A.R.T.S
16" in my dream ... you with me " alunan lagu Imagination daripada Shawn Mendes membawa Hel Ivan menyelusuri lautan emosi. Bibir mengeluh lemah , mata masih tertumpu pada mug coffee yang baru dihidangkan oleh pelayan.
Cincin yang tersarung dijari manisnya dikeluarkan lantas dibelek seketika. Keputusan ditangannya namun dia masih teragak-agak. Dia masih ingin mempertahankan hubungan ini meski dia sedar , dia berada dipihak yang bakal tewas walau apa cara yang dia usakan.Bunyi derapan kasut yang menghampiri meja bulatnya membuatkan Hel Ivan mendongak seraya cincin itu dimasukkan ke dalam poket seluar apabila senyuman Avril menyapa pandangan matanya.
Dengusan terluah dibibir lantas dilarikan pandangan ke arah bertentangan.Avril tanpa segan silu melabuhkan duduk dikerusi bertentangan dengan Hel Ivan. Sengihannya bertukar sinis sambil kepala disengetkan , cuba memprovok lelaki itu.
Tidak lama , tawa kecil meletus dibibir sekali gus menyentak fokus Hel Ivan yang sudah menjelingnya tajam." kenapa serius sangat ni Hel ... tak bestlah pagi-pagi muka ketat je "
Hel Ivan mengoyak senyum sinis. Kesabarannya sudah berada pada tahap tertinggi. Wajah wanita itu ditatap datar.
" aku cakap datang jumpa aku pukul 8 sharp. Kau ingat kerja aku nak tunggu kau je ker ? Sedar sikit kalau bukan sebab aku kau dah ada dalam jail tahu - " selar Hel Ivan , sedikit sebanyak didorong dengan emosi atas insiden semalam.Senyuman Avril mati seketika sebelum tersenyum lebar. Keningnya menjungkit dalam konteks menyoal lelaki itu.
" uh - what's wrong Hel ... something bad happened hum " jelas nadanya berbaur sindiran." tak patut you lepaskan marah you dekat I ... you ... marah dengan tunang you kan- ker you all gaduh hum? Awal sangat gaduhlah ... bukan kata nak kahwin dah ker... macam mana nak bersatu kalau berg-"
" shut up! " sergahan Hel Ivan disambut tawa sinis Avril. Tidak langsung terkesan dengan jerkahan lelaki itu malah makin terhibur.
" I got you a shelter .. a protection .. and now .. you see .. Im not going to continue this... " kali ini senyuman sinis terlakar dibibir Hel ivan serentak raut wajah Avril berubah pucat.
" - kau boleh merempat sampailah kau disumbat dalam penjara. Aku tak perlukan pertolongan kau untuk dapatkan apa yang aku nak. Sebab jika dilihat dari sudut pandang yang logik - kau langsung tak ada apa-apa benefit pada aku. Yang perlukan bantuan ..mengemis pertolongan adalah kau bukan aku. So- I put an end for this bullshit"Avril mengepal kuat tangannya. Mata tajam memerhati wajah Hel Ivan.
" you tak boleh buat I macam ni Hel. You tak boleh tarik diri macam tu je ! I - you akan menyesal ... you tak tahu apa yang you dah lepaskan ... you perlukan I untuk ikat tunang you tu Hel. You need me !"Hel menggeleng. Senyuman dibibirnya mati sekelip mata. " You'r the one that need me to help you bitch. Not the other way around " perlahan nada suara itu namun cukup menggentarkan hati Avril yang mulai menggapai lengan Hel Ivan.
" - Please Hel ... I-I tahu I salah .. kali ini ikut rentak you , I promises... please don't do this to me .. please... I beg you , please"
Rayuan demi rayuan itu tidak langsung memberi walau sekelumit rasa kasihan dalam diri Hel Ivan. Malah, genggaman wanita itu pada lengannya dirungkai perlahan-lahan." keputusan aku muktamad. Aku tak nak ada apa-apa dengan kau. And - " bersahaja jam dipergelangan tangan dilirik datar bersama senyuman sinis.
" kalau kau tak nak diberkas polis , aku rasa kau patut blah dari tempat ni sekarang juga... "Avril memucat . Kerutan didahinya jelas menunjukkan bertapa kagetnya diri atas kejutan Hel Ivan. Gigi dikacip bengis seraya dia berdiri tegak. Menghantar jelingan maut pada Hel yang masih berwajah datar.
YOU ARE READING
A Reason To Stay
Romancestatus:complete This book is a sequel from A SINGLE TRUTH. Before you proceed, please do read A Single Truth in advance.