Bab 35

11.6K 419 11
                                    

Sambil dengar lagu Adira tu, boleh la feeling2 skit masa baca tu. Lirik lagu pujaan hati tu memang tepat gila dengan Fizz. So.... Enjoy je la. Vote ya...
😘😘😘😘


"Fizz single."

"Hah?" Dia keliru, bertambah keliru dengan muka serius Fizz. Tapi, dia sumpah. Muka kembar tu sebijik dengan Fizz. Very look alike. Dia dengan perempuan nama Mai tu bermama papa, rindu-rindu. Dia tertawa pahit.

"So what? Isteri Fizz tiba-tiba mengandung? Tanpa..... korang.... em.. sama-sama?" Segan pula dia apabila menyentuh hal ini.

"Siapa kata tu anak Fizz?" Mulut Darleena ternganga mendengarnya. Dia menutup mulut apabila merasa terlalu lama dan muka Fizz agak tertanya-tanya.

"Isteri Fizz..... curang? Dan Fizz still jaga dia? Walaupun dia ada anak dua. Maigad, you are so.... tabah." Fizz menjeling matanya, memusing kepala dan mengeluh kuat.

"Ya Allah, apa benda darling mengarut ni?! Mana datang semua andaian ni? Macam mana boleh datang idea Firash dengan Fira anak Fizz?"

"Muka dua orang tu look soooo similar to you. Dan....diorang sooo rapat dengan Fizz. Patut la Fizz tak cakap dekat mama papa Fizz." Fizz ketawa mendengar semua kata-kata Darleena.

"You are talking nonsense darling. Kembar tu memang rapat sebab Fizz yang jaga diorang sejak dari kecik. Since diorang baby lagi." Mata Darleena membulat luas.

"Lepas isteri Fizz curang, kawan curang dia tinggalkan dia pulak? Kenapa? Sebab dia mengandung ke? Tak nak tanggungjawab ke?" Giliran Fizz ternganga, tapi tidak lama apabila mulutnya yang sakit dan masih pedih.

"Banyak tengok drama pukul 7 la you ni darling. Fizz tak kawin lagi okay!" Apa do!!! Sakit hati Darleena apabila Fizz cuba menegak benang yang basah.

"Tak percaya la tu. Ni, dengar Fizz nak cerita ni." Darleena memandang muka Fizz, memberi perhatian sepenuhnya.

"Eish, tak payah la tengok macam tu." Darleena pelik. Kenapa pulak ni?

"Terganggu nak cerita. Tengok tempat lain." Kata Fizz dengan muka yang agak kemerahan.

"Bro, nak cite ke tak ni? Kalau tak, Leen balik je." Fizz segera menghalang dan mula membuka cerita.




Fizz Eiman, ketua pengawas ketika itu mengawasi anak-anak buahnya yang menjalankan spot check di perhimpunan pagi. Semua barang-barang yang dilarang dibawa ke sekolah dirampas tanpa banyak soal.

Di barisan lelaki, semua berjalan dengan lancar. Tapi, di barisan perempuan, dia perasan ada seorang pelajar perempuan yang menyebabkan line menjadi panjang dan lama. Sehinggakan satu barisan lagi terpaksa dibuat untuk pelajar-pelajar lain.
Dia menghampiri penolong ketua pengawas, Shila yang berdiri di tepi cikgu.

"Kenapa tu?" Shila mengeleng, bosan dengan perhimpunan yang pasti menarik masa belajar ini.

"Tu la, sape lagi. Most wanted student kat sekolah kita tu, Maisarah. Macam-macam pulak salah dia buat hari ni. Bawak phone la, tudung tak kelim, singkat, stokin pendek, eh macam-macam la. Azi dengan Ira tengah penuhkan nama dia la tu dalam buku."

Fizz melihat pelajar bernama Maisarah itu yang kini dikelilingi pengawas dan cikgu. Dia dapat melihat muka marah Maisarah sebaik saja cikgu perempuan melakukan body check untuk memastikan dia tidak mempunyai salah lain.

Dalam dia memandang itu, Maisarah menangkapnya merenung dia. Tapi, Maisarah cuma menjeling marah dan fokus kepada spot check ke atas dia sekarang. First impression Fizz kepada Mai, dia seorang pelajar yang bermasalah kat sekolah.

Hati Yang Tersakiti (Complete) Where stories live. Discover now