Yoongi menyelak kertas di dalam fail itu dengan serius. Mukanya tampak tegang dan serius. Sekali sekala lidah berdecit kuat. Fail di campak ke meja dengan kasar.
"Fuck! Too much sexual harrassment. Fuck you, Minho! "Carut Yoongi dengan geram.
Fail itu berkenaan jenayah yang dilakukan oleh Alpha Minho. Omegas telah menjadi hamba seks kepada golongan Zetas dan Iotas. Bahkan golongan Omegas langsung tiada hak dalam puak itu. Puak Moonlight iaitu puak Alpha Minho sangat teruk.
"And fuck you Jimin! Kau bagi aku kes ni! "
Yoongi anti kes-kes seperti sexual harrassment.
Sudah puas menyumpah Jimin, dia kembali mengambil fail itu. Kertas diselak dengan malas dan bengang. Pandangannya jatuh ke satu gambar hutan yang ada di pack Moonlight.
Tak dinafikan gambar yang ditangkap oleh Taehyung sangat berkualiti dan cekap. Semua tempat ditangkap oleh lelaki itu. Tak mahu meninggalkan apa-apa yang terlepas pandang.
Mata Yoongi mengecil apabila dia perasan sesuatu yang aneh di dalam gambar itu. Terus laci meja dibuka lalu sebuah Loria 15X monocular magnifying glass atau kanta pembesar versi kecil diambil. Dia melekapkan kanta pembesar itu pada matanya lalu meneliti gambar itu. Gambar itu diteliti dengan cekap dan serius.
Pandangannya terhenti apabila dia nampak ada figura yang agak kabur di belakang sebuah pokok. Walaupun kabur tetapi Yoongi kenal wajah figura itu. Kanta dijauhkan dari mata.
Dengan pantas, Yoongi bangun lalu bergegas ke bilik Jimin sambil membawa kanta pembesar dan fail. Gigih jugalah sebab bilik kerja Jimin agak jauh dari biliknya. Dah namanya mansion.
Apabila dia sudah berada di hadapan pintu bilik kerja Jimin, terus dia buka. Dah terlupa yang dia perlu ketuk dahulu.
"What the fuck, Gamma! Where's your manner?! "Tengking Jimin dengan keras. Suara Alpha terkeluar secara tak sengaja.
Yoongi hanya mengendahkan. Monocular glass dan fail diberikan kepada Jimin.
"Julie ada dalam gambar ni. "Ujar Yoongi dengan serius. Matanya menikam mata Jimin.
Jimin mengerutkan dahi lalu menyambut pemberian Yoongi. Kanta itu dilekapkan ke mata kanan lalu meneliti gambar yang ditunjukkan.
Seketika kemudian, kanta dijauhkan dari mata lalu Jimin membuka laci sebelah kirinya.
Smarphone berjenama Samsung diambil lalu ditekan punat hidup. Ikon kenalan ditekan lalu jari jemarinya menaip nama 'Seokjin Hyung'. Terpapar nombor Seokjin kemudian ditekan ikon call. Smarphone dilekapkan pada telinganya.
Hanya dua beep sahaja, Jin sudah mengangkat panggilannya.
"Ye, Jimin? "
"Hyung, sorry menganggu. Aku nak minta tolong sikit. "Ujar Jimin. Dia agak serba salah kerana Jin dan Handong telah mengambil cuti hari ini.
"Tolong apa? Hyung try tolong mana yang mampu. "
"Boleh pergi ke pack Moonlight tak? "Soal Jimin kemudian menggigit bibirnya lembut.
"Kenapa? "
"Tolong kesan aura Julie kat situ, boleh? Mate hyung lebih arif tentang aura. "Cantik sahaja ayat minta tolong dari Jimin. Seokjin hampir ketawa.
"Boleh je. Lagipun pack Moonlight dekat je dengan kitorang. Nanti hyung pergi check. "
YOU ARE READING
BLOODY WOLVES ✔
Werewolf"A wolf that can't shift is a shame. " - Alpha Jimin "An Alpha called mate as weakness is the coward one. " - Luna Yoobin "You are not worth to be my Luna. " - Alpha Jimin "I regret to be your mate. " - Luna Yoobin An ego Alpha face a feisty Luna...