Cahaya bulan menerangi malam yang gelap gelita bagaikan dewi bulan tahu tragedi yang bakal berlaku sebentar lagi. Angin malam bersiul dengan lembut menyebabkan aun-daun berterbangan sebelum mendarat di lantai berselimutkan rerumput.
Senyap dan sunyi sahaja malam itu sebelum ribut melanda.
Pack Blue Moon menanti Pack Vegance dengan sabar. Ada aura ketegangan yang tinggi di puak itu sehinggakan werewolf di kumpulan Omega mampu jatuh terduduk. Disebabkan itu Omega diberi tugasan untuk menjadi perawat di pack house.
Bunyi gerulan di dalam badan Alpha Jimin and warriors kedengaran walaupun perlahan. Mata mereka tidak bergerak dari hutan yang memisahkan puak mereka dan puak Vegance. Terutamanya Alpha Jimin.
Luna Yoobin yang berada di pack house untuk menjaga pregnant she-wolves dan menjadi leader back-up plan juga merasai ketegangan Jimin. Gerulan kecil keluar dari mulutnya.
"Luna. "Dengan pantas Yoobin menoleh ke arah suara itu menyebabkan she-wolf itu terkejut dan agak menggigil.
"Maaf. Dami is on the edge. "Ujar Yoobin dengan suara yang lembut.
Perempuan itu angguk. Matanya tidak memandang mata Yoobin sebagai tanda hormat.
"Semua sudah siap. "Ujar perempuan itu. Yoobin mengangguk tanda faham. Dia memberi kebenaran kepada perempuan itu untuk beredar.
"They are coming. " Suara Jimin berkumandang di kepalanya bermaksud Jimin telepati kepada pack.
The storm is coming.
Gerulan nafas kasar dihembus apabila puak Vegance keluar dari hutan itu. Mata Jimin terus mencari Alpha Lim yang berada di tengah-tengah kumpulan puaknya.
Mata Alpha Lim berwarna hitam gelap dan seluruh badannya telah menjadi separuh serigala.
Gerulan semakin kuat di antara dua puak itu.
Mereka hanya memerlukan isyarat daripada Alpha mereka.
Jimin menunggu Alpha Lim memberi isyarat peperangan kerana terdapat satu undang-undang di puaknya.
Jangan memulakan peperangan melainkan musuh bergerak dahulu.
Dan itulah yang terjadi.
Alpha Lim memberi gerulan kuat sebelum melompat lalu berubah menjadi serigala.
Alpha Jimin juga memberi gerulan lalu berubah menjadi serigala untuk menyerang Alpha Lim.
Semua warriors menyerang musuh mereka dengan kesetiaan yang tinggi terhadap Alpha dan puak mereka.
Alpha Lim and Alpha Jimin berlaga gigi untuk menyerang leher antara satu sama lain. Cakaran demi cakaran diberikan tanpa belas kasihan. Jimin mendapat peluang untuk menggigit leher Lim kemudian dia membaling Lim dengan kuat.
Lim tercampak agak jauh. Dua ekor serigala dari puak Vegance berlari ke arah Jimin untuk menyerang Jimin dengan serentak. Jimin menggerul dengan kuat sebelum berlari ke arah kanannya lalu dengan sepantas kilat dia melompat ke arah serigala itu sehingga mereka berguling di atas tanah.
Jelas sekali yang mencabarnya bukanlah diperingkat tinggi, maka dengan mudah, Jimin membengkokkan tengkuk serigala itu dengan giginya. Kemudian, dia menendang serigala yang menghampirinya. Mulut serigalanya mengalir darah dengan banyak.
Bukan darahnya tapi darah musuhnya.
Kaki berlari ke arah dua ekor serigala dan tanpa ragu-ragu, gigitnya menggigit leher musuhnya lalu ditarik sehingga terpisah. Kepala serigala itu diludah ke tepi sebelum bergerak ke musuh yang lain.
YOU ARE READING
BLOODY WOLVES ✔
Werewolf"A wolf that can't shift is a shame. " - Alpha Jimin "An Alpha called mate as weakness is the coward one. " - Luna Yoobin "You are not worth to be my Luna. " - Alpha Jimin "I regret to be your mate. " - Luna Yoobin An ego Alpha face a feisty Luna...