17

568 45 24
                                    

"Hantar Kappas dan Iotas ke Moonlight Pack. Hoseok dan Jungkook incharge. Zetas, ketatkan security. Taehyung incharge. Aku akan ikut Hoseok dan Jungkook. Pastikan tak ada apa yang mencurigakan di pack. "Ujar Jimin kepada Namjoon sambil turun ke tangga.

Pintu gerbang dibuka kemudian mereka berdua nampak seekor serigala berwarn merah gelap berada di halaman rumah. Jimin berjalan laju ke serigala itu diekori oleh Namjoon. Dahi serigala itu ditepuk lembut.

"Hoseok, bawak aku dengan kaki kau yang laju tu. "Ujar Jimin lalu melompat naik ke tengkuk serigala itu.

"Yang lain ada dekat border. "Lapor Namjoon kepada Jimin. Jimin mengangguk.

"Jaga pack, Kim Namjoon. "Arah Jimin dengan serius.

"Dengan nyawa saya. "Balas Namjoon dengan yakin.

Bagaikan tahu perbualan Namjoon dan Jimin sudah berakhir, Hoseok terus berlari dengan pantas ke border disebelah timur.

Penyebab Jimin tak boleh shift adalah Julie. Julie boleh kesan Alex dengan mudah. Jika Jimin tidak shift dan berada dekat dengan bau serigala yang lain, Julie akan keliru.

Semua itu adalah idea Park Minji, kakaknya.

'Bertahan, hyung. Aku akan selamatkan kau. 'Bisik kata hati Jimin dengan yakin.

*****

Bagaikan ada elektrik mengalir di badannya, Dami terus terbangun dari tidurnya. Dada dan kepalanya terasa sakit. Nafas mula tidak teratur.

"Arghhh!!! "

Tersentak Dami dibuatnya apabila jeritan anak-anak kecil menggamit pendengarannya. Jeritan itu bukan jeritan memori lamanya.

"Arghhh!!! "

Sekali lagi jeritan itu mula kedengaran tetapi kali ni bayangan mula kelihatan.

Dia nampak beberapa budak-budak berada di penjuru bilik dalam keadaan ketakutan. Ada 3 orang lelaki mengelilingi mereka.

Dami menjadi bingung tetapi dia nampak ada satu lambang di dinding.

Lambang Blue Moon pack house disebelah barat.

Tanpa berfikir panjang, selimut ditarik lalu kakinya berlari ke pintu bilik. Pintu bilik dibuka dengan kasar kemudian dia melompat dari tingkat 2 ke tingkat 1.

Kebetulan,Taehyung berada di tingkat 1,terkejut melihat Dami melompat dari tingkat atas.

"Luna! "Jerit Taehyung lalu mengejar Dami apabila wanita itu menghala ke pintu utama. Jeritan itu menyebabkan Dami berhenti berlari lalu berpaling ke belakang.

"Hantar beberapa Kappas ke pack house sebelah barat! Sekarang! "Arah Dami secara mengejut menyebabkan Taehyung tersentak.

"Kenapa?" Soal Taehyung dengan curiga. Dami menjadi bengang. Kolar baju Taehyung ditarik oleh Dami dengan kasar.

"Kau nak tunggu anak-anak serigala tu mati ke?! Ikut cakap aku! "Tengking Dami dengan suara Luna.

Taehyung angguk dengan laju kemudian Dami melepaskan kolar baju Taehyung. Tanpa berfikir panjang, Taehyung membuat telepati ke beberapa Kappas.

"Pergi ke pack house sebelah barat. Sekarang! " Arah Taehyung secara telepati.

"Baik! " Jawab Kappas.

"Sudah, Luna. "Ujar Taehyung dengan hormat. Dami mengangguk tanda bagus.

BLOODY WOLVES ✔Where stories live. Discover now