24

538 37 20
                                    

Taehyung bagaikan tidak boleh percaya dengan maklumat yang diberitahu oleh Alpha Blue Moon. Riak terkejut jelas kelihatan di muka Taehyung. Siapa yang tidak akan terkejut? Salah satu ahli keluarga telah menjadi pembelot kepada pack. Bibir digigit dengan kasar seraya kepalanya diangkat untuk melihat Jimin yang sedang memandangnya dengan pandangan tajam.

"I don't know,Alpha. Taemin barely talked to me. "

"So you don't even know your own brother? "

Bahu Taehyung agak tegang apabila Jimin membalas dengan nada dingin. Lelaki itu boleh nampak betapa bengangnya Jimin daripada cuba menerkamnya kerana adik kandungnya telah mencederakan Luna Yoobin.

"I pay his sins for the rest of my life, Alpha. "

Taehyung menjatuhkan sebelah lutut sebelah kiri lalu lengan kanan direhatkan di atas lutut kanan. Kepala ditunduk sebagai tanda penghormatan dan guilty.

Melihat Taehyung yang bersungguh untuk memohon keampunan daripadanya membuatkan Jimin melepaskan keluhan kasar.

Bukan setahun dua dia kenal Taehyung. Sejak lahir lagi dia sudah Taehyung. Mereka berdua adalah kawan sepermainan sejak dari kecil. Ayah Taehyung juga merupakan Epsilon seperti Taehyung.

Jimin cuma tidak boleh menelan fakta bahawa adik Taehyung merupakan pembelot.

Kebenaran adalah pahit untuk ditelan.

Yang lain memerhati mereka berdua hanya berdiam diri sahaja. Mereka tiada kuasa untuk mempertahankan Taehyung kerana sudah terang lagi Taemin adalah pembelot. Keluarga Taehyung perlu membayar segala perbuatan Taemin.

Malah bukan sahaja mereka berada di situ. Warriors juga berada di situ. Ia bagaikan satu upacara khas apabila salah seorang warrior he-wolf melakukan kesalahan. Ia untuk memberikan pengajaran kepada warrior yang lain.

It is up to Alpha what punishment suits them.

"Up, Epsilon Kim Taehyung! "Arah Jimin dengan tegas. Taehyung akur dengan arahan Jimin. Kepalanya masih tunduk.

"Kim Taemin,adik kepada Epsilon Kim Taehyung telah melakukan kesalahan besar iaitu mengkhianati puak. "Ujar Jimin dengan nada Alpha.

Gerulan marah mula keluar secara semula jadi daripada sisi serigala warriors bahkan Namjoon dan Hoseok juga. Yoongi hanya berdiam sahaja manakala yang lain memejamkan mata untuk cuba menahan gerulan itu. Ia bagaikan sifat semula jadi di dalam diri serigala iaitu kesetiaan kepada ketua.

Taehyung juga memejamkan matanya apabila sisi serigala juga cuba mengeluarkan gerulan. Dia cuba menahan gerulan itu daripada keluar dan tidak cuba mencabar Alpha Jimin.

"The punishment is should be death. "

Semua terdiam selepas mendengar sambungan Jimin lagi. Taehyung sudah sedia mental dan fizikal untuk mendengar keputusan Jimin.

Dia sedar khianat bermaksud mati. Pengkhianat dibalas kematian.

"But it is for Taemin. As for Kim Taehyung and his family, their loyalty are must until the rest of their descendents." Ujar Jimin akan keputusan muktamadnya. Dia boleh nampak riak lega di muka Taehyung.

"Also, if the another traitor is in your descendents, I will personally kill all of your family, Kim. "

"I have no objections, Alpha. "Balas Taehyung tanpa ragu-ragu. Jimin hanya mengangguk.

"Up, Epsilon Kim Taehyung! "Kali ni kepala Taehyung diangkat lalu memandang mata Jimin sebelum berjalan ke barisan warriors.

BLOODY WOLVES ✔Where stories live. Discover now