━━━━━━━━┓ ✠ ┏━━━━━━━━
Therondian mantere oli ollut olemassa jo tuhansia vuosia. Se oli syntynyt viidestä pyhästä jalokivestä; Adelinwanin rubiinista, Erigonielin akvamariinista, Crirannorin zirkonista, Ybennan aventuriinista ja Preridanin peridootista. Kerrottiin, että jumalat olivat valinneet jalokivet pyhästä kaivoksestaan ja heittäneet ne alas maanpinnalle itämään.
Jalokivien matkalla maahan oli kuitenkin tapahtunut jotakin harvinaista, sillä Adelinwanin rubiini oli haljennut kahtia. Rubiinin molemmat puolikkaat olivat itäneet synnyttäen vielä yhden valtion, Dalenwanin.
Siinä missä Adelinwan oli puhdas ja kirkas Dalenwan oli pelätty ja julma. Se ei ollut koskaan päässyt muiden viiden valtion tiiviiseen ryhmään, vaan jäänyt kylmästi ulkopuolelle. Ihmiset olivat uskoneet Dalenwanin syntyneen saatanan toimesta ja kieltäytyneet tähän vedoten auttamasta sitä.
Vaikka viiden muun valtion välit olivatkin nykyisin vakaat, oli historiassa silti käyty monta sotaa. Eniten yhteenottoja oli tapahtunut rubiinista syntyneiden kaksosvaltioiden välillä, sillä kumpikin uskoi olevansa oikeassa. Molempien maiden johtajat halusivat valtaa ja jälleen yhtenäisen rubiinin. Jatkuvat sodat olivat kuihduttaneet molempia, vaikka Adelinwanilla olikin muiden valtioiden tuki takanaan, joten 50 vuotta sitten oli solmittu aselepo. Nyt sota uhkasi kuitenkin syttyä uudelleen, sillä Dalenwanin kansalaiset vaativat maahansa parempia oloja.
Ajat olivat jälleen muuttuneet epävakaiksi ja se oli mitä Adelinwanin kuningas tällä hetkellä vähiten halusi. Hänen tulisi nimittäin pitää taas kurinpalautusta rasavillille tyttärelleen Briannelle, joka ei tulisi ilahtumaan tulevista uutisista.
━━━━━━━━┛ ✠ ┗━━━━━━━━
YOU ARE READING
Tuliprinsessa
Fantasy"Hän pyyhkäisi taistelussa roiskuneen veren kasvoiltaan ja nosti miekkansa maasta. Miehen silmät seurasivat naisen liikkeitä, kun tämä painoi miekan hänen kurkulleen. "Älä. Liiku", nainen sihahti hampaidensa välistä." --- Adelinwan on vaikutusvaltai...