XVIII - Kuningas

578 58 2
                                    

Brianne ja Darius palasivat takaisin linnalle iltahämärän turvin. He olivat pysähtyneet matkalla kukkulalle katselemaan tulikärpästen valaisemaa maisemaa, joka avartui täynnä mahdollisuuksia heidän edessään. Darius oli kuitenkin patistellut prinsessan takaisin liikkeelle, sillä heistä huolestuttaisiin pian.

"Minulla oli mukavaa tänään", Brianne hymähti vilkaisten sivulleen.

"Samat sanat", Darius hymyili harppoen kohti kivisiä muureja, jotka kohosivat jykevinä heidän edessään.

"Et satu tietämään mitään prinsessa Theodorasta?", Brie kysyi pysähtyen. Tummatukkainen mies kääntyi katsomaan häntä, "Isäsi, kuningas Maximin sisar? Ei, en tiedä hänestä mitään." Brianne nyökkäsi pettyneenä - ainakin Darius oli kuulostanut vilpittömältä.

"Ehkä isäni osaisi auttaa sinua", prinssi lisäsi mietteliäänä.

"Entä äidistäni?" prinsessa kysyi ääni murtuen. Hän katsoi Dariusta suoraan sinivihreisiin silmiin ja muodosti hiljaa sanat "on kova ikävä." Prinssi astui hänen viereensä ja otti lämpimään halaukseensa.

"On totta, että isäni toi hänet tänne. Olin silloin vasta pikkupoika-" Darius jätti lauseensa kesken ja kävi suojelevasti Briannen ympärille. Lehdet kietoutuivat prinsessan hiuksiin, kun hän työnsi heidät molemmat maahan. Prinssi painoi kätensä kevyesti Brien suulle ja kuiskasi, "Hiljaa tai ne kuulevat sinut."

Lähistöltä kuului käskyttäviä huutoja, kun he jäivät varjoihin muurin vierelle. Adelinwanin joukot.

"Ne tulivat hakemaan minua", prinsessa kuiskasi sydän hakaten.

"Viedään sinut turvaan", Darius kehotti napaten Briannen kädestä kiinni.

"Mutta ne tuhoavat kaupungin!" Brie huudahti kovempaa, kuin oli tarkoitus.

"Eivätkä tuhoa", prinssi yritti, mutta turhaan. Brianne ei suostunut liikkumaan ja jäi paikalleen, "Preridan on varmasti mukana hyökkäyksessä."

Prinsessa saattoi nähdä huolen häivähdyksen Dariuksen kasvoilla, kun hän pakotti heidät jälleen liikkeelle. Muurien sisälle päästyään he etsisivät kuninkaan ja kysyisivät häneltä neuvoja.

"Ei askeltakaan! Ilmoittakaa asianne tai ammun", napakka huuto halkaisi ilmaa, kun he saapuivat pienelle portille. Se oli tarkoitettu ainoastaan ihmisiä varten, sillä rahti ei mitenkään mahtuisi niin pienestä aukosta.

"Kruununprinssi Darius täällä, seuranani on Adelinwanin kruununprinsessa Brianne", Darius ilmoitti ääni vakaana.

"Antakaa anteeksi, Teidän korkeutenne. Ymmärrätte varmasti turvatoimet", ääni sanoi avaten rautaportin heitä varten. Brianne pujahti sisään Dariuksen perässä ja he jatkoivat juoksuaan parakkien läpi kohti valtaistuinsalia. Kiviset käytävät kaikuivat heidän askeleidensa myötä, kun jossakin kauempana rysähti. He kiihdyttivät molemmat yhteistuumin saavuttaakseen kuninkaan nopeammin.

"Missä ihmeessä te olette olleet?" kuninkaan ääni jyrähti heidän astuessa sisään suureen valtaistuinsaliin. Brianne muisti ensimmäisen vierailunsa tässä huoneessa - kuningas oli kysellyt häneltä typeriä ja pakottanut kumartamaan itseään.

"Ei sillä väliä. Brie väitti, että Adelinwanin joukot hyökkäävät kaupunkiin", Darius sanoi hidastaen tahtinsa kävelyksi.

"Tyttö on oikeassa. Meillä on aamuun asti aikaa luovuttaa hänet tai he tuhoavat koko kaupungin", valtaistuimella istuva mies huokaisi prinsessaan katsoen, "Mitä haluat tehdä?"

"Saanko minä valita?" Brianne kysyi hämmentyneenä. Tätä hän ei ollut odottanut. Kuningas nyökkäsi, "Uskon, että teet oikean valinnan, mihin sitten päädytkin."

"Sitten voitte luovuttaa minut. En voi antaa heidän tuhota kaikkea tätä - Darius näytti minulle miten asiat todella ovat - näillä ihmisillä ei ole mitään", prinsessa vastasi varmana.

"Ei! Kyllä me jotain keksitään, isä, valjasta Zeother Harmaa tai-"

Kuningas hiljensi poikansa käsimerkillä, "Se oli hänen päätöksensä, emmekä ota lohikäärmeitä tähän." Sitten mies kääntyi katsomaan Briannea, "Viisaasti tehty. Poikani lähtee saattamaan sinua."

Prinsessa nyökkäsi ja katsoi painavasti Dariusta, joka näytti edelleen empivän. Hän lähti kävelemään, eikä jäänyt odottamaan prinssiä, joka hetken kuluttua juoksi hänen peräänsä.

"Oletko varma?" Darius kysyi vielä ja Brianne nyökkäsi.

"Pääkaupungit ovat noin päivän matkan päässä toisistaan. Tulen auttamaan sinua sinne ja-"

"Kiitos Darius. Tristian on siellä myös, auttamassa tai jotain", viimeiset sanat prinsessa mutisi kiristäen tahtiaan.

"Mutta häihin on enää viikko!" prinssi huudahti ja Brianne pakottautui nielaisemaan. Niin vähän aikaa keksiä, miten sopimus puretaan.

"Kysy isältäsi prinsessa Theodorasta ja välitä tiedot minulle. Siitä voisi olla apua", Brie sanoi juostessaan linnan portaita alas.

"Selvä", Darius vastasi huultaan pureskellen. Hän käskytti matkalla mukaansa muutamia vartijoita prinsessaa saattamaan ja lopulta alapihalle päästessä heitä seurasi kymmenkunta miestä.

Adelinwanin ja Preridanin joukot odottivat suurimman rautaportin luona, joka avasi tien kaupunkiin. Rakennukset näyttivät vahingoittamattomilta - onneksi. Darius komensi miestensä pysähtyvän taakseen, kun hän nyökkäsi porttia reunustaviin vartiotorneihin, joista avattiin tie prinsessaa varten. Brianne kääntyi katsomaan prinssiä vielä kerran ennen kuin hän astui pois linnan pihalta ja joutui kohtaamaan isänsä tuiman katseen.

"Tästä keskustellaan vielä", Maxim sihahti vihaisena tarttuen tytärtään hihasta. Hänet tönäistiin suuriin vaunuihin, joissa kolme kamarineitoa odottivat häntä ymmällään.

"Teidän korkeutenne", he sanoivat yhteen ääneen, mutta Brianne ei vaivautunut edes nyökkäämään. Hän vain istui paikalleen ja antoi kamarineitojen hössöttää kynsistä, hiuksista, joihin oli kietoutunut lehtiä Dariuksen toimesta ja ihon kunnosta. Prinsessa vähät välitti, sillä hän tunsi vapaan tulevaisuutensa valuvan maahan sormiensa välistä.

// Julianna:

Moikka!

Tämä onkin viimeinen luku Tuliprinsessaa tällä vuosikymmenellä, toivottavasti teillä kaikilla on ollut hyvä vuosi 2019. Kiitos kaikille, jotka ovat jaksaneet lukea tätä, antaa tähtiä ja kommentoida - se merkkaa oikeasti tosi paljon! <3 Tuliprinsessa on lisätty myös yhä useammalle lukulistalle, mikä on tosi hienoa, en olis ikinä uskonut saavani näin paljon lukukertoja. Iso kiitos siis teille kuluneesta vuodesta tämän tarinan osalta, lisää luvassa vuoden 2020 puolella!

TuliprinsessaWhere stories live. Discover now