Malam tu,risya dan adik2nya tengah sibuk mengemas barang mereka untuk dibawal ke spain.ayah dan ibu mereka telah bergerak terlebih dahulu ke jepun seminggi lebih awal kerana urusan kerja yang mendadak.so mereka adik-beradik terpaksa mengemas barang mereka sendiri tanpa bantuan parents mereka apatah lagi maid mereka.
"Huh!penat lah kak kemas barang ni!.banyak pula tu ni hah adik baru siap kemas 4 kotak tu baru buku,pakaian,peralatan sekolah belum lagi barang keperluan yang lain sampai lusa pun tak habis gamaknya."leter daya yang dari tadi keletihan mengemas barangnya yang ingin dibawa bersamanya nanti.
"Ala kau ni pun.mengeluh jer kerje.kau ingat kau jer ker yang letih?habistu kitorang tak letih?err akak ni hah paling byk barang nak kemas tau.kau tengok qhairul tu ada tak dia mengeluh macam kau tak de kan?so just keep quiet and keep continued your job!"tegas jer risyah beri arahan kat adik perempuannya tu.ingat dia jer letih,orang pun letih juga.
"Akak berdua dah2 lah tu gaduhnya,boleh pekak aku dengar korang berleter macam mak nenek kat situ."kata qhairul adik bongsu lelaki mereka.
"DIAMLAH KAU!"kata risyah dan daya serentak.terkejut qhairul mendengar sergahan kakaknya itu.terus sahaja dia urut dadanya untuk tenangkan dirinya.huh nasib aku tak da penyakit sakit jantung,kalau tak innalillah lah jawabnya.
"Dah lepas kemas kotak tu korang berdua pi masuk tidur dah lewat malam ni.faham?"
"Faham".
"Good".Setelah hampir 3 ham mengemas barang mereka,mereka semua terus masuk ke dalam bilik masing2 untuk tidur kerana hari telah lewat malam.sebelum mereka tidur mereka menyalam tangan kakak mereka lalu mencium pipinya dan ucap selamat malam,dan itu membuatkan risyah tersenyum suka akan tingkah laku adik2nya.
Mereka memang dididik dari kecil sepuya saling hormat-menghormati antara satu sama yang lain bagi menunjukkan rasa hormat kepada yang lebih tua dari mereka.sebab itulah kalau acap kali jer exam kertas agama islam semua A.
Group the bawangss😎
You
Wei korang jgn lupa tau besok kita hang out sama2.korang kumpul kat rumah tehah jam 9 aku dtg ambil ,lambat aku tinggal.ok assalamualaikum.cau!Tehah de stronger💪💕
Waslm.hah okok.but asal rumah aku pula dohhh..habis makanan kat rumah aku nanti kalau dorang ada terutama yang kurus tu tapi nasfu makan dia macam tangki kat rumah aku!😤Aza is typing...
Aza c chombi😂💞
Waslm..kurang asam jawa kau tehah.ala makanan kat rumah kau sodap2 sbb tulah aku tak leh move on makanan kat rumah kau.okok nanti jam 8:30 aku ker rumah tehah.Syazrin is typing....
Umi ririn💞
"Waslm.hah okok but aku mungkin lambat sikit sebab nak teman adik aku beli barang sekolah jap.korang tunggu jer aku tau.jgn korang tinggalkan aku lak .siap korang aku cincang2 macam ayam.💢🔥
Aisyah c kaki novel📚💕
"Haah.aku dtg sharp pukul 9 besok.dan oh ya risya,aku ada something nak gitau kau tapi besok lah err sebab malam dah ni.k u alls see u tomorrow.muahhh💓💓💓.Tehah de stronger💪💞
"Bye.erghhh gillik aku.😂Aza c chombi😂💞
"Bye too.aisyah stop that its bikin sis merinding tau!.😂Umi ririn💞
"Ok bye and muahhh too.❤You
Ok guys see you tomorrow to and sweet dreams my babies boo..muahahah😂❤❤.Setelah menghantar chat tersebut.risyah terus menarik selimutnya lalu terus tertidur.malam itu kesemua mereka tidur dengan nyenyak dan indah sekali.
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
Keesokan harinya.....
Keenam gadis tersebut pergi berjalan2 di serata kuala lumpur untuk shopping dan makan.mereka semua bergelak ketawa sehinggakan menarik perhatian semua orang yang sibuk lalu lalang disekeliling mereka.ada yang takzub dengan kecantikan dan paras wajah mereka yang neutral beauty itu.tapi mereka apa peduli,mata dorang lantak dorang lah nak tengok apa.bukan salah dorang atau dosa diorang.
"Wei lepas ni jum kita ker taman yang biasa kita pergi tu nak?kalau tak silap aku lah kan,tempat tu dah diimprove kalau tak salah maklumat lah.pihak berkuasa ada buat sedikit tambahan kat taman tu."kata tehah.
"Taman Sri Indah tu?(aku bina jer)...hmm boleh gak.dah lama kita tak ketempat tu sebaik sahaja kita sambung study ni."kata aza.
"Haah kan.laju jer masa berlalu.tup-tup kita dah masuk university.padahal aku rasa kita macam baru jer masuk sekolah .sekarang dah tinggal memori jer."kata aisyah.
"So lepas kita makan,kita ker taman tu lah er?deal?"kata risyah sambil melihat kearah kawan2nya.
"Deal"serentak mereka berkata laku tergetus tawa mereka berlima kecuali daya.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Hembusan angin yang menerpa wajah gadis2 cantik tersebut membuatkan mereka semua tersenyum.mereka menarik nafas dalam-dalam lalu menghembusnya.mereka semua berjalan secara berpasangan kemudian menikmati keindahan taman itu yang dihiasi dengan taman bunga dan burung2 yang berkicauan di atas pokok,dengan adanya kanak2 yang berlari berkejaran(😂).mereka semua suka dengan apa yang dilihat.
"Korang."panggil risyah.
Lalu mata mereka berempat kecuali daya,melihat kearah risyah yang tengah memandang mereka dengan wajah yang sedih dan terlihat anak mata risyah yang dipenuhi dengan kaca2 yang bakal pecah bila2 masa saja.
"Kenapa?"
"Why?"
Manakala aisyah hanya mwlihat jer tak bercakap apa2 pun.
"Yer?""Thanks for everything.u guys really the besttttt friend that i ever had in my life.without u guys,memang sunyi aku,tak kenal apa erti kawan,kasih sayang kawan.adanya koranglah aku boleh citer ngan korang kalau ada masalah.semua nyalah.korang pasti akan ada kat sisi aku bila aku susah.i really love you guys.thanks again."kata risyah dengan suara yang serak dan air matanya mula deras keluar.dia cuba untuk tahan tapi tak boleh.
Manakala mereka semua hanya tersenyum gembira kerana mereka pun bersyukur dapat kawan yang baik macam risyah ni.kalau susah risyah pasti akan ada untuk mereka dan beri mereka semangat.
Mereka meluru kearah risyah lalu membawa risyah kedalam pelukan mereka berempat.mereka semua mengeluarkan air mata mereka dengat deras sekali,sebab risyah akan flight ke spain besok pukul 7 pagi.
Entah bila lagi mereka akan dapat berkumpul dan keluar macam ni ramai2.mereka kenal dari sekolah rendah lagi.sekolah menegah sama2,same class.semua lah mereka share.
"Kitorang pun nak ucap terima kasin sebab sudi jadi kawan kami."kata syazrin.sambil memeluk erat risyah.
"Betuk tu.kalau thanks risyah for everything."kata aza sambil lap air matanya.
"Thanks a lot er risyah.kau lah member bawang yang paling kitorang sayang"kata aisya dengan guraunya."Amboi kau sempat lagi kau kutuk aku er..banyak cantik muka kau yang tak brapa tu?"kata risyah kepada aza.amboi aku dah nak jalan besok boleh pula dia kata aku?uhuii.
"Ok kakak2 yang cantik lagikan berkedut,udah2 lah tu bersandiwara air mata tu.jum lah kita balik.dah nak maghrib ni.tak lama lagi masuk waktu.jom kita balik jom"kata daya yang mencelah dalam drama sesi memeluk itu.dia menarik tangan kakaknya dan kak tehah lalu mereka semua menuju kearah kereta risyah.kemudian kereta avanza itu melunsur menuju balik rumah yang dihantar oleh risyah.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Done!
Sorry kalaubada banyak typo
-sorry kalau ada kesalahan tatabahasa.
-kalau if chapter ni membosankan tahap jahanam.
-please lah vote.
-kecian aku .penat tau tipe and buat story ni.
-sayang kepada reader yg vote citer bosan tahap dewa aku ni.#aku syang korang semua tak berbelah bagi .Assalamualaikum...bah bye semua...good night.💞💞💞💞
YOU ARE READING
Baby Girl Mr.mafia[✔]
RomanceDia seorang lelaki yg kejam dan tidak mempunyai sifat kemanusiaan dlm dirinya apabila berjumpa dgn musuhnya atau manusia yg membuat onar terhadapnya..dia adalah MARCUS XAIVAN EDWARD RONALD seorang lelaki yg cukup berpengaruh di itali..perwatakannya...