👑chapter 27

4.6K 111 8
                                    

Kini risya,king,the 5 guardians dan william sedang berada di wad 3017,setelah king memberitahu wad sebenar budak itu.yang 7012 hanya tiupuan semata-mata sahaja oleh cristina, amelia dan lisa.

Rupanya mereka bertiga menyamar sebagai nurse di kaunter pertanyaan tadi dan nurse yang sebenarnya telah pun dibunuh oleh mereka bertiga lalu dibuang ke bilik seksaan.dan mereka akan menipu yang lain untuk dijadikan mangsa seksaan mereka dan organ mereka akan dijual di pasar gelap.

Risya melihat badan budak itu yang terbaring lemah.king yang telahpun menderma darah untuk  budak itu sebentar tadi kelihatan letih sedikit.

Risya pula duduk disebelah budak lelaki itu sambil merenung wajahnya.baru risya sedar yang budak ni comel dan kacak.waktu kena kidnap tempoh hari,dia tidak nampak dengan jelas wajah budak tu sebab suasana bilik dia dikurung gelap.

'Comelnya budak ni.'

Tiba-tiba jari budak itu bergerak dan kelopak matanya bergerak menunjukan tanda untuk bangun.risya yang perasaan akan itu terus menoleh kearah king dan menyuruhnya untuk memanggil doktor.

Setelah itu,seorang doktor lelaki dan seorang jururawat datang.mereka terus memeriksa keadaan budak lelaki itu untuk memastikan bahawa dia telah pun sedar.

"Glad he's wake up now.thanks to you he can survive mr.marcus and its nice to meet you who being a young buisness man at such young age.i'm so proud of you young man.congrats"

"Thank you doctor steve"

Kata doktor lelaki itu yang dipanggil doktor steve.mereka berjabat tangan sebelum doktor dan jururawat itu keluar daripada bilik dan sempat juga dia beritahu yang budak itu boleh dikeluarkan pada hari ini juga.risya lah yang paling happy bila mendengarnya.

"Hey.what a you feel right now?"tanya risya prihatin.dia menolong budak itu bangun kerana budak itu sendiri yang minta tolong untuk bangunkan dia untuk duduk.

"I'm kinda thirsty and hungry."katanya dengan suara yang serak.maklumlah dua hari tak sedar tak minum dan tak minum mana perut tu tak berbunyi.

"Ouh you want a drink?just a moment."

Risya terus pusing ke belakang dan ambil segelas air lalu memberikan kepada budak lelaki itu.gelojoh dia minum sampai tertumpah-tumpah sedikit kebaju hospital(?)  Yang dipakainya.

"Do you feel more better now?"kata risya

Budak itu hanya anggukan kepala sahaja sebelum memegang perutnya kerana dia rasa lapar sekarang ni.risya terus bangun daripada kerusinya dan menuju kearah edward.

"Edward can i borrow you money first?i want to buy this kid a food to eat because he said he hungry"ujar risya sambil mendongak kearah king.dia pinjam nanti dia ganti balik.lagipun dia mana ada bawa beg duit.time kena culik dia masih atas katil still mamai siap dengan baju tidur kartun lagi.

Yang lain pula terkejut.tak pernah-pernah ada sesiapa yang panggil dia dengan namanya melainkan ahli korporat buisnees sahaja.ni risya hanya memanggilnya selamba seperti telah lama kenal boss mereka.Ialah sedangkan mereka panggil boss mereka dengan gelaran seperti capo,boss,king.

Jarang sekali mereka untuk panggil nama king.bila mau panggil pun kalau mereka the gang sahaja.

King tidak cakap banyak terus mengeluarkan dompet miliknya dan mengeluar beberapa helai wang kertas euro.tergamam risya bila nampak duit kertas tu.dia minta sikit sahaja untuk beli makanan buat budak ni,tapi ni cukup untuk dia beli pakaian sekali.wow.

"Er awak.saya minta sikit jer cukup sekadar ada untuk saya belikan dia makanan.selebihnya awak ambik balik."

Risya hanya mengambil 5keping euro dan 25 keping euro lagi dia kembalikan.hey jangan samakan wang ringgit malaysia dengan mata wang asing di eropah ehh jauh sekali perbezaannya ok.

Baby Girl Mr.mafia[✔]Where stories live. Discover now