👑chapter 19

4.1K 97 4
                                    

Yeah!

Finally balik juga ibu bapa aku dari jepun setelah lama disana atas urusan bisnis yang melibatkan jutaan ringgit itu.happy bukan main lagi risya ketika ditelefon oleh ibunya mengenai kepulangan mereka ke itali lusa .so risya dan adik bradiknya dengan lintang pukang sibuk mengemas rumah kerana ibu mereka itu pembersih betul sampai satu hari kalau boleh mau menyapu sebanyak 5 kali!unbeliaveble😂

Entah kenapa aku rasa tak sabar sangat nak jemput ibu dan ayah.aku siap tak attend class for that day just for welcome my parents back form other country.nasib baik prof luke anderson tu baik dan sporting kalau tak harem aku nak cuti.

Jam 10:30 pagi aku keluar daripada rumah.kemudian diikuti oleh hidayah dan qhairul.

"Hah ready to go kids?"ujar risya kepada adik-adiknya.
"Ready!"serentak mereka balas dan kereta milik risya mula bergerak ke lapangan terbang untuk menjemput parents mereka yang bakal tiba setengah jam saja lagi.

Akhirnya sampai juga airport.fuh!lega! Tak perlu lagi dengar suara bising milik adik-adiknya itu.sepanjang perjalanan adiknya itu tak pandai berheni nyanyi lagu korea dan satu lagi bising sebab main game pubg.eghh excident lah karang ni baru tau.

Kami kemudian melihat skrin jadual ketibaan pesawat di ruang hadapan balai ketibaan antarabangsa.

"Ibu dan ayah naik chartered flight terus dari tokyo kan?"qhairul bertanya.

"Eh mana qhai tahu?"aku menjeling dengan kepala senget.
Qhairul hanya senyum meleret tanpa jawapan.eleh nak berahsia konon..last-last nanti bocor juga!

Pesawat yang membawa ibu dan ayah sebenarnya dah mendarat jam 9:45 pagi tadi.tapi kami terpaksa menunggu selama 45 minit sebab mungkn sangkut kat ruang pemunggahan bagasi.

"Kak,tu...ibu dan ayag dah keluar."hidayah lambai-lambai tangan dengan muka ceria.
"Jom lah kak,ibu dan ayah tak nampak kita tu!"
"Eh?"aku terpaksa menonong ikut adikku sampailah kami tiba di depan ibu dan ayah.

Ya tuhan ...bila nampak muka ibu dan ayah aku depan mata,baru aku tau maksud rindu yang menggebu-gebu.muka ibu dan ayah aku tatap nmpk berseri-seri...ai..ada apa-apa ker ni?😂

Terus kami memeluk parents kami macam besok dan balik rumah tu tak da.yalah hampir 3 bulan lebih kami tak nampak diorang..huhuhu tuhan jer yang tahu rindu kami pada parents kami.

Lepastu ayah peluk qhai dengan senyuman yang bangga sambil menepuk-nepuk belakangnya.aku ternganga.ibarat macam dagu nak jatuh ke lantai tengok aksi ayah dan qhairul.aku ni anak sulung ni pun tak lah dipeluk gitu lama.hesy!buat i jealous je tau!

"Mengada"cemuh aku sambil berikan pandangan tajam kepada qhai,aku terus peluk ibu ketat-ketat."ibu!rindu melangit akak kat ibu!".rasa macam nak nangis pula.

Mak terus belai-belai kepala aku yang ditutupi oleh tudung aku.eleh,ibu pun rindu aku lah tu!he he

"Yelah..tengok badan kitorang ni .dah kurus kelempeng sebab tak makan makanan berkhasiat sebab takde tukang masak kat rumah."aku cuba usik ibu.

"Anak bertuah!.makan aje diingatnya..makan..makan..makan.tapi badan kerempeng macam lidi juga.rindu tak ikhlas sungguh!"

Tak pasal2 kepala aku ditunjal oleh ibu.tapi,tunjal pun tunjallah sebab walaupun ibu garang, mulut laser,tapi tangan tak pernah naik.

"Okok dah lah tu.jum balik.belenggas sudah badan ayah dan ibu ni.lagipun kena siap awal sebab malam ni ada majlis makan malam bersama semua korporat usahawan yang lain.so kita kena siap awal."kata ayah.

Aku mengerutkan dahi.hah majlis makan malam apa pula ni?

"Majlis makan malam apa ayah.kami tak tau pun?"kata hidayah.sambil membawa beg bagasi ibu.

"Kami pun baru tau semalam.majlis ni untuk menghargai seorang usahawan muda yang berjaya dengan sukses di dunia perniagaan walau dalam usia yang muda.sebab tu lah semua usahawan yang lain berbincang dan sepakat nak adakan majlis ni untuk dia."panjang lebar ayah aku beri tahu.

"Siapa dia yah?wahh hebat tul dia tu siap menemph nama dalam dunia bussines ni."kata qhairul pula siap menunjukkan reaksi teruja bila dengar pasal 'dia' tu.aku just entah not my bussines at all.derk!

"Haah so ayah nak kita cepat balik dan pergi cari gaun nanti di bandar untuk pergi malam ni."kata ayah .sambil-sambil bercerita pasal 'dia' tu tak sedar rupanya dah sampai parking lot .

"Wait,what do you mean by 'kita'?"kataku heran.ouhhh ho dont tell me that he whan us to go with him as well?noooo. Malam ni aku nak nampak kat youtube 100 days my prince!😢

"Lah..kita semua kena pergi lah .ayah nak kenal kan anak-anak ayah ni dengan semua orang malam nanti"kata ayah dengan senyuman.

"Err..ayah bo-"tak sempat aku habiskan kata-kata aku ibu dah nyampuk.

"Try tak pergi,dont blame me if hide you laptop kakak."ugutnya.dan ia berjaya bikin aku terlopong.

"Yalah akak ikut"pasrah jer suara aku"huhuhuhu this is not fair!!!!😣

Manakala adikku berdua tu ketawa terkekek-kekek dibelakang.terus aku bagi pandangan maut dan secara automatik mereka diam menikus.tau takut.hahahahah

Baby Girl Mr.mafia[✔]Where stories live. Discover now