👑chapter 32

9K 186 48
                                    

"Abang saya rindukan kakak.bila dia nak balik rumah ni?hampir 3 hari kita tak nampak dia since incident tu."kata puan sri normi kepada suaminya tan sri yusof.

Mereka sedang berada di balkoni bilik mereka ketika ini sambil berbual mengenai anak sulung mereka itu.mereka rindu akan anak perempuan mereka.

"Sabar lah.dia kan selamat dibawah jagaan 'dia' tu.so awak tak payah nak risau sangat pasal anak dara awak tu."

Tan sri yusof tahu bahawa anaknya selamat.sebab tu dia tidak risau sangat.dia yakin 'dia' boleh dipercayai daripada berbuat something unexpected dari jangkauan mereka.

"Yer,tu saya tahu.tapi tak elok biarkan anak dara kita tu tinggal dengan lelaki kat rumah sorang-sorang.what if something happen?time tu juga baru abang nak nasi dah jadi bubur ker?"

Puan sri tetap risau.mana tidak risau,kalau anak perempuannya tinggal dalam rumah lelaki pula tu.ibu mana tidak risau?

Kan?

Kan?!

"Awak ni terlalu gelabah.esok datang lah anak perempuan awak tu.hah dah larut malam ni,saya nak tidur dulu.awak tu jangan tidur lambat sangat nanti timbul jerawat pula."

Sempat lagi tan sri yusof mengusik isterinya yang pandang dia macam dah nak meletop.tan sri yusof terus mematikan lampu mini bilik tidur dan mula untuk tidur.

Nanti kalau berjaga lama-lama,kang ada yang kena tazkirah malam-malam buta.better tidur cepat sebelum senjata nuklear dilancarkan.

"Ish abang ni.geram saya tau.oramg belum habis cakap lagi dia dah nak tidur.saya tengah risau pasal anak kita,dia sedap diulit mimpi.apa nak jadi lah dengan bapa budak ni haih.."

Puan sri normi mula mematikan lampu bilik sebelum dia juga turut untuk masuk tidur.lagipun jam dah menunjukkan pukul 12:30 pagi.so nunite!

'Ibu harap kakak okey.amin'

                         🌷🌷🌷

Di villa gardenia.

Risya tengah sibuk berperang di dapur untuk menyiapkan sarapan pagi.peluh yang mula membasahi dahinya dilap dengan hujung bajunya.tudung bawalnya pula diikat kebelakang kerana rimas asyik jatuh kebawah apabila dia sibuk memasak.

Menu pagi ini hanyalah masakan kampung sahaja.risya memilih juadah nasi goreng kampung dan ayam masak merah bersama air oren.

Tengah sibuk risya memasak didapur,tiba-tiba ada suara yang menerpa dia daripada arah belakang.terkejut risya dibuatnya.nasib tidak termelatah kang malu sebab semua bahasa 'indah'nya akan terkeluar nanti.uishh minta simpang malaikat 44!

"Ohayo gozaimasu."

Risya terus menoleh kesuara itu dan apabila dia melihat gerangannya rupanya dia ialah king,si pemilik villa gardenia dan bakal pemilik hatinya.ehek!

"Eh awak.err ohayo gozaimasu.ni dah kenapa tetiba berjepun pula ni? Bukan awak orang spain ker?"

Ternaik kening risya.tiada angin tiada ribut tetiba berspeaking jepun bhai.dah lupa asal usul ker apa mamat ni?

"Saje nak try bahasa baru.tak salah kan.lagipun saya memang minat juga bahasa jepun ni.lagi-lagi kartun mereka tu.apa mereka panggil anime?"

Sumpah yang itu hanya bohongan semata-mata.dia mana ada masa nak minat semua tu.please!

king  berkata sambil kakinya mula mendekati babygirlnya lalu bersandar dikabinet bersebelahan dengan risya yang sibuk memasak sarapan untuk mereka.

"Tak sangka awak pun minat anime.saya ni peminat tegar anime tau, lagi-lagi kalau herem reverse ni.sebab lelaki-lelaki dalam cerita tu semua hensem bukan main lagi.boleh meroyan saya dibuatnya hahaha"

Baby Girl Mr.mafia[✔]Where stories live. Discover now