👑chapter 25

4K 102 4
                                    

Semakin aku larang dia mendekat,makin dia mendekat dan aku dapat dengar yang dia sedang ketawakan aku sekarang ni.

"Stop laughing can you! Its not funny at all!"geram aku dibuatnya.dah lah aku tengah malu disini ditambah lagi dengan dia yang sedang galak ketawakan aku.macam nak luku aje kepala dia sekarang ni.

"Hahaha.sorry babygirl,it just you so cute being mad like that.it make me want to bully you more than this."

Katanya sambil duduk disofa yang tengah aku gunakan menyorok dan dia bersandar di sofa sambil mengatakan sesutau yang hampir buat aku pitam.

"Awak sepatutnya kalau tidur tu janganlah galak sangat habis badan saya semalam awak kerjakan.siap dengan kakinya yang asyik bergerak-gerak dan mencucuk."

Tuhan,kalau boleh nak aje aku lari dari sini sekarang.ya memang aku ada tabiat buruk kalau tidur.kalau bakal mak mertua tengok awal-awal kena out of list jadi menantu.huhuhu

"Er..sory..tapi saya memang tidur macam tu.tu salah satu sebab tabiat buruk saya kalau tidur.hehehe."

Tersengih aku dibuatnya.sekali gus membuang perasaan gugup dalam diri aku ketika bercakap dengan edward.

"Eh tapi baru saya perasaan yang awak fasih bercakap melayu.macam tak nampak pelat melayunya.awak memang ada ambik kelas berbahasa melayu ker apa?"

Wah!.kagum aku ngan dia ni.tak sangkah rupa dah macam mat saleh cenggini fasih betul cakap melayu.ok satu point di situ!ahaks!

"Yes.i know how to speak malay but i'm more prefer to use english languange because i was born here.bahasa melayu tu saya guna kalau saya pergi malaysia dan kadang-kadang gunakannya bila berurusan dengan orang melayu macam kawan-kawan saya."

Katanya sambil berdiri dari sofa lalu mula mengorak langkah ke dapur sekejap.buat apa entah,aku pun tak tahu.

Dan aku cuma meng'o'kan sahaha apa yang dia cakap tadi.sejujurnya walaupun dia ni lebih kerap stay kat sini tapi pelat melayu macam orang melayu asli kalau berbahasa melayu.so impressive!

Aku menoleh kebelakang sekejap untuk lihat sama ada edward masih ada kat situ atau tidak.ok dia tiada masih di dapur agaknya.so line clear!

Tanpa buang masa lagi,aku cepat-cepat lari naik keatas dan baru kaki aku mau menaiki anak tangga ke-4 ada sepasang tangan tengah tarik aku sehingga aku tertarik kebelakang.nasib tak terjatuh dibuatnya.kalau tak,elok jer punggung aku mendarat kat lantai ni hah.

"Where are you going?"katanya perlahan sambil menarik wajah ku untuk menatap wajahnya.aku dah diam tak tahu nak buat aoa dah.aku angkat jer muka aku lalu bertatapan dengan anak mata hazel milik edward.sungguh warna anak mata milik lelaki ini membuatkan aku tertarik dan nyaman bila memandangnya.

Tengah aku melayan perasaan sendiri,tak sedar pula aku bahawa aku dah berada di sofa sambil berada dia atas riba lelaki ini.aku tersedar pun bila dia panggil aku Amóre!

"Amore?are you ok?"katanya sambil melambai-lambai dia depanku.dan terus aku tersedar daripada melamun tadi.malu tak terkata aku bila kantoi usha anak teruna orang.

Aku tengok dia tengah tersenyum manis kearah aku dan lagilah membuat hati aku ni tak keruan.'oh please dont smile like that!'

My god!his smile makes me addicted to touch his lips.

"I love when you smile like that."tanpa sedar mulut aku berbicara seperti itu tanpa sempat aku memproses apa yang tak kena sebenarnya dengan mulut aku ni yang suka suki dia aje nak berbicara sembarangan!

Dia kelihatan seperti terkejut bila mendengar apa yang aku cakap sebentar tadi.lalu dia tersenyum lagi tapi ini senyuman macam senyuman happy sahaja.terus dia peluk aku lalu meletakkan dagunya di leher milik ku.

Baby Girl Mr.mafia[✔]Where stories live. Discover now