Sorry for the late update but weii aku stress gile ni tahun..so sorry kalau ada typo bersebaran mcm wabak ya..enjoyyy muahh😚
____________________________________
Malam telah tiba.kami sekeluarga sudah siap sedia untuk pergi ke majlis makan malam bersama seluruh ahli korporat untuk meraikan seorang bissnesman muda yang aku rasakan tak der kena mengena dengan hidup aku.
Disebabkan majlis malam ni aku terpaksa tunda untuk melihat drama 100 days my prince yang dilakonkan oleh do kyung soo😢tanpa niat nawaitusaumagodin.
Dan secara tak rela akhirnya yes here i am kat ballroom ni dengan ramai manusia yang sibuk berbual mengenai bissnes mereka dan aku?..apalagi di balkoni sedang hirup udara nyaman sementara tunggu the most important person for this night party.
"Haih bosannya!"kata edora sambil memejamkan matanya membiarkan deruan angin(?)mengenai wajahnya.
"Huh,kalau time macam ni aku dah ada kat depan tv nonton drama aku,sambil minum pepsi dan chips.huh~"edora hanya mengeluh sepanjang dibalkoni itu sehinggalah ada suara yang memanggilnya.
"Hah tu pun kakak.puas ibu cari kat dalam.kat sini rupanya kamu.hey whats wrong dear?mind to tell me?hmm"kata ibuku sambil memegang bahuku.
"Hah nothings wronglah ibu.akak cuma bosan dengan majlis macam ni.bukan apa,satu pun akak tak kenal lagi-lagi qhai dan daya asyik berkepit ngan ayah sebab nak kenalkan kat kawan ayah tu.ayah ada ajak juga tapi you know me how stubborn i am right?"kataku.kemudian ibu tergelak halus mendengarnya.
"Ouh sebab itulah kamu bertapa kat sini sensorang yer."kata ibu sebelum melihat kearah langit yang dihiasi bintang yang cantik.
"kamu bukan tau ayah kamu tu macam mana kan.when he says A its must be A not B or C.he just want all of people here to acknowledge his child abilities since you also in bissness engenering cost.he do that cause you will take lead the compony in the future darling.ayah kamu tu dah tak harapkan sesiapa selain kamu untuk teruskan usahanya selama ni.nak harapkan adik kamu tu belum masuk universiti lagi.so kamu kena lah faham juga the situastion ok?."lembut jer ibu bercakap ngan aku.
"Haih.insyaallah i will do my best lagipun akak cuma tinggal 2tahun lebih lagi sebelum habis belajar kat sini."kataku sambil melihat orang yang ramai di dalam ballroom itu.bolehkah aku jadikan company tu nanti berjaya macam ayah sekarang ni?.
"Haah.lupa pula ibu.ni ibu panggil kamu ni sebab that inportant person for this night has arrived 10 minutes ago.that's why i search you .the ceremony will be begin any minutes so hurry up."kata ibu sambil menarik aku masuk dalam ballroom tu.
Kalau ya pun tak yah lah tarik laju sangat, tak lari juga ballroom tu ibu oii..ni tak terkedek-kedek aku nak ikut rentak ibu masuk dalam ,dah lah pakai heels tinggi.harap jer tak terpeleot.
"Eh..ah..eh!!..ibu slow down please!!"tapi kataku langsung ibu tak ambil peduli.haprak!
~~~~~~~~~~~
Suasana di dalam ballroom itu penuh dengan suara tepukan yang gemuruh daripada tetamu yang hadir apabila nama si 'dia' dipanggil untuk keatas.Aku yang tercungap-cungap itu terus mencari oksigen sebab penat lari pecut ngan ibu sebentar tadi.bukan aku tak tau yang ibu aku ni bekas juara lumba lari kat sekolah dulu.
"Hah there you are akak.sit down the speech gonna start now.honey you to."kata ayah sebelum memandang semula kehadapan.
"Akak darimana tadi?kitorang cari langsung tak nampak?"kata hidayah manakala qhairul pula hanya mengangguk kepala menanyakan hal yang sama kepada aku.
"Ada jer tadi kat balkoni luar tu hah,saja nak hirup udara malam kejap.lagipun bosan arr ceremony ni.tak der sorang pun akak kenal."kata aku sambil membelek tudung aku menggunakan cermin kecil yang aku bawa dari rumah.kot-kot lahkan rosak jatuh saham aku!.
"Ouh"kata mereka serentak
"Shhh quite please"kata ayah tegas sambil meletakkan jari tunjuk ke bibir menandakan supaya senyap.Kami terus buat gaya zip mulut kemudian tunjuk simbol👌lalu senyap.
Tengah aku siapkan tudung aku yang dah rosak ni, aku langsung tak ambil peduli dengan gerangan manusia yang berada di atas pentas itu sebab tudung aku lagi penting.sehinggalah ibu tepuk bahu aku bahawa ayah tengah memanggil aku.terus aku dongakkan kepala melihat ayah.
"Hah dah habis ke ucapannya?kejapnya."kata ku sambil mataku meliar melihat keadaan sekeliling sebelum mataku tertumpu pada satu kelompok manusia yang ramai di tengah-tengah ballroom.
"Kamu tu jer yang daritadi duk belek-belek tudung kamu sampai tak perasan dah habis dia berucap tadi"kata ibu.
"Alah penting lagi tudung akak daripada dia ibu.hah mana ayah tadi kata ayah panggil ni batang hidung pun tak nampak."mataku mencari ayah tapi langsung kelibatnya aku tak jumpa.
"Jap yer..hah tu dia.pergilah"kata ibu.
"Hah.ok"aku bangun dari tempat duduk ku dan terus menuju ketempat ayah berada."Yer ayah kenapa panggil akak?"
"Ni hah.i want to introduce you to our vvip guest tonight.come follow me."terus ayah tarik tangin aku sehinggalah kami tiba di sekelompok manusia yang aku lihat tadi.Haih apasal semua orang duk tarik aku ni?!ingat den ni apo?patung barbie?
"Helo mr.marcus."kata ayah kepada lelaki dihadapan ku.
Aku tak lihat dia sebab aku tengah elokkan gaun aku yang sedikit messy ni."Helo Tan sri.yusof.nice to meet you here."katanya.
Hmm suara lelaki.tapi macam kenal jer pemilik suara ni.
"Nice to meet you to mr.marcus.ouh here this is my eldest daughter.her name is nurfaezah edora batrisya.she still study at university of granda.she further her study here while taking care of her siblings."kata ayah dengan panjang lebarnya .
Yang ku heran sekarang ni.dah pahal ayah aku kasih tau semua pasal aku kat mamat ni.siap diamana lagi aku study.
"Risyah."
Aku terus angkat kepala kearah ayah dengan wajah polos.
"Why?"tanyaku ."Here let me introduce you this person. This is mr.marcus xaivan edward ronald.hi is the person that i told you this morning.his bissnesse have being go to around the world althought he still 20th that time."wah dengan bangga ayah aku tengok dia cakap pasal lelaki ni.
So aku nak lah tengok lelaki mana yang telah berjaya buat ayah kagum sangat dengan achievment(?)nya tu.
Aku pun terus toleh kearahnya dan kemudian mata aku terus terbuntang luas seluasnya macam burung hantu bila nampak 'dia' dihadapan ku ini.
Oh my allah!please tell this is just a nightmare!...huwaaaa~~
"Hai..mrs.nurfaezah edora batrisya.nice to meet you again.or should i call risya?"kata 'dia' dengan senyuman manis bagi orang lain tapi tidak bagi aku yang nampak senyuman itu yang penuh dengan makna yang mendalam.
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
Hey guys! Miss me or not?here the next chapter that i has promised before do enjoy...sory typo bersebaran.😶
YOU ARE READING
Baby Girl Mr.mafia[✔]
RomanceDia seorang lelaki yg kejam dan tidak mempunyai sifat kemanusiaan dlm dirinya apabila berjumpa dgn musuhnya atau manusia yg membuat onar terhadapnya..dia adalah MARCUS XAIVAN EDWARD RONALD seorang lelaki yg cukup berpengaruh di itali..perwatakannya...