👑chapter 10

5.8K 146 0
                                    

Lapangan terbang KLIA

Dia lapangan terbang KLIA,kawan kawan risyah datang untuk menghantar mereka adik beradik untuk menaiki kapal terbang ke spain yang dijangkakan berlepas pada jam 10 malam.Risyah melihat jam tangannya yang menunjukkan beru pukul 9:30 malam masih ada lagi masa berbaki 30 minit untuk mereka bersama sebelum pergi meninggalkan tanah air mereka.

Tiba2 adik risyah yang bongsu pergi kearahnya untuk memberitahu dia ingin membelik makanan untuk dimakan didalam kapal terbang nanti.risyah juga sempat memesan untuk beli lebih sikit untuk dia dan adik perempuannya daya.

Tengah sibuk berbual,mereka semua tidak perasan yang jam hampir menunjukkan pukul 10 untuk penerbangan mereka.terus sahaja pengunguman berkumandang.setelah mendegar pengunguman itu,mereka menghantar 3 bradik itu untuk ke kawasan perlepasan.

"Jaga diri kau baik2 tau kat sana.sana tempat orang jaga perangai otai kau tu.faham tak?"kata syazrin dengan lagak seorang ibu memberi pesanan kepada anaknya.

"Ya aku tau lah.thanks reminding me."

"Hah kau jangan lupa study elok2.jaga adik2 kau ni.kau tu jauh di negara orang.kalau sampai call aku tak pun skipe aku fahang dok(?)"kata aisyah pula.dengan loghat tak jadinya.

"Hiks takde dah kawan bawang aku nanti nak citer pasal c bro..huwahhh"nangis aza yang tak brapa nak jadi.amboi aku nak jalan sempat lagi buat jenaka yang sok sok jadi ni.

"Aku sekeh kepala kau nanti baru kau tau.ala skipe jerlah tak pun chat .banyak lagi apps kau boleh guna nak chat jangan nak minta puji nangis bagai."ujar tehah dengan muka annoying dia bagi.eleh lebih jer tau kerjenya.kawan dah nak jalan nanti dia punya yang 'JALAN'😂

"Ala gurau jer lah..hah risyah be safe ok kat sana.nanti call2 lah kitorang kat sini.sapa tau nanti ada brita nak kongsi ker?kitorang ada jer ok dont shy to share."kata aza dengan senyuman manis dia berikan.

"Hahaha.okok dont worry nanti ada apa2 aku chat jer korang err..ok lah dah time aku nak berlepas ni so good bye my bf i love you guys.i will miss you all."kata risyah lalu memeluk satu per satu kawannya itu sebelum memasuki kawasan perlepasan.aisyah,tehah,aza,syazrin hanya melihat risyah dan adik-adiknya dengan titisan air mata yang berderai jatuh ke pipi mereka(bombastik ayat ku😂)

Selepas itu,mereka menaiki kapal terbang lalu menuju ketempat duduk mereka.syukurlah tempat duduk mereka bertiga sama.senang sikit mereka nak berbual atau kongsi makanan yang dibeli oleh qhairul tadi.

"Dik,minta akak roti yang kau beli tadi akak laparlah.tak sempat membeli tadi."ujar daya sambil memegang perutnya menandakan dia tengah lapar .
"Jap er."qhairul mula menyelongkar beg sandangnya dan ya ampun mau terjojol biji mata risyah dan daya melihat isi kandungan beg milik adik mereka tu.terlalu banyak makanan ringan seperti coklat ada 5,kerepok potato ada 6,air berkabonat (tin) ada 5 belum lagi roti dan kuih.

"Ya allah banyaknya makanan kamu beli.kau tak takut ker hah kalau gigi kau ni rosak.banyak kaviti tau tak?!"marah risyah dengan suara yang cukup dikawal biarlah mereka bertiga sahaja yang dengar.
"Betul tu.ni kalau ibu dan ayah tau ni masak kau kena marah oleh mereka tu.apatah lagi kalau ibu ,fuhhh berbitir telinga ni hah nak dengar lotehannya tu."kata daya pula yang menetujui kata kakaknya itu.

"Ala adik beli sikit jer.lagipun akak risyah yang cakap tadikan suruh beli lebih sikit.tu sebab lah adik beli banyak ni.lagipun bukan adik sorang jer yang makan kan?akak berdua pun makan juga.so cukuplah ni untuk kita 3 orang makan sepanjang perjalan ni."kata qhairul dengan wajah tak bersalah.tampor guna

"Memanglah akak suruh beli tadi,tapi bukan suruh kau beli banyak macam ni?!makanan yang kau beli macamlah kitorang ni gemuk macam abam bocey tu,apa kau nak kitorang ni jadi babat like badak sumbu?!"kata risyah dengan wajah yang merah kerana tertekan dengan adiknya sorang ni.
"Dalah bising jer.nah makan ni kata lapar kan."malas dah qhairul dengar leteran kakaknya terus sahaja dia sumbat roti berintikan coklat kemulut kakak-kakanya sebab dia ada nampak tanda kakaknya nak berleter lagi.sejurus itu dapat dia lihat kakaknya memberikan dia pandangan maut namun hanya senyuman sinis sahaja qhairul balas dan itu cukup membuatkan amarahkakak-kakaknya semakin membuak-buak keluar.sabar guys gunung berapi makal meletup dalam kiraan 1,2,3

Dan~~~kappowww!!!

"Aghhhh!"jerit qhairul dek kesakitan yang amat sebab dapat hadiah lumayan iaitu telinganya dipulas sebelah2 oleh kakak-kakaknya.risyah dibelah kanan manakala daya dibela kiri.risyah tunjukkan senyuman sinis dan daya hanya memberikan senyuman mengejek .geram qhairul dibuatnya.qhairul hanya merengus geram dan dia memegang telinganya yang baru dipulas tu..fuhhh memang tak diduga jari2 kakak2nya tu sama macam ketam.😑

Tengah sibuk mereka bergelak ketawa,mereka langsung tak sedar ada yang memerhati mereka di hujung belakang.si 'Dia'hanya tersenyum sinis sahaja melihat risyah yang tergelak itu.entah kenapa dia suka melihat senyuman milik risyah itu.dia hanya galak memerhati risyah itu tanpa berkedip matanya.dia suka melihat bibir mungil milik risyah itu.acap kali dia lihat bibir itu dia ingin kucup bibir itu,tapi dia harus tahan kehendaknya kerana sekarang ini dia harus selesaikan dahulu masalahnya yang lagi satu tu.

One day amore,till that day come,trust me you'll never leave my side forever.bacause i'm really2 deeply in love with you since the first sight we meet.

Terus sahaja dia memakai mask dan topinya lalu memakai earphone lalu mendail nombor milik chirstof.

"Get ready."
"Sì capo"ujar christof.

____________________________________

Aku rasa korang dah tahu kan tu sapa.well ya betul sangkaan korang.ok lah aku cau dulu sebab hw aku belum siap lagi weiii...huhuhu😢ok lah bubye.lots of love💞

Your author
Nurfaezah yusof💕

8/3/2019 (jumaat)
18:26
Bubye😙👋

Baby Girl Mr.mafia[✔]Where stories live. Discover now