Laughing jack

43 5 0
                                    

éjszaka volt a havas Londonban.1800-at írunk.Egy kicsi házban a város szélén egy 7 éves Isaac nevű kisfiú élt.Isaac egy szomorú kisfiú volt barátok nélkül.Miközben a többi gyerek a karácsonyt a fa alatt lévő ajándékok kinyitásával töltötte, Isaac egyedül volt a hideg és poros kunyhójában.
Isaac szülei nagyon szegények voltak, az anyja szigorú nő volt és otthon tanította Isaacot.Apja a kikötőben dolgozott hosszú órákat, hogy eltarthassa családját.Sokszor munka után betért a közeli kocsmákba és ott elköltötte a pénzt, amit nagy nehezen megkeresett, majd mikor hazaért a drága feleségével,Isaac anyjával üvöltözött.Néha annyira bedühödött, hogy durván megverte kedvesét, majd keményen megerőszakolta amíg részeg volt.Ezen az éjszakán is ez történt.Issac csak remegve feküdt piszkos takarói alatt ameddig elcsitultak a kiabálások.Végül a szegény remegő Isaac elaludt.Azzal álmodott, hogy van egy barátja, akivel nevetnek és játszanak...így talán boldog lehet, mint a többi londoni gyerek.
Amikor Isaac felébredt egy fura fadobozt pillantott meg az ágya melett.Isaac meglepődött a kézzel készített doboz láttán, ami gyönyörű szinekkel volt kifestve.Azt kérdezgette magától, vajon ki hagyhatta ott neki.Isaacnak nagyon kevés játéka volt, azokat is az út szélén vagy egy árokban találta.Isaac letérdelt a doboz elé és felemelte.A doboz elejére egy boldog bohóc arca volt festve és a doboz csodás színekben pompázott.A dobozon egy kicsi papír pihent, amire ez volt írva : "Isaac-nak". A doboz aljára egy szöveg volt festve : "L- laugh- ing- J- Jack-in -a -box " Itt megállt ... "L-aughting Jack -in-a -box ? " Isaac már hallott Jack-ina-box -ról(meglepetés doboz), de Laughing Jack -in-a -box-ról még soha.Isaac megragadta a fém kart a doboz oldalán, majd forgatni kezdte.Ekkor megszólalt a "Pop Goes The Weasel" című dal..Isaac együtt énekelte a dalocskát a dobozzal.De nem történt semmi."Biztos elromlott"- sóhajtotta.A dobozt az ágya szélére tette és átöltözött.
Isaac ekkor egy hangos zajt hallott az ágya felől.Hátrafordult és látta, hogy a doboz remegni kezd.A doboz fedele kinyílt és színes füst és konfetti szállt ki belőle.Isaac nagyon meglepődött.Ahogy a színes füst szerteszállt egy "multi color" bohóc állt a közepén.A magas és vékony ember haja ragyogó vörös volt és az orra egy szivárvány színű papírtörcsérböl volt.A vállán cián színű tollak voltak és ruhája nagyon színes volt.Ekkor a színes bohóc izgatottan tárta szét karjait és boldogan felkiáltott : "Jöjjenek kicsik vagy nagyok, gazdagok vagy szegények és tekintsék meg a legjobb bohócot az összes közül!!Laughing Jack-in-a-Box"
Isaac szemei felcsillantak "K-ki vagy?"-kérdezte.
A színes bohóc lelépett az ágyról egy boldog mosollyal az arcán "Örülök, hogy megkérdezted!A nevem Laughing Jack!Én vagyok az új barátod egy egész életre!Varázslatos vagyok!Sosem fáradok bele a játékba tudok harmonikázni és mindent szeretek amit te, egyszóval az érzelmeid szerint változom!" Isaac felnézett a relytéjes bohóc férfira. "A-akkor barátok va-vagyunk?"-dadogta
"Barátok?"-vonta fel az egyik szemöldőkét Jack " Mi vagyunk a LEGJOBB barátok, Isaac ...éppen neked lettem teremtve!" Isaacnak leesett az álla -"Te tudod a nevemet?"
Jack felnevetett -"Persze, hogy tudom a nevedet! Mindent tudok rólad, és most, hogy befejeztük a bemutatkozást lenne kedved bújócskázni?"
Isaac boldogan elmosolyodott -"Komolyan?" "Lenne kedved játszani velem?...oh...."
Itt megállt egy pillanatra- "Sajnos le kell mennem és köszönnöm kell anyámnak, meg segítenem kell a házimunkában..."
Isaac mosolya eltünt és csalódottan nézett a földre.Jack a kezét a fiú vállára tette. "Akkor majd itt megvárlak!"- mosolygott rá kedvesen.Isaac elmosolyodott - "Rendben..akkor visszajövök, ha mindent megcsináltam...rendben?"
Jack elmosolyodott - "Természetesen..amúgy többször kéne mosolyognod, jól áll neked!"- kacsintott jack.Issac még egyszer emosolyodott, majd kilépett a szoba ajtaján.Isaac egész nap a bohócrol és a varázslatos dobozrol mesélt anyjának.Az anyja egy szavát sem hitte el.Isaac végül meggyőzte anyját, hogy menjenek fel a szobába és csodálják meg a bohócot.Amikor beléptek a szobába a bohóc már nem volt ott, sem a doboz.Az anyja ezt nem vette jó néven, olyan lenéző pillantást vetett fiára, hogy annak remegni kezdtek a térdei.

Public horror (HUN) Where stories live. Discover now