Öt ténylegesen végrehajtott ördögűzés az elmúlt száz évből

35 2 0
                                    

Anna Ecklund

Az ördögűzés modernkori történelmének legjobban dokumentált esetére az Iowa állambeli Earling városában került sor 1928-ban. A démoni erők által megszállt Anna Ecklund története később sokak figyelmét felkeltette, többek között az 1973-as híres horrorfilm, Az ördögűző is ebből merített ihletet.

Az 1882-ben született Anna története 1912-re nyúlik vissza. A környékbeliek pletykái szerint azután került a gonosz erők befolyása alá, hogy saját apja megátkozta őt, amiért a lány elutasította vérfertőző szexuális közeledését. A furcsán viselkedő lányon ekkor egy kapucinus szerzetes, Tephilus Riesinger hajtott végre ördögűzést, aminek következtében Anna nyugalomra lelt.

Mindez azonban csak a vihar előtti csend volt

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Mindez azonban csak a vihar előtti csend volt. Míg az 1912-es ördögűzésről csak keveset tudunk, addig amikor Riesinger atyát 1928 nyarán ismét riasztották, már részletes feljegyzések készültek Anna tüneteiről. Az apácakolostorba szállított nő állítólag sziszegett, általa korábban sosem tanult nyelveken kezdett beszélni, sőt még a levegőbe is felemelkedett. Az apácákat olyannyira megviselte az elhúzódó folyamat (az exorcizmus hónapokon keresztül tartott), hogy többen kérelmezték áthelyezésüket egy másik zárdába ezen időszak alatt. Az ördögűzés végül december 23-án ért véget, állítólag jó eredménnyel. Az egyházi nyilatkozatok szerint Anna ezt követően békében élte le az életét, és a megszállottságnak csak „enyhébb” jeleit mutatta.

Clara germana Vele

1906-ban egy dél-afrikai lányiskolában került sor Clara Germana Cele esetére. Az akkor 16 éves lányt azért jelentették az iskolaigazgatónak, mert magában beszélt egy üres helyiségben. Amikor az iskola papja megérkezett, a lány dührohamot kapott, majd bevallotta, hogy alkut kötött az Ördöggel.
Clara a megszállottság „hagyományos jeleit” mutatta: idegen nyelveken beszélt, levitált, megrémült a szenteltvízzel lelocsolt tárgyaktól és látomásai voltak a jövőről, amelyek révén általa sosem ismert emberek titkait fedte fel.

Az exorcizmust két pap hajtotta végre és egy teljes napot vett igénybe

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Az exorcizmust két pap hajtotta végre és egy teljes napot vett igénybe. Ennek során Clara állítólag megpróbálta megfojtani az egyik papot. Az eljárás végül sikeres volt és a lány megtagadta a Sátánt. Mint azonban Anna esetében is láthattuk, ez gyakran egy „visszatérő probléma”, ugyanis Clara egy évvel később állítólag ismét alkut kötött az Ördöggel, amely így ismét megszállta őt. Az 1907-ben két nap alatt lefolytatott második ördögűzés a feljegyzések szerint ismét sikerrel járt.

Public horror (HUN) Where stories live. Discover now