A virág, amely koponyává változik halála után

22 1 0
                                    

Az oroszlánszáj nagyon népszerű virágnak számít Európában, az Egyesült Államokban és Észak-Amerikában is. Nevét onnan kapta, hogy a sárkány szájára emlékeztet a virág, amely nyitja és csukja a száját óvatos nyomásra. Azonban ennek a csodaszép virágnak van egy sötét oldala is. Miután elhullatta szirmait, csak csupasz, apró koponyák maradnak a helyén. 

Természetesen éppen emiatt az oroszlánszájat egész sok legenda is övezi. Az egyik történet szerint, ha egy nő megeszi ezeket az apró maradványokat, akkor elveszíti szépségét és fiatalságát. Mások szerint, hogyha szétszórod ezeket a házban, akkor a lakókra borzalmas dolgokat hozol.

A viktoriánus korban a virág a misztikum szimbóluma volt, amely egyben fejezi ki a szépséget és az elmúlást. De hogyan is lesz ebből a gyönyörű virágból borzalmas koponya? A botanikusok szerint erre a válasz a virág felépítésében keresendő.

A koponyák igazából a magházak, amelyek akkor kerülnek szem elé, hogyha a szirmok lehullanak.  Szinte elképesztő, hogy mennyire emlékeztetnek az emberi koponyára. Hogyha ránézünk ezekre a képekre, akkor szinte hihetetlen, hogy milyen szép ez a virág, amikor még nem veszítette el a szirmait.

Public horror (HUN) Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum