"Sayang I want to tell you something"
"What is it abang?"
"Sampul ni abang baru je terima masa sampai hospital semalam"
"Sampul apa ni? Abang dah tengok?"
Izhan mengangguk.
"Apa dalam sampul tu?"
"Tengoklah dulu"
Aku terkejut.
Ini gambar aku pening kat sekolah semalam masa cikgu Hisyam tegur aku.
Kenapa ada orang gambar dan hantar kat Izhan?
"Apa semua ni?"
Aku melihat Izhan cuba mencari kepercayaannya.
"Abang percaya?"
"Can you explain?"
"Gambar ni semalam sebelum Amni masuk wad"
"Siapa lelaki tu sampai pegang lengan?"
"Ni cikgu Hisyam. Masa ni Amni hendak naik mengajar tapi sebelum naik tangga kepala rasa pening sangat kebetulan cikgu Hisyam ni lalu dia tanya kenapa"
"Pegang lengan tu?"
"Amni bagitahu keadaan masa tu dan dia suruh duduk kat tangga. Honestly abang, masa ni tak dah niat lain dia hanya nak tolong Amni duduk kat tangga tu, dia takut Amni terjatuh pengsan"
Izhan memandang aku.
"Kemudian dia lari pergi bilik guru cari cikgu perempuan lain untuk tolong Amni. Thats all. Percaya?"
"But why him?"
"Abang itu takdir masa Amni nak terjatuh pengsan dia kebetulan lalu kat situ and he just want to help me"
"Abang tak suka lelaki lain pegang-pegang my wife"
"Dia pegang bersebab abang bukan suka-suka, dia tolong Amni duduk je kalau tak Amni dah terjelupuk pengsan"
"I am jealous"
"Abang yes I know but semua ni bukan suka-suka masa ni emergency. Mujur dia ada kat situ tolong panggilkan cikgu perempuan kalau tak maybe Amni dah jatuh pengsan kat depan tangga tu kepala also maybe terhentak"
"Okay abang faham dan percaya semua tu tapi lepas ni abang berdoa supaya bukan lelaki yang tolong sayang jika apa-apa berlaku lepas ni"
Aku ketawa.
"Tapi sapa pula ambil gambar ni? Motif dia apa?"
Izhan angkat bahu.
"Ada something ni"
"Abang pun rasa yang sama but its okay"
"Lepas ni jangan percaya sangat okay kalau benda macam ni abang terima lepas ni"
"Thats why sayang I want you explain it first"
"So you have to listen me dan jangan cepat sangat menghukum dan sentap", kataku sambil melekapkan kedua tanganku ke pipi Izhan.
"Insyallah abang akan profesional"
Aku senyum.
"Abang I want to tell you something"
"What?"
"It is about our life"
"Amboi! Serius je bunyi"
"Dengarlah dulu"
"Okay-okay"
"Sebenarnya ..."
"Sayang wait ada panggilan dari office masuk, kejap tau"
Aku mengangguk.
Baru nak kongsi berita happy ni dah ada potong line.
Izhan ke balkoni.
Mukanya agak serius bercakap entahlah apa dia bincang dengan staf dia kat telefon tu.
Aku menunggu lama untuk Izhan habis berbual sehingga aku mengantuk.
"Esok je la bagi tau"
Aku mengambil tempat baring lalu menutup separuh tubuh badanku dengan selimut.
🌼🌼🌼
Pasal gambar tu, macam ada something kan??
Kalau nak tahu bacalah the next chapter😍
YOU ARE READING
SUAMI PILIHAN IBU✔
RomantizmBakal suami ibu yang pilihkan? Masih adakah gadis-gadis yang setuju jika suami ibu sendiri yang carikan di dunia moden kini? Tapi tidak mustahil bagi Amni Najiha @ cikgu Gee, dia serahkan semua kepada ibunya. Disebabkan dia tidak pernah ada teman...