BAB 21

12.4K 367 5
                                    

Kami bermalam dirumah mama memandangkan esok malam adalah majlis resepsi kami.

"What a suprise? Bilik abang colour pink?"

Aku melihat disegenap sudut bilik Izhan yang besar itu.

"Ni mama punya pasal, dulu bilik ni colour biru. Ini semua sebab hari tu mama ada suruh orang tukar kertas dinding bilik mama dan papa ke warna pink tapi orang tu salah bilik. Dia masuk bilik abang"

"So apa jadi?"

"Abang marahlah takkan bilik lelaki colour pink, tak macholah abang. Mama dan papa gelakkan abang je"

Aku turut ketawa.

"Takkan tak tukar warna semula?"

"Itulah pasal asyik lupa je, nanti kita tukar colour lain"

"Tak payahlah rasa comel je"

"Jatuhlah saham abang"

Aku ketawa.

"Jangan ketawa"

"Okay sorry. Jangan tukar erh, pink ni nampak lembut bila mata kita memandang"

"Sayang punya pasal abang takkan tukar"

"Okay"

"Baju resepsi kita macam mana?"

"Fesyen designer cakap dia terus bawalah ke hotel, kita siap kat hotelkan. Sekali dengan make up kat sana"

"Okay nanti abang tempah bilik untuk kita. Jemputan macam mana?"

"Semua settle! Saudara mara kita, kawan-kawan abang dan kawan-kawan saya serta semua staf abang dah dapat kad undangan"

Izhan mengangguk.

Dia sememangnya inginkan majlis resepsi kami sempurna dan berjalan dengan lancar.

"Belah sayang team colour apa?"

"Lelaki ada yang pakai sut dan baju melayu warna baby blue pempuan pun colour yang samalah. Ikutkan hati tak payah sedondon cukuplah masa akad nikah tu hari"

"Mana boleh sayang, kita mesti raihkan majlis ini dengan meletup so saudara mara kita juga kena meletup"

"Nasiblah abang yang nak tau"

"Mama pula dah handle, saudara mara papa dan mama pakai songket"

"Owh..."

"Abang pun dah tempah dancer dan artis untuk persembahan"

"Abang ni membazir, tak payahlah nak bayar artis bagai tu. Saudara sebelah saya ramai yang pandai menyanyi tau"

"Yake? Dah terlanjur, its okay"

Aku hanya menggeleng lemah. Semua nak kena tempah.

"Esok pagi kita ke hotel tengok persiapan untuk ballroom, pelamin dan discuss hidangan sekali"

"Okay"

🌼🌼🌼
Suka tak kalau dapat suami macam Izhan? Asy suka heheh
Vote ya

SUAMI PILIHAN IBU✔Where stories live. Discover now