-Yyo-
I just turned 7 today!
Daddy and Mommy Maine are throwing a party for me later. They do that yearly, and my yearly theme was Dear Daniel. Im not complaining thou, I know why.
Nanay..
The reason behind my yearly birthday theme. I sat on my bed, facing the wide television screen where a video of my Nanay is playing, greeting me a happy birthday.
Maganda si Nanay. We have the same eyes and lips. Yun lang. The rest I got form Dad. Every year, Daddy and Mommy will let me watch a video of Nanay greeting me on my birthday.
'Happy Birthday, Yyo ko! Are you happy? I know you are. Siguro naman by this time, may Mommy kana at kung papalarin, may kapatid na din. Your Daddy loves kids! I still remember how he dott on you kahit nasa tyan palang kita. I wish you all the best anak. Know that Nanay loves you so much and I always watch you in heaven. Magpapakabait ka lagi and always pray. Okay? Mahal na mahal kita ng walang kapantay, Yyo ko. Mahal na mahal ka ni Nanay.."
I smiled and hug the frame I am holding which holds a picture of my Nanay. Hindi ko sya nakilala pero mahal na mahal ko si Nanay. Mommy Maine would always tell me stories about her. And in my young age, I know that my Nanay is one of a kind.
" Yyo, anak?"
" Good morning, Mommy!"
I put back Nanay's picture in the study table beside my picture with Mommy and Daddy before running to Mommy Maine.
She showered me with kisses as I hug her waist.
" Good morning, Baby ko. Happy Birthday!"
" Thank you, Mommy."
Mommy Maine..
Mommy Maine loves me so much! She always takes care of me and kiss me. I love her hugs! Lagi nya kong hinahatid at sundo sa school at sinasama sa work lalo na pag wala si Daddy. I never felt incomplete kahit wala na si Nanay because of my Mommy Maine. Always ako magpray and thank you kay Papa God for giving me Mommy.
She makes me happy always kaya ayaw mo syang ma-sad. Dati, naa-away sila ni Daddy and Mommy mag cry. I away Daddy because hurt din yung heart ko when I see Mommy cry. Pero magbati din sila before kami sleep. Tapos gising ako at night puro pillow lang katabi ko, I know na magplay nanaman sila sa bathroom ng bubbles sa bathtub.
Dati din I saw Mommy cry and I ask why, Daddy said mommy wants a new baby na kasi Yyo is big boy and ayaw na magpababy kay mommy na but Tita Doc said Mommy cant have a baby yet kaya mag cry si Mommy. Hurt ulit yung heart ko kasi mag cry si Mommy but I told her its okay. Yyo can be her baby hanggang pwede na magbaby si Mommy. Mommt smile and that made me happy na ulit because I made Mommy smile.
And now Im seven na and mommy is having a new Baby! Mommy said Im going to be a big kuya na. Magkaka baby sister na daw si Yyo. But Mommy said, kahit may baby sister na ko, baby padin ni Mommy si Yyo forever! Mahappy yung heart ko kasi love padin ako ni Mommy kahit malapit na lumabas yum Baby sister ko.
" Are you excited for later, Baby?"
" Yes, Mommy! Yyo is emsited and happy!"
" Ex.."
"Ex.."
" cited."
"saymted."
Mommy laughs. She said Im manang mana to Daddy. Bulol.
" Let's go? Daddy is waiting down stairs. Breakfast na."
" Karga, Yyo?"
" Sure.."
Like ko always pakarga kay Mommy kahit big nako, but.
" No nalang palam, Mommy."
" Aww, why?"
" Mahirapam na ikaw eh. Laki na tummy mo oh."
" aww, my baby Yyo."
I squiled when Mommy suddenly lift me up and carry me on her arms.
" Because its your birthday, kakarga ka ni Mommy. "
" I love you, Mommy!"
I-kiss ko si Mommy sa lips! Like nya yon eh.
" I love you, anak."
----------++
" Babe, ang bigat na ni Yyo."
Daddy got me from Mommy when he saw us mag enter ng kitchen. I ran to the glass wall when I was put down.
Yum house namin maganda! I can see yum dagat everywhere because its all glass! Glass house! Mommy loves the sea. Like nya always maligo sa dagat with Yyo and Daddy.
" Yyo, kain na anak."
I sat beside Mommy. After we pray, Daddy light up the small rainbow cake's candle.
Mommy and Daddy sang me a birthday song.
" Make a wish, Yyo."
I close my eyes and wish them blow the cake.
" Anong wish ni Yyo?"
Mommy asked.
" Mam wish ako na sana Mommy and Daddy are always happy. And mam wish ako na sana always Baby ni Mommy si Yyo kahit may Baby sister na ko."
" aww, Baby. Forever kang Baby ni Mommy kahit anong mangyari, always remember that. Okay?"
" Really?"
" Oo naman anak. Your my Baby Yyo kahit kapag ayaw mo na."
" Mahal na mahal kita walang kampantay Mommy!!"
-----
*Fin.