Prolog

96 7 0
                                    

Viata nu te intreaba niciodata daca esti pregatit sau nu de o nenorocire. Nu iti da niciun preaviz si niciun avertisment inainte sa surprinda cu un necaz care iti va prabusi intregul univers.

Nu te intreaba daca e prea devreme sau prea tarziu, nici daca e corect sau nu.

Nu te intreaba daca vei suporta sau nu, nici daca esti pregatit sau nu ca sa pierzi tot ce ai.

Nu te intreaba cat de mult iubesti pe cineva sau cat de mult depinzi sufleteste de anumiti oameni, atunci cand ii va rapi de langa tine, obligandu-te sa induri chinul si amaraciunea singuratatii.

Nu te intreaba daca esti copil sau daca esti inca prea tanar ca sa-ti pierzi parintii.

Nu. Viata nu te intreaba nici daca esti sau nu destul de puternic pentru a trece printr-o deceptie.

Nu te intreaba cat ai ras, inainte sa te faca sa plangi; nici cat te-ai bucurat, inainte sa te faca sa suferi.

Nu te intreaba ce ai facut bun sau rau, si, de multe ori, te rasplateste cu rau pentru faptele tale bune.

Nu te intreaba daca vei putea trai intr-un alt loc sau daca esti pregatit sa renunti la visurile tale si la drumul ales, atunci cand iti schimba brusc directia de mers si te smulge din locul in care sufletul tau se simte acasa.

Nu te intreaba ce anume ai si cate ai sacrificat pentru a avea ceva, atunci cand te pagubeste de tot ce ai agonisit. Nu te intreaba cat de fericit ai fost, sau daca macar ai fost fericit vreodata, inainte de a te coplesi cu nefericire.

Nu te intreaba daca ai apucat sa traiesti si daca ti-ai implinit macar o parte din visuri, inainte sa te loveasca nemilos cu o boala, care iti va arata, cu pasi uneori lenti si nemilosi, sfarsitul. Sfarsitul planurilor tale, al visurilor tale, al gandurilor tale si, intr-un final, sfarsitul tau.

Nu. Viata nu te intreaba niciodata nimic. Nu tine cont de cine esti si de ce ai facut, bun sau rau. Ea doar iti da un test de supravietuire, o lovitura, si te lasa sa te descurci. Si aici apar optiunile, toate sub forma de lectii, unele mai dure, altele mai blande, dar in urma carora cu siguranta te vei schimba. De multe ori atat de mult, incat nici tu nu te mai recunosti.

Toate aceste lovituri iti dau ocazia sa-ti testezi limitele si sa fortezi depasirea lor. Iti dau ocazia sa vezi cine te-a iubit cu adevarat si cine te-a iubit doar declarativ si interesat. Iti vor da ocazia sa vezi cine esti, ce poti si ce insemni, atat pentru cei din jurul tau, cat si pentru tine insuti. Cu toate acestea, oricat de multe experiente vei trai, nu vei sti niciodata cate poti indura. Asta, pentru ca oamenii nu isi cunosc limitele. Nu vei sti unde vei ajunge si nici felul in care te vor schimba loviturile primite, care te pot inrai sau te pot face mai bun, te pot transforma intr-un om puternic, increzator, luptator sau, dimpotriva, te pot transforma intr-un om vulnerabil, speriat, resemnat. Viata, drumurile, loviturile si oamenii te pot indeparta sau te pot apropia de tine... totul depinde numai de tine.

_____

Va urez un Paste Fericit!!! :*

RyeUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum