Rye a ajuns in vinerea stabilita cu Mustafa, exact la ora la care imi spusese. Nu intarziase deloc, ceea ce m-a mirat si, totodata, mi-a placut, deoarece eu tin foarte mult la punctualitate. Il vedeam pentru a doua oara si din nou am avut aceeasi impresie: ca il cunosteam de undeva. Dar nu aveam de unde.
>Casa e la fel de mare ca aceea? l-am intrebat pe Rye ca sa fac putina conversatie, pentru a alunga monotonia drumului lung.
>E mult mai mare. Are sase dormitoare, patru bai, un living foarte mare, birou, terase, curte mare, gradina... De ce intrebi, ti-e teama ca nu ai unde sa dormi?
>Eu speram sa n-am unde dormi, am spus zambind.
>Se poate aranja...
Rye nu era prea vorbaret si, desi Mustafa mi-a spus ca era un om prietenos si bun, mie imi parea rece si arogant. Ba chiar aveam impresia ca nu ma placea. Conducea concentrat la drum si, din cand in cand, ma intreba daca imi era prea cald sau daca aveam nevoie de apa ori de altceva.
>Nu este nevoie sa fii amabil cu mine. E suficient ca esti nevoit sa faci pe soferul.
>Nevoit? Putea veni oricine altcineva sa te ia! Am venit din placere.
>Zau? Unde e placerea?
>Imi place sa conduc si imi place. Inainte sa vin la tine, m-am relaxat, putin.
>Relaxat? Singur?
>Vezi? Se pare ca esti o fetita inteligenta.
Stiam deja de la Mustafa ca Rye era un fel de crai de curte noua si ca era curtat de multe fete, dar pentru ca era, ca multi baieti, in cautarea fetei perfecte, nu avea decat aventuri trecatoare. Se inserase deja cand am ajuns. De indata ce am trecut de poarta vilei, am fost impresionata de tot ceea ce mi se desfasura in fata ochilor, pentru ca intrasem intr-o curte mare si foarte ingrijita, plina cu flori, iar casa era mult mai mare decat ma asteptam.
>Bun venit la palat, printeso! mi-a spus Rye, cand a oprit masina.
>Multumesc ca m-ai adus.
Am fost intampinata de Mustafa si de doamna Ozana, femeia care avea grija de casa. Doamna Ozana era o femeie trecuta de saizeci de ani, foarte blanda, calda si cu un aer vesel.
>Ce fata frumoasa mi-au adus baietii mei! mi-a spus ea, luandu-ma de mana si conducandu-ma in casa.
Am intrat intr-o incapere foarte mare, in care se aflau livingul, bucataria si camera de servit masa, nedelimitate intre ele. Totul parea nou si foarte bine calculat. Livingul era mobilat cu canapele si fotolii din piele de culoare alba si neagra, iar pe singurul perete care nu era din geamuri se afla un semineu. Intr-un colt era o vitrina cu tot felul de arme, probabil o colectie personala a unui membru al familiei, iar in capatul opus era un pian.
>Haide sa-ti arat casa, mi-a spus Mustafa, dupa ce am baut un pahar de apa si am vorbit putin cu doamna Ozana.
>E foarte frumos aici, am spus, urmandu-l pe Mustafa spre scarile care duceau catre etajele superioare ale vilei.
CITEȘTI
Rye
Teen Fiction•Volumul I: >Intr-adevar, foarte frumos. Mai ales casa din fata, cu obloane albastre, care are multe lumini. >Da..., am spus absenta. Priveam casa vecinilor mei, fara sa realizez ca noi doi vorbeam despre acelasi cer si despre aceeasi casa cu oblo...