Kuanlin's POV
Kuanlin : Kenapa sebenarnya dengan lengan dia?
Kuanlin : Younghoon?
Younghoon : Oh hey saya ada beli snek untuk Jihyun. Esok awak tolong ambil ya?
Kuanlin : Awak masih tak jawab soalan saya.
Kuanlin : Jangan cuba nak tukar topik.
Younghoon : Fine.
Younghoon : Jihyun sebenarnya pernah cedera di bahagian lengan kirinya tu.
Younghoon : Sepatutnya dia kena buat pembedahan tulang tangannya bulan lepas.
Kuanlin : PEMBEDAHAN?
Kuanlin : Serius sangat ke kecederaan dia?
Younghoon : Agak serius. Sebab tulah saya tak bagi dia buat kerja berat.
Younghoon : Memandangkan awak dah tahu akan hal ni, tolong pastikan Jihyun tak buat kerja-kerja berat lagi.
Younghoon : Kadang-kadang dia sendiri tak sedar tangannya sakit. Jihyun pernah dibedah dulu dan sejak tu, deria sakit di lengannya hilang. Jadi dia selalu buat kerja sesuka hati sedangkan lengannya dah sakit.
Younghoon : Dan kalau tu berterusan, mungkin tangan Jihyun tak boleh digunakan lagi.
Kuanlin : Damn.
Kuanlin : Teruknya.
Kuanlin : Kenapa tak beritahu saya awal-awal? Dia dah banyak sangat buat kerja di sini!
Younghoon : Dia yang nak rahsiakannya. Jihyun kawan baik saya, jadi mestilah saya simpan rahsia dia.
Kuanlin : Macam mana dia boleh cedera sampai teruk macam tu?
Younghoon : Dia selalu kena buli kat sekolah.
Kuanlin : Apa?
◇
Jihyun's POV
"Hey Jihyun. Biar saya angkat tu."
Perjalananku membawa bakul baju dihalang oleh Kuanlin yang berusaha nak tolong aku. Sangat pelik, dia selalunya tak macam ni.
Dia selalunya paling banyak bagi kerja pada aku, dan paling susah untuk minta tolong.
"Tak perlu. Saya boleh angkatnya sendiri-"
"Dan ini rumah kami, suka hati sayalah nak buat apa dengan bakul ni." Akhirnya bakul baju yang berat bertukar tangan. Aku cuma mengekori Kuanlin dari belakang ke mesin basuh.
"Mulai hari ni, biar saya basuh semua baju ni." Kuanlin katakannya secara tiba-tiba.
"Tak boleh. Ini kerja saya dalam rumah ni." Bantahku tegas.
"Awak tahu kan schedule saya agak kosong. Jadi saya bosan."
Aku terkejut. "Awak bosan sampai macam tu sekali?"
YOU ARE READING
𝐇𝐎𝐌𝐄 || 𝐖𝐚𝐧𝐧𝐚 𝐎𝐧𝐞
FanfictionA girl regretting her desicion on hating Wanna One. [It's a malay fanfic bcs my English already terbabas years ago heheheheh] Highest ranking 🎉 #1 LaiKuanlin #1 JooHaknyeon #1 KimJaehwan #1 YoonJisung #1 LeeDaehwi #1 HaSungwoon #1 OngSeongwu #2 Wan...