Kapitel 23

2K 97 25
                                    

(Tryck gärna på följ knappen, endel information kommer ut som bara hänvisas till mina följare. Om du gillade det här kapitlet, får du gärna visa det genom att rösta eller kommentera, då vet jag.)

"Och hur kommer det sig att du är här?" frågade jag Sam fundersamt med ett leende på läpparna när han kom in i baren senare på kvällen.

"Får jag inte vara här?" ifrågasatte han mig med en snopen blick.

"Självklart...jag förstår bara inte varför du hellre gå hit...än att tillbringa tiden med dina vänner på...på festen" det var något jag inte alls förstod, varför tycker han det är roligare att vara med mig än att med hans vänner? Vad är det i mig han dras till?

Han lutade sig närmare och gestikulerade att jag skulle följa med hans rörelse. Sedan viskade han. "Det är en tjej som jobbar här som jag tycker är väldigt söt" han kollade sig runt för att försäkra sig om att ingen lyssnade."och jag kan inte hålla mig ifrån henne" jag log ännu större och kände värmen sprida sig på kinderna.

"Hur kommer det sig att du kommer så sent, om det nu skulle finnas en tjej här som du tycker är söt?" Jag drog mig tillbaka och fortsatte ställa tillbaka alla flaskor på deras rätta plats.

Helt ärligt hade jag tappat hoppet om att han skulle komma för flera timmar sedan. Det förvånade mig att han kom överhuvudtaget, klockan mycket och jag stänger ändå om en timme.

"Jag har varit upptagen fram tills nu." jag nickade sakta och funderade på om jag skulle fråga vidare. Jag kunde inte hålla mig, min nyfikenhet välde över.

"Med vadå? Om man får fråga" Han kisade med ögonen och det kändes som att han funderade på om han skulle vara ärlig eller inte.

"Jag och grabbarna gjorde en grej bara." jag nickade, han kommer inte säga något mer än det så det är ingen ide att jag snokar vidare.

"Vart är de nu?"

Han flinade "Duger inte jag som sällskap?" Jag rodnade skamset. 

"Jo absolut...jag menade inte så...glöm vad jag sa..."

"Hope ta det lugnt, jag driver bara med dig" han skrattade "gud du förstår aldrig när jag driver med dig" jag skakade på huvudet. Hur ska jag tolka om han driver med mig eller inte, det kunde varit en seriös fråga han frågade mig.

"De drog vidare till festen?" jag tonade upp, klart de gjorde, att jag redan hade glömt bort festen.

"Och varför är inte DU där?"

"Tjejen? Har du redan glömt?" jag skrattade till, självklart.

Inte förens nu slog det mig att vi faktiskt haft en normal konversation utan att jag rodnade överdrivet mycket och dessutom har vi pratat mer med varandra där skolan eller något annat inte är involverat.

"Så vad kan jag bjuda dig på?"

"Något alkoholfritt blir bra" jag nickade på huvudet och behöll blicken på honom.

"Kan jag fråga dig en fråga?"

"Om du måste" jag log och nickade.

"Varför dricker du inte?" han släppte inte blicken från mina ögon och funderade en stund innan han svarade.

"Alkohol visar ens inre jag, och det kan skapa dåliga konsekvenser. " jag nickade och funderade på vad han kunde mena med vad han sagt. Jag ville så gärna fråga vidare.

***

"Om du fick tatuera dig någonstans på kroppen vart och vad skulle du göra?" Frågade Sam och lutade sin haka mot armen han hade på bardisken.

Leendet på hennes läpparWhere stories live. Discover now