Kapitel 41

2.2K 77 14
                                    

(Tryck gärna på följ knappen, endel information kommer ut som bara hänvisas till mina följare. Om du gillade det här kapitlet, får du gärna visa det genom att rösta eller kommentera, då vet jag.)

Dagarna därpå såg dem samma ut. Lektioner, luncherna med gänget, oemotståndliga blickar från Sam, hemliga kyssar från Sam, hemliga lappar från Sam. Mina känslor för honom växte för varje dag som gick och jag med säkerhet säga att jag var kär i den här killen. Han förgyllde mina dagar.

Den gången han kom gående i korridoren var den tuffaste, det kröp inom mig och det enda jag kunde tänka på att göra var att slänga mig runt halsen på honom.

Hans tillvara i korridoren fick alla att stanna upp med vad de gjorde för att kolla på honom med hungriga ögon. Svartsjuka kröp inom mig när jag fick se vad hans närvaro gjorde mot alla tjejer. Det var helt fast i synen av honom och jag kunde inget annat än att hålla med. Han var något alldeles extra.

Att han aldrig bröt blicken med mig fick mitt hjärta att pumpa snabbare. Så pass att jag fick lov att vända mig och smälla igen skåpet för att vaknat upp till verkligheten. Han ser bra ut, hans läppar är suktande, han har blicken bara på mig, andas Hope. Du får honom alldeles strax för dig själv.

Jag till skillnad från honom hade ett hektiskt liv att hänga med och de flesta tillfällena vi kunde träffas var i skolan. Därför blev det mycket smygande och tisslande runt om i skolan. Man fick ju passa på när man kunde.

"Du förstår inte hur mycket jag vill kyssa dig just nu. Du ser så frustrerad ut, är det andragradsekvationerna som är orsaken eller för att du inte får kyssa mig" För en gång skull hade vi satt oss längst bak i klassrummet och lektionen bestod bara av en filmvisning på andragradsekvationer. Sam hade svårt hålla händer i styr. Jag fnissade till.

"Det får du aldrig veta." Jag lät honom kyssa mig på halsen.

"Sam, du distraherar mig" han skrattade dovt till och drog ifrån för att hamna tillrätta i sin stol.

Han lutade sig nära igen "Okej jag slutar, men så fort lektionen är slut vet du vad vi ska göra då?"

"Ingen aning"

"När lektionen slutar kommer jag inte vänta en sekund till att inte få kyssa dig." det fick mig att kvida till. Elever i klassrummet vände sig om, jag knuffade bort honom ytterligare och kollade skamset ut i klassrummet.

Det var inte det enda tillfället han distraherade mig under veckan, de tillfällena vi plugga var värst, han kunde inte hålla händerna i styr och definitivt inte sluta kyssa mig i halsgropen. Den killen har otroligt svårt att behärska sig.

När jag slutade skolan på fredagen skyndade jag mig ner för skolans innertrappor och vidare ut till parkeringen. Kylan kom som en smäll. Antar att vintern verkligen är påväg. Det enda Einar hade tjatat om i morse var att få se adventskalendern men klockan var för tidigt och jag lovade att han skulle få se det när han kom hem från dagis. Hoppas de andra barnen inte pratat om vad avsnittet handlar om, då har jag förstört hans dag.

Jag kom inte långt över den nästan tomma skolgården innan ett par starka armar slingrade sig runt min midja. Sam tryckte sitt ansikte i halsen på mig vilket fick mig att rysa. Han gav mig en stark kram.

"Jag har knappt sett dig idag" några människor från skolgården drog blicken på oss. Jag slet mig bort från hans grepp och försäkrade mig om att ingen skulle se oss så närgångna som vi var.

Leendet på hennes läpparWhere stories live. Discover now