Kapitel 43

2.2K 85 16
                                    

(Tryck gärna på följ knappen, endel information kommer ut som bara hänvisas till mina följare. Om du gillade det här kapitlet, får du gärna visa det genom att rösta eller kommentera, då vet jag.)

"Åh vad fin du är gumman" jag mötte mammas ögon genom spegeln framför mig. Min blåa klänning satt som en smäck runt min kropp. Luftigt över rumpan men snärt över brösten. Det hade tagit mig nästan en timme at fixa mig såhär fin, håret var fönat i stora lockar och ansiktet sminkat i neutrala färger. Jag är ingen expert på smink så jag använder bara det jag är säker på.

"Tack mamma" jag stoppade i pärlan i örat och betraktade mig sedan en gång i spegeln. Såhär uppklädda jag inte varit på länge, speciellt inte för någon.

"Han kommer tuppa av när han ser dig såhär fin" Jag fnissade till och såg framför hur Sam skulle se ut när han fick syn på mig.

"Jag kommer igår när er far tog mig på en dejt för första gången" Något slocknade inom mig, att tänka på min far var inget jag vill göra, speciell inte när jag hade en så faktiskt kväll framför mig.

"Vad gjorde ni?" Hon snappade upp blicken på mig och log stort.

"Bilen fick punka innan vi kommit fram till restaurangen så det blev en övernattning i bilen." Jag log åt händelsen, såg framför mig mamma och pappa som unga och nykära, inget kunde förstöra deras dejt, inte ens punka på bilen. Undra hur våra liv hade sett ut om han inte gjorde det beslutet han gjorde, jag hade sett min mamma kär varje dag och varit säker på att hon är lycklig.

Det knackade till några gånger på dörren vilket drog upp vårat fokus. Jag gav mamma en nervös blick, hon storlog. Varför jag var nervös vet jag inte, vi hade varit på dejt innan.

När jag öppnade dörren fick jag inte bara syn på Sam, han hade även en stor solros bukett i handen. Min blick vandrade mellan hans ögon och blommorna.

"Det var väll solrosor du gillade?" Jag sprack upp i ett stort leende och nickade helt tagen av det fanatiska blommorna jag hade framför mig.

"Älskar" han slappnade av. "Det hade du inte behövt." Jag tog emot buketten han räckte fram och passerade in i köket för att hitta en passande vas.

"Blommor är ett måste på en dejt." Han lutade sig mot dörrkarmen till köket och korsade armarna.

"Jasså och jag som trodde du inte var expert på dejter"

"Internet hjälpte mig en del" jag skrattade till och fastade med ögonen i hans.

"Åh hej, hur är det med dig?" Jag förstod att mamma kommit ut i hallen.

"Det är bra tack, medicinerna har äntligen börjat ge verkan" han nickade.

"Jösses det var nog den största solrosbukletten jag sett." Mamma kom in i köket helt förtjust i vad jag hade fått.

"Helt magisk" sa jag och kollade menade in i hans ögon. Han blinkade en ögat, vilket fick mig att rodna.

Jag återvände till hallen för att klä på mig det sista, sedan önskade mamma oss en trevlig kväll. Såfort vi kom ut ur lägenhtesbyggnaden drog han in mig i sin famn och kysste mig efterlängtat på läpparna. Kyssen var ivrig och kraftfull men ändå så varsam.

Leendet på hennes läpparDonde viven las historias. Descúbrelo ahora