Bab 39

2.1K 56 13
                                    

"Awak, bangun. Hey, bangun bangun." Pipi Aqif ditepuk-tepuk perlahan. Cuba mengejutkannya dari lena mimpi yang indah.

Indah la kut? Dah tak bangun-bangun ni.

"Hurmmm..." Aqif mengeliat sedikit dan kembali mengambil bantal Qira disebelah dan dipeluk. Mukanya disembamkan pada bantal itu.

"Ya Allah. Tengku Aqif Haqiem, bangun lah cepat. Dah subuh ni. Awak nak jadi imam saya ke tak ni?" Qira masih tak putus asa nak mengejutkannya.

"Kan aku memang dah jadi imam kau?" Aqif mengangkat kepala dan senyum kambing.

Kambing la. Busuk.

"Isy, tak nak sudah. Saya solat sendiri." Baru saja Qira ingin menapak ke bilik air, tangan Aqif mencapai tangan Qira. Dipeluk pula tangan itu sambil tangan Qira itu dibawa ke pipinya.

"Kan lebih afdhal solat berjemaah. Janganlah solat sendiri." Gumamnya perlahan. Matanya sedikit celik memandang Qira.

Ni kalau muka Aqif ni jadi emoji, dah ada love-love dah kat mata dia.

"Dah tu, awak yang tak nak bangun." Qira mengomel. Aqif tergelak. Haih, hensem betul tengok dia gelak pagi-pagi ni. Fresh terus!

"Okey okey. Aku bangun. Kau pergilah mandi dulu." Qira mengangguk dan mencapai tuala. Aqif senyum melihat isterinya itu.

Walaupun Qira hanya memakai baju tidur bercorak Hello Kitty, tapi masih kelihatan seksi di matanya. Itu sebab dia tidur awal malam tadi. Tak sanggup menyeksa diri. Pagi ni pun sempat juga mencuci mata melihat lenggok isterinya ke bilik air.

Hiks. Bini sendiri tak apakan?

Apabila terdengar pintu bilik air dibuka, baru Aqif bangun dan menapak ke bilik air. Sewaktu lalu disebelah Qira, sempat dia mencium sekilas pipinya.

"Awak! Saya dah ada wudhuk la!"

Aqif mengekek ketawa dan berlari masuk ke dalam bilik air.

**************

Qira menyumbat pancake yang sudah dituang syrup ke dalam mulut kasar. Eeeiii, geram je aku dengan Aqif! Kalau tak sebab dia laki aku je, dah lama kena ketuk dengan aku.

Jam di dinding dapur itu dijeling oleh Qira. Kan dah lambat.

Sepatutnya pukul 7 tadi dah masak sarapan, tapi sebab malaun tu, 7.30 baru turun. Haih. Boleh pula cerewet suruh aku pakai baju warna sama dengan dia. Padahal aku dah iron dah baju dia dan baju aku. Nak juga baju warna sama. Macam budak-budak! Bukannya orang nampak pun kitorang pakai baju sama. Tempat kerja lain-lain. Qira makan dengan muka yang tidak puas hati.

"Dah-dah lah tu kerutnya Qira. Aku tengok pun dah macam nenek kebayan. Duk kerut-kerut macam tu. Kang orang kata aku kahwin dengan janda tua." Aqif muncul dengan baju biru langitnya. Qira menjeling Aqif.

Sebab kau lah aku duk berkerut. Kalau aku tua, semua salah kau. Luah Qira. Tapi dalam hati je lah.

"Ni, meh tolong aku ikat tie ni." Aqif menghulurkan tia pada Qira.

"Lah, kan ada tangan lagi. Takkan lah awak dah lupa cara nak pakai tie kut. Kalau lupa saya buka tutorial kat YouTube." Balas Qira sarkastik.

"Qira Rafiqah, aku cuba beri kau pahala banyak ni. Ha, pagi-pagi dah dioffer pahala. Tak nak ke?" Kata Aqif lembut. Qira menjulingkan matanya.

Kakinya perlahan-lahan bangun dari tempat duduk dan menghampiri Aqif dengan malas. Nampak benor tak ikhlasnya.

"Ha camtulah isteri aku." Balas Aqif sambil senyum. Qira mencebik. Tangannya lincah membelit tie suaminya. Aqif pula tersenyum.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Dec 10, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Awak Milik Saya Seorang! [Hold On]Where stories live. Discover now