Di rumah Lisa
Lisa:*mendail nombor Bambam*. Bambam, teman aku cari kedai yang boleh baiki pemanas rumah aku boleh tak? Pemanas kt rumah aku dah rosaklah
Bambam:*di talian telefon* Lisa. Sorrylah. Aku busy ni buat assignment yang Cik Hyunjung bagi kita. Kau punya dah siap ke?
Lisa: dah siap dah semalam. Habis aku nak pergi dengan siapa?
Bambam: kau ajak jelah JB.
Lisa: tapi dia tak angkat pon telefon dia bila aku call dia. Kau tau tak dia tengah buat apa?
Bambam: entahlah. Dahlah bye! *putuskan talian*
Lisa berkata dalam hati "Nampaknya terpaksa lah aku pergi sorang diri"
Fox Bride Star Cafe
Lisa sedang duduk sambil main telefonnya di salah satu meja di kafe itu. Tiba-tiba seseorang mengetuk mejanya.
Tuk tuk!
Lisa: hmm? Daniel-ah, kenapa kau ada kat sini?
Daniel: aku tadi keluar dengan hyung aku. Aku singgah jap kafe nak beli kopi untuk diorang. Tetiba je nampak kau, aku pergi lah ke arah kau. Saja nak tegur. Btw, kenapa kau ada kat sini?
Lisa: aku bosan lagipun pemanas kat rumah aku dah rosak. Aku keluarlah cari kedai yang boleh baiki pemanas kat rumah. Sebab tangan aku sejuk sangat, baru aku sedar yang aku tak bawak sarung tangan aku. Aku pon singgahlah cafe ni beli kopi, dapatlah aku panaskan sikit tangan aku yang sejuk beku ni.
Daniel: laa yeke? Takpelah jom ikut aku.
Lisa: pergi mana?
Daniel: beli sarung tangan untuk kau lah. Tengoklah tangan kau tu dah pucat sbb kesejukan
Lisa: tak menyusahkan kau ke? Macam mana dengan hyung kau?
Daniel: kalau camtu kau tunggu sini jap. Biar aku jumpa hyung aku bagitau diorang aku nak teman kau buat sesuatu jap.
Lisa: ok.
Daniel bergegas keluar dari cafe untuk mencari hyung nya.
Daniel:hyung!!!
Woojin: sampai pon kau. Dahlah jom balik. Eomma Guan Lin baru sampai Korea, dia adakan makan malam kat rumah Guan Lin.
Daniel: takpelh aku tak ikut aku nak teman kawan aku beli pemanas baru.
Jisung: kau pasti ke?
Daniel: nae
Jinyoung: kalau macamtu jomlah kita
Daniel: k bye.
Jungkook situation
Jungkook: hyung. Jom teman aku gi jalan-jalan.
Jimin:aku nak date dengan Rose lah nanti.
Namjoon: sorrylah bro. Chaeyoung suruh aku tolong dia baiki atap rumah dia yang dah berlubang.
Taehyung: aku kene jaga Jennie. Dia masih belum sedar lagi.
Yoongi:aku nak tengok episod Pokemon baru aku. Sorrylah bro.
Seok Jin:aku kene masak
Hoseok: aku jelah teman kau. Lagipun aku pon bosan.
Jungkook:yeay sayang hyung! Muah *cium pipi Hoseok*
BTS: EHEM KAMI ADA KAT SINI JUGAK EH 😑😑😑
Jungkook: buek *tarik tangan Hoseok pastu lari keluar dari rumah*
YOU ARE READING
Seoul Music High School Love Story💞
FanfictionKisah percintaan antara pelajar-pelajar di Seoul Music High School. (Sorry author tak pandai buat sipnosis) Cast: BLACKPINK BTS STRAY KIDS WANNA ONE EXO X1 GFRIEND G-IDLE SEVENTEEN IKON Start:4 Mac 2019 End:~~~~~