Di sekolah
Yoongi: Namjoon! Seronok date dgn Chae? // rangkul leher Namjoon//
Namjoon: tak best langsung //letak tapak tangan atas dagu dan muncungkan bibir//
Jimin: tak best? Apa maksud hyung ni?
Namjoon: Chaeyoung semalam asyik-asyik je nangis. Penat aku pujuk.
Taehyung: Chaeyoung nangis?
Namjoon: Chen tu curang dgn Chaeyoung.
Yoongi: oh curang. Lelaki tak guna.
Semua memandang Yoongi apabila mendengarnya mencarut.
Namjoon: kau kata Chen lelaki tak guna?
Yoongi: yelah sbb dia lukakan hati kawan baik kepada crush aku.
Taehyung: aku ingatkan apa tadi.
Yoongi: whatever.
Skip
Waktu RehatRose: Lisa jom kita pergi kantin.
Lisa: jomlah aku pun dah lapar ni.
Di kantin
Sedang Lisa dan Rose berjalan ke arah kantin. Seseorang menolak Rose dari belakang. (Ok masa ni mesti korang pelik kenapa Jisoo dan Jennie tak ada. Jisoo manager diorang panggil oldest member BLACKPINK sbb ada hal-hal yang perlu dibincangkan. Jennie pula masih kat hospital, belum sedar lagi.) Lisa terkejut lalu segera membantu Rose untuk bangun. Apabila dia berpaling untuk melihat siapakah yang menolak Rose. Dia melihat Mina, Nayeon, Tzuyu dan Sana berada di belakang mereka dengan raut wajah mereka yang tidak boleh dijelaskan.
Lisa: woi Nayeon! Apesal kau tolak Rose unnie hah?! Taulah dia cantik tapi kau tak yahlah nak tolak dia.
Mina: kau diamlah perempuan. Sekarang aku cuma nak cakap dengan Rose je
Rose: apa dia?
Nayeon: perempuan tak guna! Kau tau kan aku dah lama kenal dan dah lama suka pada Jimin oppa! Tapi dia tak pernah anggap aku sebagai seorang yang istimewa untuk dia! Kau pula?! Senang-senang je kau bercouple dengan dia! Sekarang dia bencikan aku. Mesti kau hasut dia cakap benda tak baik pasal aku kan?!
Rose:// bisik ke telinga Lisa// Lisa, pergi balik kelas. Aku tak nak kau terbabit juga dalam hal ni.
Lisa: unnie series ke? Nanti kalau dia buat pape kat unnie cam mana?
Rose: Gwaenchana. Kalau kau rasa aku dalam bahaya kau panggil je Cikgu ataupun sesiapa yang kau rasa boleh selamatkan unnie. Nae?
Lisa: keunde....
Rose: just go.
Lisa: arasseo.
Lisa segera berlari meninggalkan kawasan itu.
Tzuyu: hey Rose berapa kali aku nak bagi warning pada kau! Kan aku dah kata kau dan geng kau yang tak laku langsung tu jangan kacau BTS kalau tak sesuatu yang buruk akan berlaku pada kau dan geng kau tu.
Rose: Nayeon, bukan salah aku atau salah sesiapa punca Jimin nak couple dgn aku. Dah memang dia yang sukakan aku. Aku pun sukakan dia. Dan cuba kau fikir balik, selama 5 tahun sebelum ni Jimin asyik-asyik je kejar kau. Kau tak pernah balas. Jadi salah kau jugak kan?
Nayeon: perempuan kurang ajar!
Nayeon cuba menampar Rose namun tangannya sempat ditahan oleh seseorang. Dan orang itu ialah Jimin.
Nayeon: Jimin oppa....
Jimin: apa tampar-tampar orang ni? Tak tau malu ke?
Nayeon: oppa, kenapa oppa sebelahkan dia? Apa yang oppa suka sangat pasal dia?
Jimin: Dia bukan macam kau. Teruk.
Nayeon: huh! Macamlah perempuan sundal ni Bagus sangat
Ppak! Jimin menampar pipi Nayeon.
Jimin: sekali lagi aku dengar kau cakap macamtu. Bukan muka kau je hilang, tulang kau pun akan hilang nanti. Kaulah perempuan sundal
Jimin segera membuka blazer sekolahnya dan memakainya pada pinggang Rose lalu mengangkatnya ala bridal style. Nayeon yang masih sakit akibat ditampar oleh Jimin hanya mendengus kasar melihat mereka pergi. Lalu dia berkata dalam hati. "Tunggulah apa yang akan aku buat pada kau nanti, Rose"
Jirose
Jimin membawa Rose naik ke rooftop sekolah lalu meletakkannya ke bawah. Rose hanya berjalan perlahan ke penghadang rooftop sekolah lalu duduk di atasnya sambil menunduk ke bawah. Jimin hanya mengikuti Rose.
Jimin: Rose yah, waeyo? Kenapa sedih ni?
Rose: Ani, takda pape lah oppa
Jimin: jangan tipu oppa Rose.
Rose: haih... Oppa, sebenarnya Chae rasa yang kita tak patut teruskan hubungan kita ni.
Jimin: kenapa?
Rose: yelah cuba fikir balik, Rose ni cuma penyanyi yang tak laku langsung kat sekolah ni. Sedangkan oppa ialah kingka sekolah. Rose rasa macam Rose tak layaklah untuk oppa. Banyak-banyak perempuan kat sini, kenapa Rose? *menundukkan kepala*
Jimin yang mendengar jawapan Rose hanya tersenyum kecil walaupun dalam hatinya agak sedih apabila mendengar Rose berkata begitu. Lalu dia menarik Rose ke dalam dakapannya dan mengusap rambutnya yang kembut itu. Rose yang terkejut dengan perbuatan Jimin itu cuba melepaskan dirinya. Jimin hanya menahan Rose dari lepaskan dirinya. Apakan daya, Rose hanya mampu membalas.
Dalam 15 saat macamtu, Jimin melepaskan pelukannya. Tetapi tangannya tidak melepaskan lengan Rose.
Jimin: Rose, oppa pilih Rose sebab Rose seorang yang baik, manis, unik dan cantik. Oppa bukan pilih Rose sbb Rose cantik, tapi sbb Rose baik *betulkan rambut depan Rose*
Rose: keunde, Jimin oppa.....
Jimin: dah jangan cakap apa-apa lagi kalau tak nanti oppa marah. *letak jari kat bibir Rose*
Rose: nae...
Jimin: Rose, pejam mata dulu.
Rose: untuk apa?
Jimin: ala pejam jelah.
Rose: yelah-yelah.
Rose segera memejam matanya. Jimin juga menutup mata Rose menggunakan sebelah tangannya, lalu bibirnya perlahan-lahan mendarat di bibir Rose. Dan tangan Jimin segera turun ke bawah dan memegang lengan Rose. Membulat mata Rose apabila Jimin berbuat begitu. Namun dia tahu itu memang sebahagian daripada apa yang sepasang kekasih buat. Kedua-dua tangan Rose perlahan-lahan merangkul leher Jimin manakala tangan Jimin pula memeluk pinggang Rose.
Dan berterusan lah mereka sebegitu sehinggalah habis waktu rehat~
To be continued
Hai readers! Sorrylah author hiatus sekejap seminggu ni. Author takda idea tu yang seminggu ni author fikirkan. Tapi author syukurlah kawan baik aka crush dan kawan-kawan author yang lain dah bagi idea untuk cerita ni. Kalau tak memang takde penghujung lah cerita ni. Hehe ^_^
By the way, readers dah dengar pasal kes dadah LSD (Lontong Sedap Dowh) Hanbin dan Han Seo Hee si penjual dadah tu? Kalau tak disebabkan si penjual dadah tu IKON takkan kehilangan leader kesayangan diorang. Sekarang sembam mata author asyik-asyik nangis setiap malam bila YG Entertainment punya saham jatuh mendadak dan Hanbin keluar dari IKON.
STAY STRONG HANBIN! WE'RE IKONICS WILL ALWAYS SUPPORT YOU!
#LoveKimHanBinForever
#IkonicsWillAlwaysSupportYouAbaikan typo utamakn vote and komen
Sayang readers!!!
YOU ARE READING
Seoul Music High School Love Story💞
FanfictionKisah percintaan antara pelajar-pelajar di Seoul Music High School. (Sorry author tak pandai buat sipnosis) Cast: BLACKPINK BTS STRAY KIDS WANNA ONE EXO X1 GFRIEND G-IDLE SEVENTEEN IKON Start:4 Mac 2019 End:~~~~~