37

687 49 3
                                    

Di Kelas

"Jungkook, aku nak tanya kau sesuatu." kata Lisa secara tiba-tiba untuk memecahkan kesunyian antaranya dan Jungkook.

"Apa dia?" tanya Jungkook sambil fokus terhadap novel yang sedang dibacanya.

"Apa hubungan kau dengan IU sunbaenim? "

Jungkook berhenti baca novelnya. Dia menutup novelnya lalu memandang Lisa.

"Kenapa kau tanya?"

"Salah ke aku tanya? Aku nak tahu pun salah ke?"

Soalan dijawab soalan. Jungkook mendekatkan sedikit mukanya kepada muka Lisa. Lisa hanya memuncungkan mulutnya sambil mengundur ke belakang.

"Apa hubungan aku dengan dia, itu bukan urusan kau. " Jawabnya, dingin.

"Orang tanya sikit pun dia kedekut nak kongsi" kata Lisa dalam hati.

"By the way, kau free tak petang ni? " tanya Jungkook lalu membaca semula novelnya.

"Aku pergi library dengan Jennie petang nanti. Kenapa kau tanya?"

"Kalau macamtu aku ikut boleh tak? Bosan lah asyik kena buli dengan member lain tu, mentang-mentang lah aku ni maknae group tu. Huhu" ujar Jungkook pura-pura sedih.

"Boleh je. Tapi Taehyung pun ikut nanti, kau pasti nak ikut? " tanya Lisa sambil angkat kening sebelah kanannya.

"Ish V hyung sibuk je lah. Hmm.... Takpe lah aku tak kisah pun, janji Suga hyung tak ada kat sana sudah. Dia tu memang nak kena makan penyapu dengan aku kalau cari masalah dengan aku. " kata Jungkook sambil menjeling Suga yang sudah keluar air liurnya akibat tidurnya yang terlalu nyenyak.

Amboi Suga author tidur pun takde lah sampai terliur macamtu

Suga: diamlah kau.

Author: 😒

Lisa tersenyum senget. Jungkook ni kalau merajuk kalah budak 5 tahun.

 Jungkook ni kalau merajuk kalah budak 5 tahun

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


















Aku bunuh kau nanti Jeon Jungkook!

Petang, Di Perpustakaan Besar Seoul

"Jennie, kenapa mereka berdua tak sampai-sampai lagi ni? " tanya Taehyung sambil melihat jam tangannya.

"Biarlah mereka tu. Dating kot. " ujar Jennie yang malas mahu jawab pertanyaan bodoh Taehyung.

"Mianhae lambat! " kata Lisa yang tiba-tiba muncul di hadapan Jennie dan Taehyung.

Jennie berhenti membaca bukunya. Ada sesuatu yang menarik perhatiannya.

"Lisa, kenapa kau cover tangan kau? " Tanya Jennie sambil melihat tangan Lisa.

"Dan..... Mana Jungkook? " tanya Taehyung pula.

"Ermm. Erm. Jungkook dia tak jadi datang sebab ada remedial lesson tadi. Tangan aku ni.....Tak payah risau lah luka kecil je ni. " jawabnya.

Jennie dapat rasa tangan Lisa tidak  baik. Darah mula mengalir dari tangannya. Jennie menarik tangan Lisa.

"Jennie jangan!"

Melihat tangan Lisa, Jennie sangat terkejut. Taehyung pula segera jauhkan tangan Lisa dari Jennie.

"Lisa... Tang... Tangan kau..... " kata Taehyung tergagap-gagap.

"Siapa buat kau macam ni?! " jerit Jennie lalu berdiri dari kerusinya. Mereka mula menjadi perhatian orang-orang di situ.

"Jennie bertenang...... " pujuk Taehyung sambil kedua-dua tangan Taehyung memegang lengan Jennie.

Jennie menepis. Dia menarik Lisa lalu segera beredar dari situ. Taehyung yang terkejut dengan tindakan Jennie segera menutup buku-buku yang dibacanya tadi lalu meninggalkannya dan segera mengikut mereka berdua.

To be continued

Hi guys! Sorry lah author hiatus sekejap. Author baru je habis exam. Tengah tunggu result je. Tapi antara semua result author... Result ujian Bahasa inggeris author dapat B! B guys! B!  Author ni pelajar bahasa inggeris tapi Bahasa Inggeris author dapat B! I can't believe it guys! 😭😭😭😭😭😭😭😭

And sorrylah kalau part ni pendek. Otak ni dah macam kat padang pasir dah. Kosong dan sunyi je. Nak cari idea, sakit kepala pulak. Haih.....

We love you Minari~ Hope you will be healthy and full of joy again

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

We love you Minari~ Hope you will be healthy and full of joy again. We as Once will always wait for you to comeback❤️

Abaikan typo! Utamakan vote and komen!



Seoul Music High School Love Story💞Where stories live. Discover now