Di sekolah
"Wei, kau ada dengar tak? Yang Kim Jennie tu sebenarnya adik angkat Kai yang dah pindah tu?" Bisik salah seorang murid kepada kawannya di kantin.
"Kai? Kim Jongin yang kacak dan kaya tu? Babe, kau jangan main-main. Tak mungkin lah perempuan pelik tu adik angkat Jongin?" Balas kawannya itu.
Jennie melalui tempat tersebut dan membuat kedua-kedua pelajar tadi diam. Jennie pada mulanya berasa pelik namun dia hanya mengangkat bahu.
Jennie duduk di salah satu meja yang terdapat di kantin itu. Dia sedang memakan roti yang baru dibelinya tadi sambil membaca buku.
Tiba-tiba seorang pelajar lelaki datang dan duduk bertentangan dengan Jennie. Jennie mengangkat kepala.
"Annyeong, sunbaenim." Tanya pelajar itu melambai ke arahnya.
"Kamu siapa?" Jennie memandang pelajar itu dengan perasaan pelik.
"Taehyung sunbae tak datang hari ni... Saya ni sebenarnya jiran dia, dia minta tolong saya tengokkan awak. Nama saya Samuel"
"Apa pula lah si pelik tu suruh kawan dia buat kali ni" fikir Jennie lalu menepuk dahi.
"Kenapa ni, sunbae?"
"Oh tak ada apa-apa. Hish kamu ini, tak payahlah panggil sunbae. Buat saya nampak tua pula."
Samuel tersenyum. "Kalau macamtu saya panggil noona jelah, boleh?"
Jennie mengangguk. Samuel tersenyum.
Skip
Mereka berdua berjalan-jalan bersama-sama di koridor. Semua pelajar melihat Jennie dan Samuel membuatkan Jennie berasa tidak sedap hati."Weyh, tu bukan adik Kai ke?"
"Heh ha'ah lah! Apa yang dia buat tu dengan Samuel tu?"
"Teman lelaki dia kot"
"Hish, tak mungkin lah. Dengar cerita yang Jennie tu kan teman wanita Kim Taehyung yang ganas tu."
Bermacam-macam suara yang dikeluarkan oleh murid di keliling koridor. Jennie berasa malu dan menunduk memandang bawah.
Samuel yang perasan akan hal itu memeluk bahu Jennie. "Jangan pedulikan mereka, noona."
Jennie mengangguk dan mereka segera berjalan meninggalkan koridor tersebut.
Di kelas
"Hmm takpalah, Samuel. Noona rasa dekat sini jelah kita berbual. Nanti kalau ada masa kita berborak lagi ye""Ok, noona. Bye!" Samuel meninggalkan Jennie di kelasnya sambil melambaikan tangan. Jennie membalas lambaian Samuel sambil tersenyum.
"Hah! Kantoi!" Jerit J-Hope yang tiba-tiba muncul di belakang Jennie. Jennie terkejut.
"Kantoi apa?"
"Eh eh dia yang buat dia tak tahu. Yah, Kim Jennie! Kau dah curang dengan Taehyung kau tahu tak?"
"Curang?"
"Yelah. Curang." Jimin menyampuk.
"Kejap-kejap. Sejak bila Taehyung jadi teman lelaki aku ini?"
"Kau tak tahu? Weyh, pagi tadi Taehyung bukan main cakap yang tak ada orang lain dibenarkan untuk sentuh kau termasuk bakal abang ipar kau ni, tau tak?" Tambah Suga pula.
"Apa-apa saja lah. Kalau kau nak tahu perkara yang berlaku sebenarnya. Kau pergi rooftop. Taehyung ada kat sana" Ujar Jin.
Jennie akur lalu dia segera keluar dari kelas dan menuju ke rooftop.
"Korang pasti ke rancangan ini berjaya nanti?" Tanya Rapmon tak yakin.
"Percayalah mesti akan berjaya." Yakin J-Hope sambil menepuk-nepuk bahu Rapmon.
Skip
Jennie membuka pintu rooftop dan melihat tubuh Taehyung sedang melihat ke atas langit.
Jennie berjalan perlahan-lahan ke arah Taehyung. Taehyung yang perasan akan keberadaan seseorang di situ berpaling ke belakang.
"Jennie, sampai juga kau akhirnya."
"Taehyung, apa maksud semua ini? Kenapa kau tiba-tiba...."
Taehyung mencium bibir Jennie. Jennie terdiam.
Sementara itu, ahli BTS dan BLACKPINK yang berada di belakang sedang menonton mereka berdua.
"Wait, bukan ni yang kita rancangkan!" Kata Jungkook dalam nada berbisik.
"Shh... Taehyung lebih tahu apa yang dia patut buat. Lagipun, dia yang buat rancangan ni" jawab Lisa.
Selepas beberapa ketika, Taehyung melepaskan bibir Jennie. Jennie perlahan-lahan berjalan ke belakang apabila Taehyung cuba mendekatinya.
Akhirnya badan Jennie dihalang apabila dinding berada di belakangnya. Taehyung mengunci pergerakan Jennie dengan meletakkan kedua-dua tangannya ke dinding.
"Jennie, aku tahu kau terkejut. Tapi kau asyik mengelak diri kau lepas apa yang berlaku semalam. Aku..."
"Tae, kenapa kau tak pernah bagitahu aku?" Jennie mula bersuara.
"Kenapa Tae? Kenapa? 4 tahun aku tunggu kau balas, tapi akhirnya aku putus asa juga."
"Sebab masatu aku masih terlalu muda! Aku selalu menangis bila dibuli, dimalukan. Menangis bila mak aku dah tak ada! Dan...kau sorang je yang buat air mata aku ni berhenti jatuh"
"Huh?"
"Kau tahu tak, Jennie? Kau yang selalu pujuk aku supaya jangan sedih, dan kuatkan semangat. Dan sejak kita mula rapat aku dah berhenti menangis".
"Dan sebab tu lah... Aku nak jadi lelaki pertama dan terakhir kau."
Ahli BTS dan BLACKPINK yang tersenyum. "Yes! Yang tinggal cuma jawapan Jennie je!" Kata Rapmon.
Jennie mengangguk sambil tersenyum. Taehyung senyum dan menarik Jennie ke dalam dakapannya.
Tiba-tiba ahli BTS dan BLACKPINK pula yang muncul dan menabur-naburkan bunga.
"Ish, kacau linelah korang semua ni."
"Hek eleh, dah baik kami tolong kau tau tak?" Ujar Jungkook.
"Yelah kan, Lisa?" Kata Jungkook. Lisa mengangguk tanda setuju.
"Hah, sambunglah apa yang kau nak buat tadi." Kata Rose memberikan lampu hijau kepada Taehyung.
"Buat apa?" Tanya Jennie blur.
"Ni." Taehyung memegang leher Jennie lalu menciumnya sekali lagi. Jennie menutup matanya.
Yang lain hanya mampu tertawa melihat mereka berdua itu.
To be continued
Maaflah lama tak update, semalam ingat nak update tapi cikgu tu kacau line betul.
Sebenarnya kan, author ada satu permintaan👉👈. Kalau readers ada baca authors note ni... Author nak minta korang follow author sebab author tak ada banyak followers.
Kalau korang rasa pelik kenapa author letak Samuel dalam ni, takpe. Sebenarnya, Samuel tu my ideal type sebab dia pandai,tinggi,cute, hensem,baik dan macam-macam lagilah😅😂
Abaikan typo
Utamakan vote and komen
Love you readers!❤️From,
Author
YOU ARE READING
Seoul Music High School Love Story💞
FanfictionKisah percintaan antara pelajar-pelajar di Seoul Music High School. (Sorry author tak pandai buat sipnosis) Cast: BLACKPINK BTS STRAY KIDS WANNA ONE EXO X1 GFRIEND G-IDLE SEVENTEEN IKON Start:4 Mac 2019 End:~~~~~