35

806 48 0
                                    

Di rumah BTS

Jin: korang. Aku nak jumpa eomma . Nak ikut ke?

Suga: takpe lah Hyung. Hari ni aku tengah fikirkan cara nak tackle si Dahyun tu.

Namjoon: hari ni Chaeyoung nak jumpa dengan aku. Ada benda nak bincang.

J-Hope: tak pe lah biar aku teman Hyung.

Jin: arasseo. Kajja.

Sedang mereka berjalan menyusuri lorong rumah mereka. Seorang budak datang ke arah J-Hope dan memberikan gula-gula dan sekeping kertas kepadanya.

J-Hope: untuk oppa?

Budak tersebut mengangguk lalu tersenyum.

Jin: Nama siapa?

SoYoung: Nama saya SoYoung.

J-Hope: kenapa bagi benda ni pada oppa?

SoYoung: Unnie kat bawah pokok sebelah sana tu suruh bagikan kalau-kalau ternampak oppa.

SoYoung menunjuk kan jari telunjuk nya ke arah seorang gadis berwarganegara Jepun yang dalam lingkungan umur 17 tahun. Dan gadis tersebut ialah Hirai Momo a.k.a crush J-Hope.

Jin: aku rasa...... Momo tu nak jumpa dengan kau lah. Pergi lah. Aku boleh jumpa eomma sendirian. Lagipun rumah dia dah dekat ni.

J-Hope: arasseo Hyung.

Jin: kalau ada apa-apa berlaku call hyung tau?

J-Hope: aku tahulah

Jin segera berjalan meninggalkan J-Hope. J-Hope pula masih di tempatnya bersama dengan SoYoung.

J-Hope: SoYoung-ah, boleh bawa oppa pergi kepada unnie tu?

SoYoung: Nae!

SoYoung segera memegang jari kelengkeng J-Hope dan menariknya berjalan menuju ke arah Momo.

SoYoung: unnie! Ni namja yang unnie suruh bagi benda *masih pegang jari kelengkeng J-Hope*

Momo: apa pegang-pegang jari orang ni. Tak sopan lah. Mari sini.

Momo menarik tangan kecil SoYoung dan mendukung nya.

Momo: Mianhae kalau dia ni menjengkelkan sikit.

J-Hope: takde papelah. Comel lah dia ni.

SoYoung:  oppa neo ireumi bwoyo? (Nama awak siapa)

J-Hope: oppa? Nama oppa Hoseok. Jung Hoseok. Kamu panggil je J-Hope oppa.

Momo: SoYoung-ah, kamu pergilah main kat taman permainan kat sana tu.

SoYoung: Nae unnie!

SoYoung dengan rasa tidak sabar meninggalkan mereka berdua dan berlari menuju ke taman permainan.

J-Hope: dia adik kau ke?

Momo: adik saudara aku.

J-Hope: kenapa nama dia nama orang Korea?

Momo: ayah dia orang Korea.

J-Hope: comel lah dia tu. Berapa umur dia?

Momo: umur dia 7 tahun. SoYoung-ah, dah mari sini!

Mendengar kakaknya memanggilnya, SoYoung datang ke arah mereka sambil memuncungkan bibirnya.

SoYoung: wae? Youngie masih belum puas main lagi.

Momo: Mianhae Youngie-yah. Lain kali lah kamu main, nae?

SoYoung: Youngie nak main lagi!😭😭 (Menangis)

Seoul Music High School Love Story💞Where stories live. Discover now