36

830 50 3
                                    

RM mengeluarkan telefon dari poket bajunya. Dia ingin menelefon Chaeyoung.

Tut....Tut....Tut.

RM: kenapa dia tak angkat ni? Risau pula aku dibuatnya.

???: Ermmm..... Namjoon oppa?

Kedengaran suara seorang remaja perempuan memanggil RM dari belakang. RM menoleh. Lega hatinya lepas melihat remaja perempuan tersebut. Siapa lagi kalau bukan Chaeyoung.

RM: lamanya... Nak patah kaki oppa tunggu Chae tahu tak?

Chaeyoung: hehe mianhae

RM: gwaenchana. Kenapa Chae suruh oppa pakai tuksedo?

Chaeyoung: sebenarnya Chen oppa jemput Chae ke ulangtahun syarikat mereka. Dia suruh pakai-pakai cantik,dia pun akan pakai cantik-cantik nanti sebab yeojachinggu akan ada sekali.

RM: jadi apa kaitan dengan oppa?

Chaeyoung: Chaeyoung tak boleh tahan bila tengok dia bersweet-sweet dengan Si Sowon tu. Lagipun oppa tak kesah kan?

RM: oppa memang tak kisah. Dahlah jom kita pergi.

Skip

Di Syarikat Kim

Chaeyoung dan RM berdiri di hadapan dewan utama syarikat keluarga Chen.

RM: Ermmm......Chae?

Chaeyoung: Nae oppa?

RM: Chae yakin nak masuk? Kita boleh je balik terus.

Chaeyoung: kita dari jauh datang sini. Senang-senang je kita nak balik macam tu? Chae tak akan apa-apa lah oppa. Kkokjeongmaseyo (jangan risau)

Chaeyoung perlahan-lahan berjalan menuju ke pintu dewan utama syarikat tersebut.

Chaeyoung: annyeonghaseyo, saya Park Chaeyoung dan ini kawan saya. Saya kawan kepada Encik Kim Jong Dae.(hulurkan kad jemputan kepada lelaki itu)

E.n Jung: baiklah nama cik ada dalam list. Silakan masuk

Chaeyoung: Nae, kamsahamnida.(tunduk)

Chaeyoung dan RM memasuki dewan tersebut. Apabila memasuki dewan tersebut, mulut RM terlopong melihat kecantikan dan keluasan dewan tersebut. Namun lantas dia menutup mulutnya sebelum Chaeyoung dan orang-orang yang berada di dalam dewan tersebut.

Sehun: Yo Chaeyoung lama tak jumpa!

Baekhyun: apa khabar dengan Nayeon sekarang?

Chaeyoung: Nayeon unnie sihat je. Selalu senyum macam biasa.

Xiumin: annyeong Chaeyoung-ah!

Chaeyoung: Momo unnie? Kenapa unnie ada kat sini?

Momo: eomma suruh unnie ikut Xiumin ni pergi majlis ulangtahun syarikat kawan dia. Macamlah Chaeyoung tak tahu keadaan unnie ni.

Chanyeol: Chaeyoung-ah, boleh bagi aku nombor Mina tak? Aku tak sengaja terbuang nombor dia hari tu.

Chaeyoung: minta jelah sendiri dari Mina unnie. Chaeyoung punya telefon tinggal kat rumah sebab songsang Chaeyoung nak main.

Chanyeol: takpe lah nanti aku minta dari Tzuyu.

Kai: amboi hyung, tak pernah-pernah pun hyung cakap yang hyung ada crush terhadap Mina.
(Sengih macam kerang busuk)

Chanyeol: diamlah kau! (Blushing)

EXO(kecuali Chen): hahahahahahaha

Chaeyoung tersenyum. Dia memang rapat dengan ahli EXO kerana Chen ialah salah seorang member EXO.

Seoul Music High School Love Story💞Where stories live. Discover now