Di kelas Twice
"Weyh, Mina! Kau tau tak? Jennie tu dah jadi kekasih Taehyung!" Kata Tzuyu yang baru sampai di kelas.
Mina berhenti membaca buku. "Apa kau cakap?! Kim Jennie dah jadi kekasih Taehyung?! Mana kau tahu?!" Mina menutup bukunya dengan kuat.
"Aku dengan Nayeon tadi, tengah lepak dekat rooftop. Sekali kami nampak yang Taehyung tengah cium Jennie!" Nayeon mengangguk mendengar penjelasan Tzuyu.
Mina menggenggam tangannya. "Tak guna kau, Kim Jennie!" Jerit Mina geram.
"Tak boleh jadi ni, kawan-kawan. Jin aku pun dah jadi milik Jisoo tu. Kalau dibiarkan, lama-lama nanti mereka akan bertunang." Sampuk Sana.
"Bertunang?" Tanya Nayeon, Mina dan Tzuyu serentak.
"Aku dapat berita yang mak Jisoo dan Jin oppa dah bersetuju nak jodohkan mereka berdua. Kalau dibiarkan, Jin oppa takkan dapat jadi milik aku!"
"Tak boleh jadi ni, kita mesti rancang sesuatu supaya mereka tak dapat bersama. Hah! Apa kata kita....."
Mereka mula merancang sesuatu untuk memisahkan hubungan BLACKPINK dan BTS.
Skip
"Jom, kita balik" ajak Jennie. Rose, Lisa dan Jisoo memandang sesama sendiri. "Kenapa ni?" Tanya Jennie."Taehyung... Dia nak balik dengan kau. Kami memang nak balik dengan kau, tapi Taehyung berkeras nak balik dengan kau" terang Lisa.
"Kalau macamtu, tak apa lah. Korang bertiga baliklah dulu." Jennie melambaikan tangan kepada mereka bertiga. Jisoo, Rose dan Lisa berjalan keluar dari kelas.
Jennie berjalan perlahan melalui koridor sekolah mereka. Tiba-tiba seseorang menarik dia ke dalam sebuah bilik yang kosong.
"Aku terkejutkan kau ke?" Kata orang tersebut dengan suara yang sinis. Jennie tergamam. Dia amat kenal dengan suara itu.
"Minhyun?" Jennie tidak dapat melihat muka Minhyun kerana Minhyun sedang memeluknya dari belakang.
Minhyun mengangguk. "Akhirnya kau perasan juga." Leher Jennie dicium. Jennie berasa tidak selesa. "Hei...hei. Aku dah berpunya." Jennie cuba meloloskan diri dari pelukan Minhyun.
Namun, apa gunanya? Minhyun menguatkan lagi pelukannya. "Kau dah berpunya, aku kisah apa? Lagipun, kau belum pun berkahwin kan?"
Minhyun memusingkan badan Jennie dan menolaknya ke dinding dengan kasar. "Hari ni, kau milik aku."
Bibir Jennie dicium sambil butang bajunya satu persatu dibuka oleh Minhyun. Jennie cuba menghalang tangan Minhyun jadi semakin 'liar'.
Kemudian, Minhyun mencium leher Jennie pula. "Sesiapa tolong!!!!" Jennie mengambil kesempatan ini untuk menjerit.
Minhyun menekup mulut Jennie dan hidung Jennie. Disebabkan kekurangan nafas, akhirnya Jennie pengsan. Minhyun tersenyum sinis.
Tiba-tiba, seseorang menyentuh bahu Minhyun dari belakang.
"Jangan ganggu noona aku"
Bbukkkkkkkk!!!!!
Skip
Taehyung mundar-mandir di koridor di kelas mereka. Sudah lama dia menunggu Jennie namun dia masih belum keluar. "Haishh... Dah setengah jam aku tunggu dia tak keluar-keluar lagi?!"
Taehyung segera meninggalkan tempat tersebut dan turun ke bawah. Baru sahaja dia ingin masuk ke dalam makmal sains, tiba-tiba....
"Jennie!" Taehyung ternampak Jennie sedang digendong oleh sesorang dari jauh. Dan orang itu ialah Samuel.
YOU ARE READING
Seoul Music High School Love Story💞
FanfictionKisah percintaan antara pelajar-pelajar di Seoul Music High School. (Sorry author tak pandai buat sipnosis) Cast: BLACKPINK BTS STRAY KIDS WANNA ONE EXO X1 GFRIEND G-IDLE SEVENTEEN IKON Start:4 Mac 2019 End:~~~~~