Starbucks Cafe
Lisa: unnie! Lagu kita dah betul-betul popular lah (tunjuk handphone dia kat Jisoo)
Jisoo: hmm yelah-yelah. Apasal kau teruja sangat ni?
Jennie: biar lah dia tu. Budak mentah lah katakan
Lisa:😒
Rose: korang. Sajangnim kata esok lepas waktu sekolah kena jumpa dia.
Jennie, Lisa, Jisoo: 👌
Lisa: So, macam mana hubungan dengan Jimin?
Rose: ok je.
Jennie: korang tahu tak?
Jisoo: tak
Jennie:😑.....takpelah.
Lisa: Unnie. Kai tu abang angkat unnie ke?
Jennie: mana kau tahu?
Lisa: adalah.
???: Amboi lepak tak ajak?
Jisoo: Jisung? Minhyun? Daniel? Seong Woo? Apa yang korang buat kat sini?
Jisung: saja shopping.
Lisa:( dalam hati) lelaki pun shopping ke?
Jennie: dahlah korang aku nak jumpa Taehyung kejap.
Minhyun: nak aku temankan?
Jennie: takpe. Kau duduklah kat sini. Mesti kaki kau lenguh kan shopping tadi.
Jennie keluar dari kafe tersebut dan terus menuju ke tempat yang dia dan Taehyung telah berjanji untuk berjumpa. Tanpa disedari oleh Jennie, BLACKPINK dan kawan-kawan nya, Minhyun mengekori Jennie dari belakang.
Jennie berjalan perlahan sehingga tiba di belakang bangunan tersebut. Minhyun dicuit rasa hairan. Kenapa Jennie nak jumpa Taehyung di tempat yang sunyi? Tiba-tiba seseorang muncul di hadapan Jennie. Orang tersebut bukan seorang lelaki, tetapi seorang wanita.
Minhyun segera bersembunyi di belakang tong sampah' sambil mengintai apa yang Jennie bualkan bersama wanita tersebut.
Minhyun: macam pernah nampak je perempuan tu. Kejap biar aku fikir........hah? Yena Izone?
Yena: Unnie. Yena risau lah dengan Sakura unnie tu. Dia masih tak dapat lupakan si HyunJin tu.
Jennie: gwaenchana Yena-yah. Pastikan telefon dia, beg dia, bilik dia, semua benda milik dia yang ada kenangan dia dengan si HyunJin tu unnie bakar. Tak kira gambar ke, hadiah ke. Bakar je.
Yena: ok.
Jennie: kesian adik aku tu (bukan adik sebenar,kawan je). Muda-muda lagi dah broken.
Minhyun: macam mana diorang kenal?
Nak tau macam mana diorang kenal?
Author malaslah nak flashback jadi author terus je terangkan.
Sebenarnya Sakura ni ialah adik kepada kawan Jennie. Tapi kawan Jennie tu dah meninggal dunia akibat kanser hati tahap terakhir. Kawan Jennie minta Jennie suruh jagakan Sakura sebab Jennie lah satu-satunya orang yang dia boleh harapkan. Disebabkan Jennie sangat sayangkan kawannya itu, jadi dia tunaikan permintaan kawannya itu sebelum kawannya menghembuskan nafas terakhir. Sakura ni blur-blur je sebab kakak dia ni meninggal dunia masa dia masih berumur 13 tahun. Sebenarnya Sakura ni tak suka kakak dia sebab kakak dia garang, pemalas dan suka marah dia tanpa sebab. Malah dia lebih menyukai Jennie lebih dari kakaknya sendiri.
(Ok sebenarnya author buat je story yang Sakura ni ada kakak, walaupun author tak tahu yang dia ada kakak ke tak)
Nama kakak Sakura ni ialah Miyawaki Haruka.(nama cuma dicipta, bukan benar) Selepas dia dapat tahu yang kakak dia sebenarnya sedang sakit tenat, dia pun mula menyesal kerana membenci kakaknya. Selepas kakaknya meninggal dunia, hidup Sakura bagaikan tiada makna. Hinggalah dia jumpa HyunJin, dia fikir dia dah jumpa cahaya semula lepas kakaknya meninggal dunia. Tapi siapa sangka, rupa-rupanya HyunJin tu cuma mahukan duit Sakura. Jennie pula makin lama makin risau dengan keadaan si Sakura ni.
So readers dah faham?
Back to then Story
Jennie: kalau ada apa-apa yang berlaku, bagitau unnie nae?
Yena: nae, unnie.
Dan mereka kan pun mengakhiri perbincangan mereka di situ. Minhyun segera mengambil plastik sampai dan tutup badannya daripada disedari oleh Jennie.
Jennie pula? Apa lagi? Chau jelah dari situ dan jumpa kawan-kawan nya semula di Starbucks.
Selepas memastikan yang Jennie telah tiada, Minhyun pun segera berlari sebelum ada orang lain yang perasan dia di situ.
To be continue
Abaikan typo! Utamakan vote and komen!
Sayang readers!😘
YOU ARE READING
Seoul Music High School Love Story💞
FanfictionKisah percintaan antara pelajar-pelajar di Seoul Music High School. (Sorry author tak pandai buat sipnosis) Cast: BLACKPINK BTS STRAY KIDS WANNA ONE EXO X1 GFRIEND G-IDLE SEVENTEEN IKON Start:4 Mac 2019 End:~~~~~