Sebelum author mulakan, author nak bagitahu yang author tambah semua terus character yang author minta readers vote minggu lepas. Supaya bila readers vote nanti takkan rasa tak adil.
Enjoy!
Di Seoul Music High School
Para pelajar mengerumuni papan kenyataan sekolah mereka untuk mengetahui perkembangan sekolah mereka baru-baru ini.
Yeji: Lia! RyuJin! Chaeryeong! Yuna! Tengok ni!
Lia: apa dia?
Yeji: ni bukan ke Jisoo sunbaenim yang kena simbah air sebulan yang lepas?dan Rose sunbaenim yang hampir ditampar bulan lepas?
Yuna: eh? Ha'ah lah! Weyh group diorang dah debutlah!
Mingyu: apa yang bising-bising? (Tengok papan kenyataan)
Chaeryeong: ni ha Jisoo sunbaenim.Group diorang dah debut.
Seungkwan: Hyung. Jisoo sunbaenim ni cantik kan? Lagi cantik dari Nayeon kan?
Dino: amboi hyung. Nampak je yeoja cantik lain mesti je nak.
Joshua: patutlah Soojin tinggalkan kau.
Seungkwan: aku dah tak kesah lagi pasal dia. Aku harap dia dah jumpa baru.
Mingyu: selain Jisoo sunbaenim, siapa lagi yang ada?
Jun: selain Jisoo sunbaenim. Jennie Dan Rose sunbaenim pun ada. Eh? Lisa tuu siapa pulak? Tak pernah dengar pun.
S.Coups: Nama dia pun tak macam orang Korea. Jap biar aku tengok profile dia. (Baca profile Lalisa)
Jeonghan: (baca profile Lalisa jugak) Lalisa Manoban. Umur 17 tahun. Kelas 2A1. Posisi dia maknae, lead rapper,main dancer. Negara asal dia Thailand.
RyuJin: patutlah. Orang Thailand rupanya.
Woozi: comel jugak Lalisa ni.
Hoshi: comel lagi Jennie.
Dino: hyung! Lagu diorang dah keluar sejam yang lepas! Tengok lagu diorang dah dapat 300 juta tontonan!
Yeji: yeke? Kerang jom tengok sekali!
Mereka pun menonton video lagu debut BLACKPINK.
Satu sekolah tu meletup mendengar lagu BOOMBAYAH BLACKPINK.
Di koridor sekolah
Sakura berlari laju menuju ke kelasnya sebab waktu rehat sudah tamat. Kawan-kawan yang lain sudah tinggalkan dia kerana dia makan terlalu lambat.
Sakura berlari-lari dengan laju. Tanpa disedarinya dia sudah melanggar seorang namja. Sakura yang berlari tadi terus berhenti dan memandang ke belakang untuk melihat siapakah gerangan yang tidak sengaja dilanggarnya tadi.
Terbeliak matanya apabila menyedari bahawa lelaki itu ialah Jeonghan dari Seventeen. Lalu dia berpura-pura tidak nampak Jeonghan dan perlahan-lahan berjalan meninggalkan nya.
Jeonghan: berhenti kat situ!
Serta-merta Sakura berhenti kerana terkejut mendengar arahan Jeonghan agar menyuruhnya supaya berhenti.
Jeonghan mendekati Sakura lalu menghadap muka nya. Sakura yang tidak berani untuk memandang Jeonghan hanya menundukkan kepala sambil mengutuk dirinya sendiri dalam hati.
Jeonghan: tengok aku.
Sakura tidak memandang Jeonghan
Jeonghan: aku kata tengok aku!
Cepat-cepat Sakura mengangkat kepalanya untuk melihat muka Jeonghan.
Jeonghan: Nama?
Sakura: Miyawaki Sakura
Jeonghan: umur?
Sakura: Err....15 tahun.
Jeonghan: Group?
Sakura: Izone
Jeonghan: Sakura, jangan takutlah. Aku tak makan orang.
Sakura: habis tu kenapa kau nak tahu pasal aku?
Jeonghan: takde lah aku cuma.......
Cikgu Disiplin: kenapa kamu tak masuk-masuk kelas lagi?!
Jeonghan yang menyedari guru disiplin itu terus menarik tangan Sakura dan lari dari situ.
Sampai di kelas 1B-9
Sakura: apa tarik-tarik tangan orang ni? Sakit tahu tak?!
Jeonghan: bersyukurlah aku dah tolong kau tau tak? Kau nak ke kantoi dgn cikgu disiplin yang kau tak masuk-masuk kelas lagi?
Sakura: hmm yelah-yelah. Dahlah malas Aku nak layan kau. Baik aku masuk sebelum cikgu disiplin datang lagi.
Sakura segera memasuki kelasnya. Lalu dia memandang ke belakang, melihat Jeonghan yang juga mengikuti nya untuk masuk ke kelas.
Sakura: yang kau ikut aku buat apa?
Jeonghan: woi,ni pun kelas aku jugak lah. Tak nampak ke yang kat tag nama aku ni ada tulis kelas aku sekali.
Sakura: ok.
Sakura menyelak pintu. Dan terlihatlah kelas 1B-9 yang bising tanpa pengawasan guru.
Chaeyeon: Sakura unnie! Kenapa lama sangat masuk kelas?
Sakura: takde lah ni namja ni tadi cari pasal sikit dengan aku.
Nako: cari pasal? Nak kena namja ni!
Sakura: eh jangan belasah dia. Jatuh maruah Izone nanti.
Sakura segera pergi ke tempat duduknya. Lalu dia mengeluarkan gambarnya bersama-sama seorang lelaki. Sakura menangis apabila menatap gambar tersebut.
Yena yang melihat Sakura menangis, hanya geram melihatnya tidak habis-habis mengenang seorang lelaki yang telah melukakan hati sahabatnya itu.
Yena segera merampas gambar tersebut dan mengoyakkannya. Sakura segera berhentikan Yena.
Yena: unnie! Sampai bila unnie nak kenang namja tak guna ni?! Unnie tau tak Yena tak suka tengok kawan-kawan Yena sedih. Lebih-lebih lagi kawan-kawan Yena yang lebih tua. Sakura unnie, lupakan saja si HyunJin (Stray Kids) tu. Dia tinggalkan unnie! Unnie sendiri yang nampak apa yang dia buat kan?!
Eunbi: Yena-yah......
Sakura segera keluar dari situ sambil menangis. Yena hanya melihat sahaja Sakura yang meninggalkan kelas itu.
Tanpa diketahui oleh ahli Izone dan kawan-kawan nya, Jeonghan mengekori Sakura dari belakang.
To be continued
Apa maksud Yena yang HyunJin menyakiti Sakura? Apa yang telah dilihat oleh Yena dan Sakura? Kenapa tiba-tiba Jeonghan yang tidak dikenali Sakura mahu menjadi kawan Sakura?
Nantikan episod yang seterusnya!
Sorry lah kalau part ni lari sikit dari tajuk utama. Tapi sebab author dah tambah character baharu, jadi apa salahnya kalau author tambah lagi ceritanya?.
Abaikan typo! Utamakan vote and Komen!
Sayang readers!😘😘💕💞💞
YOU ARE READING
Seoul Music High School Love Story💞
FanfictionKisah percintaan antara pelajar-pelajar di Seoul Music High School. (Sorry author tak pandai buat sipnosis) Cast: BLACKPINK BTS STRAY KIDS WANNA ONE EXO X1 GFRIEND G-IDLE SEVENTEEN IKON Start:4 Mac 2019 End:~~~~~