31

829 50 12
                                    

V sedang menghampiri Jennie yang sedang duduk berbual dengan Kai di bahagian tempat.

Muka V kelihatan merah akibat cemburu  apabila melihat Jennie yang amat mesra sekali berbual dengan Kai.

V: Jennie yah.

Jennie:(angkat kepala)  oh Taehyung oppa? Waeyo?

Kai: oh annyeonghaseyo, nama saya....

V: ikut aku gi taman (ambik tangan Jennie pastu tarik dia gi taman)

Jennie: huh? Yah sakitlah, janganlah tarik!

Kai hanya ketawa apabila melihat reaksi V yang cemburu. "Mesti dia dah salah faham dengan aku ni." Katanya dalam hati.

V terus menarik Jennie sehingga tiba di rooftop. Kerana terlalu memaksa Jennie untuk mengikutnya dan dia berjalan terlalu laju, Jennie akhirnya terjatuh  dan kakinya terkena batu yang agak besar.

V: Jennie yah, neo gwaenchana?

Jennie: kau rasa aku ok ke lepas tengok lutut aku ni berdarah?

V: tak boleh jadi ni, kaki kau berdarah teruk. Sini aku papah kau.

Jennie hanya menurut. Dia tahu jika dia cuba untuk berjalan sendiri, lutut kakinya akan jadi lebih teruk.

Sesampainya mereka di taman, V segera meletakkan Jennie di bangku taman itu.

V: kau tunggu sini, aku pergi ambil kit kecemasan. (Kedua-dua tangan pegang bahu Jennie)

Jennie: nae (mengangguk)

Selepas 1 minit menunggu, akhirnya V muncul dengan tangannya memegang kit kecemasan.

V segera mengeluarkan botol air mineral yang diambilnya dari dewan utama tadi, lalu membasuh luka Jennie.

V: tahan sikit. (Tuang air kat lutut Jennie)

Jennie: appo. (Tutup mata)

Selepas membasuh luka Jennie, V mengeluar kapas dan minyak sapu dari kit kecemasan tersebut untuk merawat luka di lutut Jennie.

Jennie: sini bagi aku. Aku boleh buat sendiri.

V: takpe aku boleh buatkan.

Jennie hanya membiarkan. Lantas V turun ke bawah untuk merawat luka Jennie. Lalu dia mula merawat luka Jennie. Jennie hanya tersenyum kerana terharu akan sikap prihatin V terhadapnya. Tangannya diangkat lalu mengusap perlahan rambut.

V mengangkat kepala kerana terkejut apabila Jennie mengusap rambutnya.

V: dah siap.

Jennie: gomawo.

V segera duduk di sebelah Jennie. Dia ingin menanya Jennie tentang Kai.

V: Jennie yah, aku nak tahu apa hubungan kau dengan Kai. Apasal kau rapat sangat dengan dia. Korang berdating ke apa?

Jennie hanya tersenyum. Jelas menunjukkan yang V sedang cemburu apabila sebut pasal Kai.

V: kenapa kau gelak?

Jennie: Taehyung-ah. Aku rasa kau dah salah faham ni.

Taehyung: salah faham?

Jennie: sebenarnya Kai tu abang angkat aku. Kami dah 3 tahun tak jumpa. Dia datang ke majlis ni pun sbb dia pernah belajar kat sekolah ni. Ayah aku ambik dia sebelum aku lahir.

Taehyung: kenapa aku tak pernah nampak dia sebelum ni?

Jennie: sbb masa dia tingkatan 4 dia dah pindah ke sekolah lain. Dia pindah sbb dia nak belajar kat tempat yang lebih aman. Dia kata sekolah ni lebih mementingkan music daripada pelajaran. Jadi dia pindah ke sekolah yang takde melibatkan music sangat.

V: aku jeke yang tak tahu pasal ni?

Jennie: taklah. Aku sengaja tak bagitau ahli BTS dan BLACKPINK yang lain. Yelah buat apa nak bagitau? Lagi satu aku tak naklah bagitau yang Kai tu abang aku. Bukannya penting pun kalau diorang tahu yang Kai tu abang aku.

V: kalau Kai tu abang kau, kenapa kau panggil dia dengan nama?

Jennie: sbb jarak umur kami dua hari je. Dia lahir 14hb Januari. Aku lahir 16hb (author jadikan mereka berdua sama umur dalam story ni, kalau jarak umur lebih dari setahun macam tak best lah pulak)

V: kenapa kau tak pernah bagitau aku pasal ni?

Jennie: kan aku dah cakap tadi, buat apa nak bagitau? Lagi satu aku tak percayakan kau bila nak simpan rahsia.

V: kenapa pulak?

Jennie: kau ingat tak kejadian setahun yang lepas? Yuju, Eunha dan Yerin Gfriend simbah sebaldi air kat aku. Habis basah lencun baju aku. Sampai bahagian dalaman aku pun nampak. Kau nampak kejadian tu aku suruh kau jangan bagitau yang lain, kau bagitau jugak. Bukannya bagitau cikgu, tapi bagitau ahli BTS yang lain. Lepastu satu kelas dengar dan ketawakan aku. Malu habis aku dibuatnya tahu tak?

V: tapi sejak kejadian tu lah aku mula fall in love dengan kau, Jennie.

Jennie: ini bukannya masa yang sesuai untuk main-main, Taehyung.

V: ani, aku serius.

Jennie: wait, jangan kata yang bila kau nampak bahagian dalaman aku kau fall in love dengan aku?! Ewwww byuntae namja! (Bangun pastu lari dari situ)

V: Jennie-yah! Neo eodiga?! Kaki kau belum sembuh lagilah!

Jennie tidak menjawab, sebaliknya dia hanya berlari terjengket-jengket disebabkan oleh kakinya yang belum sembuh.

V hanya ketawa kecil melihat muka Jennie yang merah tadi. " Nampaknya kau pula yang salah faham dengan aku. "

To be continued
Hi guys! Sorrylah lambat update. 2 minggu yang lepas author nak update part baru tapi tak jadilah. Sbb masa tu author tengah packing baju nak pergi Miri tengok kakak author kahwin.

Minggu lepas pula author pun berniat nak update, tapi masa tu author mabuk bila majlis perkahwinan tu bertukar jadi pesta pulak. Readers jangan salah faham. Author tak minum arak pun. Cuma hidung author ni sensitif. Bau je arak, mesti je pengsan tak pun muntah. Huhuhu mianhae again readers sbb lama tak update.

Lagi satu, author berniat nak tambah character. Tapi author tak tahu nak pilih mana yang satu. Readers boleh tolong author tak?

Pilih je mana-mana pilihan character yang  readers rasa author patut tambah.

1. Izone
2. X1
3. Winner
4. G-idle
5. Stray Kids
6. Seventeen
7. Itzy

Undian ditutup pada hari Sabtu depan. Jadi pandai-pandai lah readers pilih mana yang korang nak.  Dua undian yang paling banyak author akan bagitau hari Ahad depan bila author nak update part baru.

Abaikan typo, utamakan vote and komen

Sayang readers!



Seoul Music High School Love Story💞Where stories live. Discover now