39

713 48 0
                                    

"wae? Wae?! Kenapa kau kena end up dgn namja tu?! Wae?!

"Jangan salah faham, Jin. Jebal jangan tinggalkan aku!"

"Mian Jisoo, aku tak nak anak dalam kandungan tu jadi anak aku, lagipun bukan aku yang buat kau mengandung. Bye."

"Andwaeeeeee! Jeballll!"

Jisoo terbangun dari tidurnya. Dia berasa tenang yang perkara tadi hanyalah sekadar mimpi buruk sahaja. Dia melihat jam di dinding, sudah pukul 7 pagi. Nampaknya dia perlu bersiap-siap untuk ke sekolah.

Skip (waktu lepas Jisoo habis bersiap)

Jisoo memeriksa dapur. Terkejut dia apabila melihat susuk tubuh seorang wanita pertengahan umur sedang memasak sarapan.

"Eomma?"- Jisoo

"Jisoo? Awalnya kamu bersiap. Tapi takpe lah alang-alang dah siap tu boleh terus makan kan? Eomma  pun dah siap buat sarapan untuk kamu ni" kata Puan Kim lalu mencedokkan nasi goreng kimchi ke dalam sebuah pinggan lalu meletakkannya di atas meja.

"Abang Jiwon pergi mana?" Tanya Jisoo sambil menikmati sarapan yang telah dibuat oleh ibunya.

"Jiwon? Eomma tak pasti lah. Eomma sampai ke sini pun pukul 23.00 malam semalam. Masatu eomma fikir yang kamu berdua dah tidur. Jadi eomma masuk rumah pakai kunci pendua."

"Eomma, kenapa tak balik dengan appa?"-Jisoo

Mendengar soalan Jisoo, Puan Kim tergamam.

"Sayang, eomma dan appa bergaduh. Eomma pun tak pasti apa punca dia nak gaduh dengan eomma. Eomma pun balik lah ke sini sebab merajuk. Haih....." Keluh Puan Kim.

"Eomma, appa tu tengah stress sebab dia ada banyak kerja yang perlu diuruskan. Eomma nanti pergi sana balik, bincang dengan dia baik-baik. Hmm?"

"Arasseo. Nanti eomma fikirkan. Dah lah kamu patut pergi sekolah sekarang. Nak eomma hantar kan?"

"Awal lagi ni eomma.... Tak pe lah, tak payah lah hantar. Lagipun nanti Jisoo pergi sekolah dengan kawan Jisoo"

"Ok, kalau itu yang kamu nak."

Ting tong!

"Itu mesti dia!" Jisoo bergegas ke pintu rumahnya lalu membuka pintu. Terpapar lah wajah Jin yang sedang setia menunggu Jisoo.

"Amboi Jisoo- yah siapa ni? Teman lelaki kamu ke?" Tanya puan Kim.

"Annyeong ahjumma! Nama saya Kim Seok Jin, ahjumma boleh panggil saya Jin" kata Jin memperkenalkan dirinya.

"Nae, nae. Jangan lah kamu panggil saya ahjumma, panggil saja saya eomma." - Puan Kim.

"Kenapa dengan eomma ni suruh dia panggil eomma Jisoo ni eomma?" Kata Jisoo pelik melihat eommanya.

"Tak ada lah eomma rasa yang eomma nak dia jadi menantu eomma. " - Puan Kim.

"Eomma!" Jisoo memukul lengan eommanya.

Jin hanya menahan ketawa melihat gelagat Jisoo dengan ibunya.

" Hish eomma ni. Dah lah Jisoo nak pergi sekolah. Bye" ujar Jisoo lalu mencium kedua-dua belah pipi ibunya. Lalu dia dan Jin berjalan keluar dari pagar.

"Bye sayang! Jaga Jin tu betul-betul!. Kalau dia cedera nanti siaplah kamu!" Jerit Puan Kim dari belakang sambil melambaikan tangannya ke arah Jisoo dan Jin dari belakang.

Dalam perjalanan

"Jadi maknanya kau akan jadi isteri aku lah nanti?" -Jin

"Kenapa pulak?"- Jisoo

Seoul Music High School Love Story💞Where stories live. Discover now