Venované sovicka111
Zásnuby trvali niekoľko mesiacov, počas ktorých princezná postupne sťahovala svoje veci. Sluhovia sa činili, lebo princezná mala naozaj veľa vecí. No nie všetky šaty si mohla vziať i vzala. Ako vydatá žena musela vyzerať dospelejšie, takže šaty sa jej budú šiť nanovo a tie staré si krajčírky vezmú. Látka sa zíde.
Vždy, keď princ prišiel, deň trávil s Elizabeth. A ak sa stalo, že ostal nadlhšie, v noci navštevoval komornú a rozprávali sa. Zakaždým jej pred polnocou poprial dobrú noc a dal bozk na čelo.V deň sobáša bola princezná od samého rána nervózna. Po chudinke komornej len kričala. Tá jej dala pripraviť čaj z bylín na upokojenie, ktorý zabral a ona mohla v pokoji pripraviť Elizabeth na jej veľký deň. Princezná nebola zlá. Len ju človek musel dobre poznať.
Kaplnkou sa rozozvučala hudba a kráľ viedol svoju dcéru k oltáru. Bola plná veľmožov, grófov a mnohých šľachticov a ich manželiek, dcér, synov i mileniek z tohto i susedného kráľovstva.
Po obrade sa všetci prítomní pobrali na ples do zlatej sály. Mladomanželia tancovali snáď celý čas.Charlotte bola poslaná do kuchyne z dôvodu špeciálnej objednávky princa. Ten ju však potichu nasledoval a odchytil.
"Smiem prosiť?" opýtal sa.
No nehľadiac na odpoveď ju začal vykrúcať po chodbe. Snažili sa byť potichu. A keď hudba ustala, uklonil sa, pobozkal jej ruku, zopakoval objednávku a vytratil sa.
Komorná sa najskôr niekoľkokrát zhlboka nadýchla než vykročila smerom do kuchyne. Dohliadla na prípravu a sprevádzala i sluhu pri odnášaní. Nechcela sklamať. Elizabeth by jej to dala vyžrať.Princ jej pohľadom poďakoval a nadránom sa každý odobral do svojich komnát.
YOU ARE READING
Utajená
Short StoryKomorná a princ. Niektoré veci po vyplávaní vyznejú kruto, no spôsobia radosť. A láska vždy zvíťazí. Otočila sa chrbtom k dverám a nechala Jane pracovať. "Čo sa deje, Jane? Dnes si nezvyčajne tichá. No tak..." otočila sa Charlotte na komornú. Odrazu...