Zazneli oslavné piesne a z kostola vychádzal mladý pár. Nastúpil do koča a odviezol sa k zámku, kde na manželov čakali poddaní s gratuláciami. Všetci boli odetí v najsviatočnejšom, čo našli. Po zasadnutí na trón vystúpili z ľudu zástupcovia s gratuláciami.
Najstarší muž, stále plný energie, prišiel pred grófa a spustil: "Dnes ste si vzali za ženu dcéru našej milovanej kráľovnej Christine, princeznú Charlotte. Ochraňujte ju ako oko v hlave a splňte, čo jej na očiach vidíte. Rozmaznávajte ju svojou láskou a pozornosťou. Lebo za ňou stojíme my, jej ľud, vždy pripravení biť sa za ňu do posledného dychu. Gratulujem k svadbe v mene všetkých mužov a prijmite od nás tento dar, ľudový odev našej krajiny hodný kráľa."
Podal mu vyšívaný odev, na čo Mathew poďakoval a starca objal. Ľud spustil potlesk.Pred Charlotte sa postavila najstaršia žena.
"V mene všetkých žien vám chcem pogratulovať k láske a manželstvu k tomuto mužovi. Vaše veličenstvo, princezná Charlotte, stali ste sa manželkou a ak Boh dá, budete i matkou. Prosíme vás, vychovajte svoje deti tak, ako vychovali vás. S láskou, pokorou, prísnosťou a úsmevom. Plňte svojmu milému to, čo mu na očiach vidíte. A nikdy sa nedopustite nevery. Stratíte dôveru všetkých."
Žena hovorila pomaly, už nevládala s dychom. Odmlčala sa a nadýchla.
"Prijmite tento odev ako znak dôvery a oddanosti vášho ľudu. Nech koruna nikdy nezamrazí srdce."Charlotte podobne poďakovala a objala ženu. Nezabudla sa jej ukloniť so slovami 'starších si treba uctiť'.
Ešte zagratulovala mladá rodinka v mene rodín a nezabudli ani deti. Od rodinky dostali kolísku a od detí zopár hračiek a dva odevy, pre chlapčeka a pre dievčatko. Samozrejme poďakovanie a objatie nemohlo chýbať.Čerství manželia vstali, ešte raz všetkým poďakovali a pozvali ľud na hostinu, po ktorej otvorili zábavu prvým tancom.
Všetci sa zabávali na čele s kráľovským párom. Manželia sa vytratili do komnaty, kde sa prezliekli do darovaného oblečenia a stratili sa medzi ľudom.
Ruka v ruke sa vybrali k jazeru ukrytému medzi stromami. Predtým tu boli spolu na koňoch a dnes sa rozhodli len vziať plachtu do kapsy a užiť si jeden druhého.
Charlotte sa hneď vyzliekla a so smiechom vbehla do vody. Mathew ju nasledoval. Špliechali, vystrájali ako malé deti, následne spolu neustále splývali v jedno...
Napokon na brehu krytí pred zrakmi všetkých zaspali chránení hviezdami.Polovicu príbehu máme za sebou. Charlotte a Mathew sú už svoji. Najstarší muž zastupoval všetkých mužov kráľovstva, najstaršia žena všetky ženy, rodina všetky rodiny a deti zase v mene všetkých detí.
YOU ARE READING
Utajená
Short StoryKomorná a princ. Niektoré veci po vyplávaní vyznejú kruto, no spôsobia radosť. A láska vždy zvíťazí. Otočila sa chrbtom k dverám a nechala Jane pracovať. "Čo sa deje, Jane? Dnes si nezvyčajne tichá. No tak..." otočila sa Charlotte na komornú. Odrazu...