19

49 6 13
                                    

Venované michaella155

"Vaše veličenstvo."
"Otec."
Povedali dvaja mladí ľudia pokľaknúc pred kráľom Arthurom. Ten sa zdvihol z trónu a privítal si doma dcéru so zaťom a vnukom. Hoci sa usmieval, unavené oči prezradili, že nie je všetko v poriadku. Pokynul sluhom, aby batožinu uložili v ich komnatách a pri večeri im oznámil dôvod.
"Elizabeth, už som starý a chcem si užiť zvyšok staroby s vami a vnukom. Preto som sa rozhodol prenechať kráľovstvo vo vašich rukách. No najskôr vás oboch čaká tvrdá skúška. Viac sa dozviete zajtra. Dobrú chuť."

Elizabeth sa usmiala na otca i na manžela so synom a pustila sa do večere. Tušila, o čo sa jednalo. Budú vyslaní medzi ľud, ale tak, aby sa nestretli. A malý Charles bude tu, so svojím starým otcom.

Ráno ich čakali šaty poddaných, do ktorých sa obliekli sami pod dohľadom sluhov a slúžok. Následne ich chytili za ruku a každého odviedli inakadiaľ. Tu dva týždne pracovali.
Elizabeth netušila, kde to je. Ale bola vďačná za Charlotte. Tá ju semtam odtiahla medzi ľud, takže práca jej neprekážala a srdce budúcej kráľovnej napĺňala hrdosť pri pohľade na jej ľud.

Christian sa musel obracať. Matka ho vychovávala k tomu, že on je pán a poddaní mu musia slúžiť. Pri Charlotte sa naučil zaťať zuby a neodseknúť čosi nepekné. Lebo "slová zraňujú viac ako meč," hovorila jeho sestra.

Sluha sa chodil po týždni pýtať na správanie a šikovnosť budúcich panovníkov. Princeznú naozaj po dvoch týždňoch odviedol späť do paláca, no Christian pracoval dlhšie. Kráľ Arthur z neho potreboval muža činu plného pokory a statočnosti, ktorý pozná potreby svojho ľudu.
Poznal Katherine i jej sestru, nuž potreboval slová neoprávnenej kráľovnej dostať z hlavy svojho zaťa. Napokon to dopadlo úspešne. Hoci sa z dvoch týždňov stali tri mesiace.
Až teraz boli obaja pripravení prijať korunu a zodpovednosť.

Christian sa po návrate do paláca zhrozil. Zvykol si na tvrdú posteľ a dobrosrdečnosť a lásku ľudí. Objal svoju Elizabeth i syna a manželke sa zveril so svojimi obavami.
"Beth, čo keď znovu prepadnem tomu, čím som bol? Páčilo sa mi byť nikým. No táto zloba a intrigy..."
"Neboj sa. Sme v tom spolu. Obaja vďaka práci medzi ľuďmi vieme rozoznať faloš a úprimnosť. Nebudeme si chovať hady na prsiach. Premýšľala som. Na kráľovských poradách budú bývať i zástupcovia našich milovaných poddaných. Šľachta, ktorej sa nebude páčiť, má zákaz vstupu do paláca."
"Zbožňujem ťa, drahá."
Elizabeth pobozkala svojho muža.
"Aj ja teba."

Slová Christianovho otca sa naplnili a náš pár je pripravený na prijatie koruny.
Kto je podľa vás sestra Katherine? (Snáď ste si tento detail všimli v príbehu.) Poradím, jedna z osôb už spomenutých doteraz.

UtajenáWhere stories live. Discover now