"Myslel som si, že si mŕtva. Matka mi povedala, že ty i dcéra ste umreli pri pôrode. Zlomilo ma to. Môjho syna som pomenoval po tebe, aby som nikdy nezabudol."
"Mne tvoja matka povedala, že si nahnevaný, lebo som porodila dcéru a vraj ma nikdy nechceš vidieť. Prikázala strážam, aby ma odviedli aj s malou Charlotte preč. Našťastie ma ľudia spoznali a postarali sa o mňa. Sľúbili, že nikdy neprezradia, kto som."
"Prečo si prijala potom pozvanie na ples?"
"Potrebovala som vidieť, že si naozaj šťastný a ja som mohla spokojne odísť s tým, že moja modlitba bola vypočutá."
"Bez teba by som nikdy nebol šťastný. Pred oltárom som ti sľúbil vernosť a v domnení, že si mŕtva som sa znovu oženil. Teraz to vyzerá, že mám dve manželky."
"Neboj sa. Boh sa postará."
"Prečo Charlotte?"
"Dvakrát písmeno T. Potrebovala som zakryť moju totožnosť, no pripomienku na teba som si nechala."
"Keď som ju uvidel, spoznal som tvoje oči. Moja manželka si všimla, že je celá ja, ba dokonca ma na tú podobnosť upozornila. No ja som veci zahovoril na náhodu. No vedel som, že keď žije ona, musíš i ty. Videl som tvoju výchovu i spoločenské správanie."
"Deti to vedia?"
"Čo myslíš?" odpovedal so smiechom kráľ. "Ináč by nás sem nedotiahli. A pokiaľ sú po mne, načúvajú za kríkmi. Vylezte vy dvaja."Previnilci so širokým úsmevom na perách vykročili bok po boku k svojim rodičom.
"Matka, ak si si myslela, že na plese nikto nespozná bývalú kráľovnú, tak si na omyle. Videla som tvoj portrét. Nezostarla si." usmiala sa komorná na svoju matku.
"Potvrdili sa naše domienky. Ale som rád, že mám sestru. Aj keď je staršia, bude moja malá sestrička." vyhlásil hrdo Christian a objal Charlotte.
Thomas s Christine sa usmievali. Ich deti sa mali radi a to sa dlho nepoznajú."Je čas sa pripraviť na ples. Drahá?" usmial sa kráľ na Christine, ktorá ochotne prijala ponúkané rameno. Za nimi kráčali súrodenci s úsmevom na perách. "Tvoju matku som si hneď zamiloval. Možno vyzniem kruto, ale viem si predstaviť, že by bola i mojou matkou." pošepkal princ komornej.
Vysvetlenie prišlo. No príde i prekvapenie. :-)
Čo na vývoj deja hovoríte?
YOU ARE READING
Utajená
Short StoryKomorná a princ. Niektoré veci po vyplávaní vyznejú kruto, no spôsobia radosť. A láska vždy zvíťazí. Otočila sa chrbtom k dverám a nechala Jane pracovať. "Čo sa deje, Jane? Dnes si nezvyčajne tichá. No tak..." otočila sa Charlotte na komornú. Odrazu...