6

71 7 2
                                    

Venované Kristnapurov

"Ja tomu nerozumiem." vzlykla Lota vo svojej izbe. "Veď ju miloval, prečo by ju vyhnal potom?"
"Neviem, Lota. Ale konečne mám svoju sestričku."
Princ objal komornú a ona sa ešte viac rozplakala, na čo odvedľa pribehla princezná.
"Christian? Charlotte? Čo sa jej stalo, drahý?" V tej chvíli obaja pozreli na princeznú. To oslovenie.
"Drahý?" Povedali naraz.
"To potom. Čo sa deje, Lota?"
"K-kráľ..." zhlboka sa nadýchla potláčajúc ďalší vzlyk, "kráľ je môj otec."

Elizabeth zažmurkala. Myslela si, že sa jej sníva. O návštevách svojho muža k svojej komornej vedela, Charlotte jej nikdy nič nezatajila a ani neklamala.
"Pred pár dňami som na povale našiel obraz otcovej prvej manželky, ktorá údajne zomrela s dcérou pri pôrode. Aspoň tak to vždy tvrdila stará mama. Nuž a dnes som vzal Charlotte, aby som jej ho ukázal. Vysvitlo, že to bola jej matka."
"Charlotte, si princezná. Panebože! Ja mám sestru môjho manžela za komornú!" Zvýskla Elizabeth, na čo ju obaja umlčali.
"Kráľ mi prišiel zamyslený, odkedy ma videl prvý raz. Mám oči po matke a pripomenula som mu ženu, ktorú miloval a vyhnal."
"Nie, Lota. On ju nevyhnal. Myslím si, že kráľova matka bola tá, kto ju vyhnala a ukrývala sa za meno syna. Z dôvodu, že si dcéra a nie syn. Keď žena porodí ako prvú dcéru, ostatní na ňu pozerajú krivo."
"Stará slúžka mi hovorila, že otec bol celý užialený. Bolo mu jedno, čo si. Miloval vás. Obe." 
"Matka príde na ples. Nezlomí jej to srdce?" opýta sa s obavami Charlotte.
"Uvidíme. Ale nedovolím, aby sa ti niečo stalo. Moja nájdená malá veľká sestrička." usmeje sa Christian a objíme komornú. Elizabeth sa len usmieva a jej múry sa rúcajú svetelnou rýchlosťou.

"Beth, čo tvoje oslovenie drahý?" Komorná nezabudla.
"Ehm... ja..." Christian sa len usmial, prešiel k svojej manželke, pobozkal ju a povedal: "Aj ja teba milujem, drahá." Elizabeth sa zasmiala a schúlila sa v jeho náručí.

Ako to teda bolo?? Kto vyhnal Charlotte a jej matku??

UtajenáWhere stories live. Discover now