9

74 6 2
                                    

"Ďakujem, že ste prišli. Ples na oslavu prívítania mojich rodičov doma po ich dvojmesačnom pobyte mimo kráľovstvo. Ale nechcem len ich privítať doma. Nastala i nečakaná situácia a mŕtvi ožili. Prosím, privítajte kráľovnú Christine a jej dcéru, princeznú Charlotte, ktorým dobrí ľudia nášho kráľovstva prijali a postarali sa o ne, keď boli matkou nášho kráľa vyhnané a vyhlásené za mŕtve."
Ozvali sa fanfáry a dnu vstúpili dve ženy. Medzi šľachtou to zašumelo a ozvala sa vrava. No mnohí, dalo by sa povedať, že takmer všetci sa uklonili. Jedine matka kráľa s jej prívržencami nesklonili hlavy. Christine nenávidela, lebo mala to, čo ona nie. Lásku a vernosť nielen manžela, ale i ľudu.

Žena sediaca po kráľovom boku sa k nemu naklonila a niečo mu pošepkala. Kráľ sa zatváril prekvapene. A ešte väčšmi, keď sa jeho druhá manželka postavila, prešla ku Christine a posadila ju na svoje miesto.
"Vzdávam sa koruny i svojho manžela, pretože nie som tá, ktorej prináleží srdce kráľa a ľudu. Chcela som zaplniť prázdno, ktoré ostalo po našej kráľovnej, no nebolo to možné. Vaše veličenstvo." povedala Katherine a pokľakla pred kráľovnou. Tá dojatá situáciou vstala a povedala: "Katherine, hoci som sa neprosila a ani len netušila, čo sa tu deje a chystá, prijala som pozvanie svojej dcéry na tento ples. Tvoja odvaha a ochota vzdať sa trónu i muža, ktorého miluješ ma dojala. Preto ťa prosím, staň sa mojou dvornou dámou."
"S radosťou." usmiala sa Katherine a kráľovná ju objala.

"Dosť bolo rečí. Prišli sme si predsa zatancovať a prívítať kráľa a teraz už dvornú dámu Katherine. Tak šup šup! Hudba hraj a vaše veličenstvá, poprosíme otvoriť ples." zahlási Charlotte a k jej prekvapeniu nikto neprotestuje. Ozvali sa v nej gény starého kráľovského rodu a pri týchto slovách vyzerala vznešene. Ohromila mnohých. Svoju rodinu, šľachticov i jedného muža, ktorému sa pri pohľade na ňu rozbúchalo srdce a telom prebehla príjemná triaška.

Aký je ten starý kráľovský rod?? Kto bol ten mladý muž s rozbúchaným srdcom??

UtajenáWhere stories live. Discover now