Ako Mathew povedal, tak aj učinil. Spolu s Charlotte odcestovali na jeho panstvo, kde sa princezná veľmi rýchlo vystrábila a zároveň si zamilovala ten kraj. Často sa vo svojom ľudovom odeve stratila medzi ľuďmi, odkiaľ získala ich vedomosti, zručnosti a svojou dobrotou a pokorou si získala srdcia ľudí.
No tento čas uplynul a manželia sa museli vrátiť na kráľovský dvor. Aj tu princezná občas utekala medzi jednoduchý ľud pred intrigami šľachty, dvorných dám či komorných.Kráľ Arthur, otec Elizabeth, jeden večer poslal list s odkazom, aby sa jeho dcéra s manželom dostavili čo najrýchlejšie k nemu.
"Ach, Beth, čo si tu počnem bez teba. Matka sa čoraz viac rozpráva s Katherine, Mathew pracuje a teraz odídeš ty s mojím bratom. Melanie je dotieravá a správa sa podozrivo milo, hoci ma neznášala."
"Neboj sa, Lotta. Zvládneš to. Keď ti bude ťažko, zájdeš do dediny. Môjmu bratrancovi vyčistím žalúdok, aby mi ťa nezanedbával."
"Beth, ty si teda. Mám ťa rada." povedala so smiechom Charlotte a objala svoju švagrinú.Ako povedala, tak aj učinila. Elizabeth si vyhľadala svojho bratranca a poriadne mu vyčistila žalúdok. Ten stál so sklonenou hlavou a počúval. Vedel, že svoju milovanú manželku zanedbáva.
Nakoniec však hlavu zdvihol, usmial sa a objal prekvapenú Elizabeth a utekal k Charlotte.Vzal si ju na ruky a obaja sa smejúc utekali do stajne, kde vysadli na jedného koňa a utiekli zo zámku k jazierku. Tu Mathew zoskočil, uviazal koňa a keď zložil Charlotte, pobozkal ju.
"Prepáč. Mrzí ma, že sa ti nevenujem. Pokúsim sa to napraviť, no nič nesľubujem."
"Psssst. Teraz mlč. Nepokaz to." povedala Charlotte a pobozkala ho.
Nástojčivo. Nedočkavo. Mathew nezaostal.Elizabeth s Christianom sa vydali za kráľovnou Christine. Tú našli v družnom rozhovore s dvornými dámami Katherine a Melanie.
"Prišli sme sa rozlúčiť. Kráľ Arthur si nás zavolal."
Charles skočil Katherine okolo krku a objal ju. "Dovidenia, stará mama." To isté zopakoval pri Melanie a tej sa v očiach zaligotali slzy, ktoré rýchlo zahnala. Postrapatila mu vlasy a objala aj Elizabeth a jej manžela. Následne sa títo traja uklonili a odišli.Kým im sluhovia znášali batožinu na pripravený koč, rozlúčili sa aj s kráľom. Ten sa usmial a povedal im: "Budú z vás múdri panovníci. Nezabudnite sa však naučiť tvrdej práci a pokore ľudu."
Slová, ktoré kráľ vyslovil sú mini prorocké. Čo myslíte, že sa stane Elizabeth a Christianovi? Čo budú musieť urobiť, aby sa naučili "práci a pokore ľudu"?
YOU ARE READING
Utajená
Short StoryKomorná a princ. Niektoré veci po vyplávaní vyznejú kruto, no spôsobia radosť. A láska vždy zvíťazí. Otočila sa chrbtom k dverám a nechala Jane pracovať. "Čo sa deje, Jane? Dnes si nezvyčajne tichá. No tak..." otočila sa Charlotte na komornú. Odrazu...