22

42 5 1
                                    

"Meghan, čo si zistila?"
"Veľa nie, princezná. Dvorná dáma Melanie sa stretáva s dámou Katherine a rozprávajú sa. Mne to však prišlo ako v hádankách. Akoby nechceli, aby niekto vedel, čo je skutočnou témou rozhovoru."
"To mi nejde do hlavy. Ďakujem. Tu máš odmenu. Ešte sme neskončili."
"Ďakujem, princezná. Zatiaľ dovidenia."
Charlotte si vzdychla a posadila sa do kresla. Mathew k nej pristúpil.
"Neboj sa. Bude to dobré."
"Otec mi neverí a chce zo mňa kráľovnú. Moja matka odmietla byť moja dvorná dáma kvôli dieťatku. Elizabeth je preč a Melanie ma chce zosadiť. A teraz, keď sa dozvie, že som z rodu Vlka..."
Charlotte sa rozplakala. Mathew svoju manželku objal a povedal jej: "Ak si dcéra Vlka, nuž ukáž všetkým, že sa nevzdávaš. Si silná, drahá. Ja som pri tebe. A Boh tiež. Neostaneš sama. A tvoja matka má pravdu. Dvorná dáma má mnoho povinností, a ona sa potrebuje venovať dieťatku."
"Ďakujem," povedala princezná zívajúc. "Poďme spať, prosím."
Ako povedala, tak učinili. Pomohli si navzájom z oblečenia a len v spodnom odeve si ľahli do postele, kde v objatí zaspali.

Na nasledujúci deň princezná oznámila otcovi, že sa stane kráľovnou. Ten bol nadšený.
Dal vyhlásiť po celej krajine, že o tri mesiace bude korunovácia jeho dcéry a jej manžela, princeznej a grófky Charlotte a grófa Mathewa za panovníkov.

Niektorí však neboli nadšení.

"Christine, si si istá, že je to dobrý nápad? Predsa len, Charlotte je mladá a nebude vedieť, čo robiť."
"Neboj sa, Katherine. O Charlotte nepochybujem a ani o jej manželovi. Budú dobrí panovníci. Ja sa budem venovať drobcovi. Čo myslíš? Budeš mať synovca alebo ďalšiu neter?"
Katherine sa snažila dohovoriť kráľovnej, ale márne. Ten plameň v očiach nemohla oklamať. Nuž dala zavolať jej matku, slúžku Annie, hoci jej to bolo proti srsti. Ale nemohla dovoliť tak neskúsenej dievčine a jej neteri zasadnúť na trón.

Ale mohla si hneď myslieť, že slúžka podporí svoju dcéru a nie jej pani. 'Aspoň sa Charlotte dozvie, kam naozaj patrí.' pomyslela si Katherine.

Čo hovoríte?

UtajenáWhere stories live. Discover now