Venované Yumeko-chan1
O svojom objave všetci traja mlčali a pripravovali sa na ples, ktorý sa blížil závratnou rýchlosťou. Pár dní pred plesom prišla aj matka komornej, aby jej ušili šaty. Christian to financoval a chcel, aby Charlotte aj jej matka mali šaty hodné ich postaveniu, ktoré im bolo násilne odobraté.
Elizabeth sa tiež zoznámila s matkou svojej komornej, s pani Christine. Tá si hneď všimla podobnosť mien medzi ňou a svojím manželom a so svojimi myšlienkami sa zverila dvom blízkym osobám.
"Lota, tvoja matka má rovnaké meno ako Tian. Myslím, že kráľ mu dal meno po nej. Aby nezabudol."
"Dobrá teória. Mali by sme im dvom dohodiť stretnutie v záhrade. Ja privediem otca a ty, Lota, matku. Nech nám to vysvetlia."
Charlotte prikývla. Potrebovali vysvetlenie stihnúť ešte pred plesom a preto popoludní onoho dňa plesu prehovorili rodičov na prechádzku do záhrady s dôvodom, že im potrebujú niečo ukázať.
Kráľa musel Christian dlho prehovárať, pretože chcel dohliadnuť na posledné prípravy plesu.
Matka sa dala prehovoriť hneď. Chcela spomínať. Preto pri prechádzke rozprávala svojej dcérke spomienky na svoju mladosť, na všetko, čo zažila. Zamlčala len detail - že ona bola súčasťou týchto príbehov. No Charlotte si veci domyslela.Prví na miesto dohody, k fontáne, dorazili Charlotte s matkou. Obe boli oblečené nádherne a správali sa, akoby sem odjakživa patrili. Keď dorazili i Christian s kráľom, dospelí zamrzli na mieste.
V duchu sa vrátili o niekoľko rokov dozadu, keď pri tej istej fontáne, kde sedeli dnes, sa prvý raz stretli a kde ju kráľ požiadal o ruku."Christine!" vydýchol kráľ a objal ju. Ona sa v jeho náručí schúlila a zašepkala len tiché: "Chýbal si mi, Thomas."
Deti len sprisahanecky mrkli na seba a potichu sa vytratili. Pôvodne im chceli vynadať za klamstvo, ale nakoniec ich nechali, aby si vysvetlili veci sami. Teda načúvali ukrytí za kríkmi. Potrebovali vysvetlenie. Potvrdenie svojich teórií.
Tak, ako to teda bolo?
YOU ARE READING
Utajená
Short StoryKomorná a princ. Niektoré veci po vyplávaní vyznejú kruto, no spôsobia radosť. A láska vždy zvíťazí. Otočila sa chrbtom k dverám a nechala Jane pracovať. "Čo sa deje, Jane? Dnes si nezvyčajne tichá. No tak..." otočila sa Charlotte na komornú. Odrazu...