"Môžte mi povedať, kto z vás bol v kráľovskej záhrade s koňom?!" opýtal sa autoritatívne následník trónu jazdcov hneď po tom, ako všetkých nahnal do stajní.
"Nikto, veličenstvo. Máme zakázané jazdiť na koňoch v záhradách."
"Priveďte mi koniara Lukasa!"
Ten sa rýchlo objavil.
"Lukas, ktorý kôň bol dnes popoludní nezvestný alebo kto vlastne bol dnes niekde na koni?"
"Z koní jazdcov len dva. Ako vždy. Ale skúsim sa opýtať brata, ten má na starosť kone kráľovskej rodiny a dvora. Patrick!" zakričal koniar.
Menovaný pribehol a po vysvetlení vecí odpovedal: "Krátko po obede tu bola matka kráľa, dvorná dáma Melanie. Chcela, aby som jej pripravil koňa a dal mu pánske sedlo. Jej komorná Lucy ho potom prišla vziať."
Christian prikývol, poďakoval a odišiel svoje obavy povedať otcovi s prosbou o nasadenie špeha na dvornú dámu Melanie.
"Otec, nezabúdaj. Vyhnala mi sestru s tvojou milovanou ženou. Odmieta sa jej pokloniť od jej návratu. Myslím, že chce princeznú Charlotte a moju druhú mamu, kráľovnú Christine, odstrániť. Z jednoduchého dôvodu. Nikto nevedel nájsť na ňu pekné slovo už počas jej kraľovania a jej manžel ju podvádzal, hoci si voči nej plnil manželské povinnosti."
"Christian, vyprosím si tieto tvoje obvinenia a zlé slová na môjho otca."
"Prepáč. Ja viem, o mŕtvych len dobre. Ale mám pravdu a vieš to. Len prosím, daj ju sledovať. Ju i jej komornú. Keď nič z toho, prestanem ju podozrievať a budem si plniť svoje povinnosti."
"Dobre. Tiež sa mi nezdá. Nikdy nebola tak starostlivá a milá. Pochybujem, že za to môže Charles. Charlotte má nos na ľudí. Nech vyberie niekoho."
"Ďakujem, otec."
"Zmeňme tému. Ako pokračujú prípravy na svadbu a tvoje zaujatie trónu spolu s Elizabeth?"
"Šaty sa našim dámam šijú. Najskôr svadba a až potom korunovácia. Charlotte žiari. A možno to vyznie zvláštne, ale aj Mathew žiari."
"Som rád, že sa ľúbia. Christine mi hovorila, že by svojej dcére nikdy nedovolila vydať sa inak než z lásky. Podporil by som ju."
"A čo ja?"
"Ty si bol iná kapitola. Ale zamiloval si sa do Elizabeth a neklam. Vidieť to na tebe. Znamená pre teba to, čo pre mňa Christine."
"Zmenil si sa, otec. Ako sa vrátila matka mojej sestry, opäť sa z teba stal ten panovník, o ktorom mi hovorili sluhovia. Ten, ktorým si bol pred údajnou smrťou Christine a Charlotte."
Kráľ syna objal a následne ho poslal za Charlotte. Sám odišiel za jej matkou.Láska hory prenáša, ako sa hovorí. Christian má/nemá pravdu o dvornej dáme Melanie, kráľovej matke??
YOU ARE READING
Utajená
Short StoryKomorná a princ. Niektoré veci po vyplávaní vyznejú kruto, no spôsobia radosť. A láska vždy zvíťazí. Otočila sa chrbtom k dverám a nechala Jane pracovať. "Čo sa deje, Jane? Dnes si nezvyčajne tichá. No tak..." otočila sa Charlotte na komornú. Odrazu...