17

47 7 0
                                    

"Tak hovor, kde ste zmizli?" vypytovala sa nedočkavá Elizabeth, ktorá po pár dňoch od oslavy vtrhla do spoločných komnát jej švagrinej a bratranca. Vedela, že ten tu už nie je, pretože Christian z neho vyťahoval informácie popri povinnostiach.
"Beth, prosím. Necítim sa najlepšie. A je to naše tajomstvo."
"Ale no tak. Ja ti hovorím všetko. Keď som vás prišla pohľadať, našla som tu vaše svadobné oblečenie. Hneď som si domyslela, že ste nepozorovaní v darovanom oblečení vykĺzli."
"Beth, prosím. Zavolaj mi lekára."
"Preboha, Charlotte, si v poriadku? Jasné, idem po neho."

Elizabeth utekala chodbami zámku po lekára. V skratke mu opísala stav princeznej a on sa ponáhľal pomôcť.

"Neustále ma bolí celé telo, striedavo mám pocity chladu a horúca," rozprávala vyčerpaná a bledá Charlotte ležiac na posteli.
Lekár ju prezrel a potom sa dlho debatoval s kráľovnou. Tá s obavami v očiach pozrela na dcéru, ktorá zaspala. Mathew sa od nej odmietal pohnúť, nuž mu lekár vysvetlil, čo a ako s liekmi a čajom a opustil komnatu. Vyslal k Bohu tichú prosbu o pomoc a uzdravenie.

Ľud sa modlil pred zámkom každý deň. Mathew neustále kontroloval stav svojej manželky.
Keď jej odbehol pripraviť čaj, poprosil Melanie, aby mu dohliadla na ňu. Raz sa tak vrátil a našiel rozsypané lieky, rozliatu vodu a na otázku, čo sa stalo, mu Melanie povedala: "Chcela si vziať lieky. Vravela som jej, že sa o chvíľu vrátite i s čajom, no odmietla ma poslúchnuť. Vzala si ich s vodou, ale mala ich v dlani dosť veľa na môj vkus. Chcela som jej ich vytrhnúť z ruky, nuž sa rozsypali a od zlosti obliala ma vodou."
Dvorná dáma celý ten čas častovala princeznú varovným a nahnevaným pohľadom. Tá len zatvorila oči a snažila sa vymazať spomienku na to, čo sa stalo.

Vydýchla si, až keď sa dotyčná dáma vyparila.
"Čo sa stalo, drahá?" opýtal sa Mathew.
"Ona nás tu nechce. Snaží sa ma odstrašiť. Tie lieky sama rozhádzala, keď som ich odmietla zjesť a obliala sa úmyselne. Poďme preč, prosím. Odmietam byť tu, keď ma všetci nenávidia a snažia sa ma pripraviť o život."
"Pôjdeme ku mne na panstvo. Aby si sa zotavila a vrátime sa. Dobre?"
Charlotte len prikývla, zjedla lieky a schúlila sa v náručí svojho muža. Zaspala.

Mathew verí svojej Charlotte. Kto očakával, že bude tehotná?
Idú na panstvo nášho grófa. Ako myslíte, že prijmu jeho poddaní a rodina princeznú? (Je to ich prvá návšteva od svadby.)

UtajenáWhere stories live. Discover now